_________________________________________________
10. Závod Maggiora - Itálie
Na poslední závod odjíždí tým L. Brožka dobře naladěn z důvodu stále se zlepšujícím výsledkům v druhé polovině seriálu ME.
Jezdec L. Brožek to mechanikům vrátil v plné parádě třetím, respektive druhým místem po diskvalifikaci Fejfara.
Už 24. startujících naznačovalo pořádnou podívanou a pěkné závody. V neposlední řadě i účast rallyecrosaře Munnicha se Škodou Fabia.
Měřené treninky zcela ovládli Negri a Fejfar. L. Brožek byl devátý a osmý…
V první rundě se už L. Brožek rapidně zlepšoval a dojel třetí. 1. Kárai, druhý Negri.
Ve druhé opět třetí místo. 1. Fejfar, 2. Munnich. Negri oddělal motor a Kárai urazil zadní kolo.
Třetí rundu zajel L. Brožek skvěle …druhý. Vyhrál opět Fejfar a Ferretti byl třetí. Ital Giarollo udělal boudu a bylo do finále co opravovat, což se týmu podařilo a mohl absolvovat finále. První místo Fejfara je však neoficiální, protože byl před finálovou jízdou vyloučen. Proti tomuto rozhodnutí se odvolal a mohl tak startovat ve finále.
Zvítězil Fejfar, druhý Kondračkin a třetí Brožek. Podle výsledkové listiny vydané komisaři v Maggioře se však Fejfarovo jméno neobjevilo…
_________________________________________________
9. Závod Nyirád - Maďarsko
Předposlední závod ME se konal v autoareálu Nyirád. Ve velice pěkném prostředí, kde se oproti loňsku vylepšilo depo se spevněnými plochami, asfaltové cesty…No prostě paráda.V tomto závodu startovalo celkem 14 speciálů. V měřeném treninku si nejlépe vedl domácí jezdec Kárai, druhý čas zajel Fejfar a řetí Makarov. L. Brožek měl 10. čas s nefungujícím turbem.
První rozjíždka byla plna dramatických situací. Nejprve Makarov odstartoval se zpožděním z důvodu poruchy převodovky. Giarollo otočil Kotana a Koršunov, který se zapletl do této kolize skončil ve čtvrtém kole. První dojel Fejfar, druhý Kárai, třetí Pleskovas a čtvrtý L. Brožek.Druhou rozjíždku vyhrál stále se zlepšující Pleskovas, druhý dojel Makarov, třetí Ferretti a po ataku Cimrmana L. Brožek na místě čtvrtém…Ve třetí rozjíždce měl velké problémy Makarov s motorem, ale svůj vyjetý náskok udržel. Pleskovas si vyjel místo druhé a L. Brožek zabodoval na místě třetím…
Ve finále startoval L. Brožek až ze třetí řady a Fejfar dokonce z poslední…Neodstartoval Kondračkin, kterému hořelo po třetí rundě v depu auto. Opět solo jízdu předvedl Makarov, který s velikým náskokem zvítězil. Velice dobře zajel Ferretti o 11 sekund za Makarovem a obsadil druhou příčku. Dokonale si vedl L. Brožek, který obsadil místo čtvrté. Po atacích Cimrmana, který rozdával rány jako na běžícím páse, se mu vzdálil a uhájil tuto velice důležitou pozici.
Třetí skončil Kárai a Fejfar po problémech s chladičem po střetu s Brožkem ve třetí rundě dojel až šestý…
_________________________________________________
8. Závod Přerov - Česko
Do tohoto klání se opět přihlásilo v D1 pouze deset startujících. Pořadatelsky dobře připravená tratˇ slibovala rychlé, bezprašné závody.
Ty se ovšem opět konaly v režii Makarova, Fejfara a Káraje, i když po měřených tréninkách měl Makarov „až“ třetí čas. Nejlépe na tom byl Fejfar. Z našich jezdců šestý Bartoš a devátý Brožek.Po prvním měřeném treninku měnil Brožek sekvenční převodovku a oba diferenciály za klasické „háčko“ z důvodu vadného třetího rychlostního stupně.
V první rozjíždce vyhrál Makarov, druhý Karai, třetí Fejfar, Brožek pátý a Jan Bartoš obhájil sedmý čas celkově. Jako každý rok si některý z jezdců „skočí“ na skoku u mamuta. Tentokrát to předvedl N. Kondračkin. Jeho vůz se po doskoku stal nepojizdný a závod pro něj skončil se zlomeným zápěstím.Druhá rozjíždka pro nás nedopadla vůbec dobře. Start vyšel perfektně. Nejlépe Makarov, druhý Fejfar třetí Brožek, který se ze zadních pozic protáhl závodním polem a pověsil se Fejfara. Ale to vydrželo pouzě dvě kola, kdy se omlely silonové převody v motorku stěrače. Bartoš dojel pátý a brožek devátý.Třetí rozjíždku si nenechal ujít Karai, kdy Makarov vynechal. Druhý Fejfar, pátý Bartoš a sedmý Brožek s ulomeným brzdičem po ataku Ferrettiho.
Finálová jízda byla v režii Makarova, druhý jako celé závody Fejfar, třetá Karai, čtvrtý Bartoš, pátý Ferretti a šestý náš L. Brožek.
Z tohoto závodu jsme si odvezli 11. bodů a v celkovém hodnocení ME na 5. místě.
_________________________________________________
7. Závod Saint Igny de Vers - Francie
Na tento závod se tým L. Brožka připravoval velice důsledně. Každý bod je potřeba a hlavně se blíží konec sezony, kde se bude účtovat.
Vše se točilo kolem podvozku a přesného nastavení nových tlumičů. Volné a měřené treninky se tedy jen testovalo, což mělo kladný vliv na vzestupnou tendenci v jednotlivých rozjížďkách a konečného finále.
Emotivně jezdící Karai se moc na předních místech neukazoval, jen ve třetí, kde Makarov vynechal pro dvě vítězství a Fejfar nedojel po ataku Kondračkina. Jinak se závody jeli v režii Makarov - Fejfar.
1. rozjíždka - Makarov, Fejfar, Ferretti...9. Brožek
2. rozjíždka - Makarov, Koršunov, Fejfar...7. Brožek
3. rozjíždka -Koršunov, Karai, Ferretti...5. Brožek
Finále D1 se po startu v první zatáčce změnilo v hromadu šrotu. S nepoškozenými vozy vyvázli Makarov, Fejfar, Brožek, Ottink a Egg.
Svoje vozy museli odstavit Karai, Koršunov, Kondračkin, Pleskovas a Ferretti. V tu chvíli, než byla vyvěšena červená vlajka pro ukončení závodu byl L. Brožek na čtvrtém místě.
Po odtažení vraků se finále D1 opakovalo pouze za účasti pěti jezdců. A jak dopadlo?
1. Makarov, 2. Fejfar, 3. BROŽEK, 4. Egg, 5. Ottink
Tým L. Brožka získal velmi důležitých 15. bodů a poskočil celkově na 6. místo celkového hodnocení seriálu ME.
Perlička nakonec: vůz V. Fejfara - ŠKODA FABIA je na prodej...
Kdo má zájem: fejfar.vaclav@seznam.cz
_________________________________________________
6. Závod Lučenec - Slovensko
První srpnový víkend se evropská plejáda autokrosařů sešla v Lučenci.
Za velikého vedra, kropících vozů a nesčetných havárií se odehrál tento již šestý podnik ME v autokrosu.
Jako již tradičně nestíhali pořadatelé dodržovat časový harmonogram a tak se některé sobotní, 1.rozjíždky se musely odjet v neděli ráno. To potkalo i náš tým.Ale vraťme se k sobotě…Po prvním treninku se auto nechovalo jak má a tak následovala výměna baterie, alternátoru a svíček. To se projevilo kladně a po obutí slick pneumatik jsme si zajeli celkově 9. čas do první rozjíždky.
Ve skupině „B“ 1. rozjíždky se hned po startu dostali do kolize Fejfar, Kárai, Soročinski a Ferretti. To byl důvod odložení této skupiny na neděli.Náš tým si v první rozjížďce vyjel, 5., ve druhé 6. a ve třetí dokonce 2. místo což znamenalo účast ve finále.Ihned po startu finálové jízdy se na špici dostali Makarov, Fejfar a Kárai. Nám se ze třetí řady podařilo vybojovat pátou pozici a byla naděje na lepší umístění z důvodu možného předjetí papírově slabších jezdců.
Ke konci třetího kala však nezvládl situaci tlaku maďar Emody a po boudě začal hořet. Tím byla vyvěšena červená vlajka a závod byl ukončen.Ve druhém startu finálové jízdy se vše opakovalo. Makarov, Fejfar, Kárai. Náš start se opět povedl ale po likvidačním ataku Kondračkina a nekompromisní ráně Zimermana jsme se propadli na osmou pozici se zlomenou poloosou.Fejfar druhé místo neudržel a pro poruchu dokroužil finále na sedmé pozici.
Náš tým vybojoval důležitých devět bodů a v celkovém umístění jsme poskočili celkově na 7. místo v ME.
__________________________________________________________________________
5. Závod Matschenberg - Německo
VÝSLEDKY:
Měřený trenink celkově:Fejfar, Makarov, Karai....10. BROŽEK, 13. Bartoš
1. Rozjíždka:Karai, Makarov, Fejfar, Kondračkin, Soročinski P., Ferretti, BROŽEK, Bartoš, Faleev, Zeebergs, Ottink, Pleskovas, Korshunov, Zimerman
2. Rozjíždka: Makarov, Karai, Fejfar...10. Bartoš, 11. BROŽEK
3. Rozjíždka: Karai, Makarov, Kondračkin...4. Fejfar, 12. BROŽEK, 13. Bartoš (90)
Láďa Brožek se v tomto závodu neprobojoval do finálové jízdy. Česká účast zůstala na Fejfarovi a Bartošovi.Láďa měl poruchu na spojce.
FINALE: Makarov, Fejfar, Kondračkin, Soročinski, Zeebergs, Faleev, Ottink, Ferretti, Karai, Bartoš, BROŽEK, Pleskovas, Korshunov
L.Brožek získal 6 důležitých bodů do ME
_________________________________________________
4. Závod Nová Paka - Česko
A je tu další Evropa !!!
4.-5. července se jede čtvrtý závod seriálu ME v autokrosu v Nové Pace. V divizi 1 je prozatím přihlášeno 14 jezdců.
Seznam přihlášených:
St.č. 103 - Fejfar, 104 - Kárai, 105 - Giarollo, 106 - Makarov, 107 - BROŽEK, 108 - Faleev, 117 - Ottink, 124 - Emodi, 133 - Soročinski P., 134 - Svoboda, 144 - Ferretti, 145 - Soročinski V., 153 - Pleskovas, 199 - Kondračkin
Láďa Brožek si vyjel důležité body do ME za velice pěkné páté místo. 1. Makarov, 2. Fejfar, 3. Kárai. Giarollo měl potíže s motorem již v sobotu, v neděli se ocitl v saltech M. Svoboda a Ferretti se potkal se svodidly, krerá mu sebrala naděje do dalších bojů.
Před finále měl potíže s nastartováním vozu Makarov, ale na poslední chvíly, kdy už byly vozy postaveny na startovní čáře se Makarov přiřítil a mohl jet svoji spanilou jízdu.
Ve řtyřlitrech zvítězil P. Bartoš, který chtěl toto vítězství věnovat svému zesnulému otci...To se mu na 100% povedlo...
_________________________________________________
3. Závod Bauska - Lotyšsko
2. Závod Alcaniz - Španělsko
Výsledky:
.........
1.Runda-Makarov, Kárai, Kondračkin, BROŽEK, Faretti, Egg, Pleskovas, Soročinski, Salichs, FEJFAR, Ottink, Faleev
2.Runda-Kárai, Faretti, FEJFAR, Pleskovas, BROŽEK, Egg, Kondračkin, Ottink, Soročinski, Salichs, Faleev, Makarov
3.Runda-Makarov, Kárai, Pleskovas, BROŽEK, Salichs, Kondračkin, Egg, Ottink, Ferretti, FEJFAR, Soročinski, Faleev
Postavení na finále:
....................
Kárai, Makarov, BROŽEK,Ferretti, Pleskovas, Kondračkin,Egg, FEJFAR, Salichs, Soročinski
FINALE:
.......
Ferretti, Pleskovas, Kárai, Makarov, BROŽEK, Soročinski, Salichs, Egg, Kondračkin, FEJFAR
__________________________________________________________________________
1. Závod Fo Coa - Portugalsko
První závod ME v autokrosu pro tým AMK VCE nedopadl vůbec dobře.
Již treninky ukazovaly, že auto nefunguje jak má...Závada se projevila a L. Brožek odjel jen tři kola a musel odstoupit pro poruchu motoru.
Repas motor od firmy Callaghan nevydržel. Výměna motoru za nový, náhradní, trvala mechanikům do sobotních raních hodin.
Vidinu za vykonanou snahu a dobrý výsledek v závodu zmařila již první runda, kde opětovně "odešel" motor. Tím naděje uhasly nadobro...
1.Runda - Fejfar, Makarov, Kondračkin, P.Soročinski, V.Soročinski, Pleskovas.....
2.Runda - Makarov, Fejfar, Pleskovas, Faleev, P.Soročinski, V.Soročinski.........
3.Runda - Makarov, Fejfar, Pleskovas, V.Soročinski, Faleev, P.Soročinski.........
FINALE - Fejfar, Makarov, Kárai, V.Soročinski, Faleev, Kondračkin, Pleskovas, Santos, Egg, P.Sorošinski
__________________________________________________________________________