2010

 Brožka ve finále zradila převodovka

Patří mezi nejzkušenější a zároveň nejlepší české autokrosaře. Hradecký LADISLAV BROŽEK závodí již dvacet let. Dvakrát skončil v seriálu mistrovství Evropy na bronzové příčce. Letos mohl vystoupat ještě výš. Po předposledním osmém závodě figuroval na druhém místě. Jenže v italské Maggioře ho zradila úplně nová převodovka, díky čemuž dokončil finále na desáté pozici. V konečném účtování z toho byla nenáviděná „bramborová“ pozice.

Jak hodnotíte sezonu krátce po jejím skončení?
 
Myslím si, že byla celkem úspěšná. Ovšem vzhledem k tomu, že jsem byl po celou dobu druhý třetí, v jedné chvíli jsem i vedl, tak je to menší zklamání. Ale když se podíváte na průběžné výsledky, jezdil jsem stabilně do šestého místa. To byl můj nejhorší výsledek před Maggiorou. Po celou sezonu jsem sbíral body a byl hodně vysoko. Věděl jsem však, že když v posledním závodě nezajedu dobrý výsledek, odečte se mi hodně bodů, což se bohužel stalo. I tak sezonu hodnotím jako dobrou.

Přesto ve vás po posledním závodě asi malinké zklamání zůstalo, že?
 
Určitě. Šel jsem do něho s tím, že můžu být vysoko. Vloni jsem byl Maggioře druhý. Na finále jsme dali preventivně úplně novou převodovku. Chtěli jsme mít jistotu, poněvadž u staré jsem dvakrát nezařadil trojku. Ta nová však vydržela jen rozjetí a pak se roztrhla, což mě překvapilo. Stalo se to, co se nemělo stát.

V konečném pořadí ME jste byl nejlépe třetí. Domníváte se, že bylo letos na víc?
 
Mohlo být i na titul. Během sezony jsem však udělal dvě tři chyby, které se neměly stát. V Portugalsku jsem vedl, pak jsem však udělal chybičku, předjel mě Pleskovas a dojel jsem druhý. To jsou tři body. V Lotyšsku jsem jezdil druhý za Vaškem Fejfarem, dokonce jsme se honili o první pozici. Jenže pak mi přestal fungovat motor a dojel jsem se štěstím třetí, což jsou další dva body. No a v Přerově jsem špatně zařadil a propadl jsem se ze druhého na třetí místo. To už je sedm bodů, o které jsem mohl mít víc. Vašek by měl o čtyři méně, takže bych byl s ním prakticky nastejno. Ale to je jen kdyby a na to se nehraje. Každopádně bylo na víc, co si budeme namlouvat. Některé závody jsem zajel relativně dobře, ale mohl jsem být lepší. Na druhou stranu to mohl být každý.

V seriálech mistrovství Evropy se pohybujete téměř dvacet let. Kam byste letošní sezonu zařadil?
 
Byl jsem dvakrát třetí. Jezdil jsem dvakrát o titul a dá se říct, že jsem o něj vždy přišel v posledním závodě v Maggioře. Letos jsem byl čtvrtý, což je asi potřetí. Rozhodně to byla jedna z těch lepších sezon. Pokaždé jsem byl ve finále, to se mi ještě nikdy nestalo. Z tohoto pohledu sezonu řadím vysoko.

Přece jen je ještě brzy, ale máte už určitý výhled do příštího roku?
 
 
(zamyslí se) Jsem docela na vážkách. Můj syn začíná jezdit a dobře. Myslím si, že má talent, tvrdí to každý. Navíc je řádově o dvacet pětadvacet roků mladší. Trochu váhám. Je to otázka financí. Táhnout dva seriály, to je obrovský problém. Syn dodělával vysokou školu a příští rok už by mohl jet celé mistrovství republiky. Doposud se zúčastňoval jen některých závodů. Zvažujeme tedy, co dál. Buď skončím a budu podporovat syna, nebo zkusíme jet jednu sezonu společně s tím, že bych já absolvoval Evropu a on se svým autem republiku. Je to otázka jednání, jestli se nám podaří sehnat finance. Rozhodně se však může stát, že skončím s kariérou.
 
zdroj: Hradecký deník, autor David Klein

Drama autokrosařů vrcholí v posledním závodě, blízko titulu jsou i dva Češi

Hned čtyři jezdci mohou o víkendu v divizi I tzv. plechových aut dosáhnout titulu mistra Evropy. V italské Maggioře o jeho získání pojedou také Ladislav Brožek z Hradce Králové a Václav Fejfar z Lužan u Jičína. 
 
První pohled na průběžné pořadí divize I plechových aut v mistrovství Evropy v autokrosu takové drama nevěští. Jenomže když se jezdcům odečtou body za nejhorší umístění v dosavadních závodech, vychází z toho daleko napínavější podívaná. Tak zamotané rozuzlení boje o titul mistra mistra Evropy, jaké uvidí právě v této divizi o víkendu italská Maggiora, autokrosový šampionát ještě nepamatuje.

Pro titul si mohou dojet čtyři jezdci a zdaleka ho nemusí získat ti, kteří do něj půjdou s nejvyšším počtem bodů v průběžném pořadí. První Litevec Pleskovas a druhý Ladislav Brožek z Hradce Králové totiž bodovali zatím ve všech závodech a o nějaké body s velkou pravděpodobností přijdou, třetí Rus Kvašnin a čtvrtý Václav Fejfar z Lužan u Jičína však ve dvou podnicích body nezískali a nic se jim tak škrtat nebude.

"Kdo vyhraje, bude mistrem Evropy," předpovídá Václav Fejfar, jeden z dvojice Čechů, která má v Itálii šanci na evropskou korunovaci. Fejfar jde do závodu v Itálii sice ze čtvrtého, tedy mezi uchazeči o titul posledního místa, ale s jasnou vizí. "Chci tam vyhrát," hlásil.

Není to pro něj nic nemožného. Právě na této trati se mu dařilo, už když jezdil seriály autokrosových speciálů. Vyhrál tam i loni se svojí "plechovou" Škodou Fabia, i když byl nakonec diskvalifikován. K tomu v této sezoně triumfoval už ve třech závodech a čtvrtá výhra mu o víkendu ve Francii v souboji s Maďarem Karaiem utekla jen o půlku auta. "Auto je připravené, proč to nezkusit," uvedl Fejfar.

S ještě výhodnější pozicí do posledního závodu půjde královéhradecký Ladislav Brožek. Ten sice na vítězství v některém z podniků letošního seriálu stále ještě čeká, ale jeho pravidelná umístění v popředí závodů ho zatím řadí na průběžné druhé místo. Je jen o jediný bod za vedoucím Litevcem Pleskovasem.

"Snažím se před závodem si to nepřipouštět. Je to sport, vyhraje ten, kdo bude nejlepší," hlásil ve středu už z Itálie zkušený královéhradecký jezdec, "když člověk ví, jak na tom je, samozřejmě by ho mrzelo, kdyby to nedopadlo dobře."

Brožek si o víkendu ve Francii užil své, přesto nakonec obsadil čtvrté místo a připsal si třináct bodů. Zatím se mu škrtá jedenáct za nedávné šesté místo v Maďarsku, hůře zatím nedojel. "Ve Francii jsem si snad smůlu vybral. V tréninku mi odešel motor a museli jsme ho vyměnit, v poslední rozjížďce jsem zase ve velké rychlosti auto převrátil a dost poničil," připomněl Brožek.

Zdroj:iDnes, Radomír Machek

 

Brožek opravoval ve Francii, Fejfar raději vyrazil domů

Autokrosař Václav Fejfar v neděli po skončení závodu na nic nečekal a vyrazil z Francie domů. "Chtěl jsem na autě všechno přejít a připravit ho na Maggioru co nejlépe v domácích podmínkách," vysvětloval borec z Lužan u Jičína, jak strávil necelý týden od minulého závodu do víkendového vyvrcholení evropského šampionátu v divizi I tzv. plechových aut.

Jeho konkurent královéhradecký Ladislav Brožek zvolil úplně jiný plán. Přestože se mu ve Francii porouchal motor a musel ho vyměnit, navíc při krkolomné havárii, která následovala po proražení pneumatiky, poničil u svého Fordu Focus karosérii, zůstal v zahraničí.

"Dva dny jsme opravovali ve Francii a pak jsme se už přesunuli do Itálie," vysvětloval ve středu. "Sice jsem se překulil přes střechu ve velké rychlosti, ale měl jsem docela štěstí, nerozbil jsem ani přední sklo."

Právě příprava aut může v neobvykle vyrovnané bitvě o titul hrát v neděli výraznou roli. "Už je vidět, že je konec sezony, technika je tím poznamenaná," připouští Brožek, současně druhý v průběžném pořadí.

Problémy měli a mají téměř všichni, které o víkendu čeká rozhodující závod. "Pleskovas řeší motor, podobně na tom je i Kvašnin," přibližuje Brožek problémy největších soupeřů.

Zdroj: iDnes, Radomír Machek

 

Autokrosaři vládnou Evropě, Brožek vede, Fejfar vyhrává

Kdo je na tom lépe? Posuďte sami, i když to není v případě letošní, zatím velmi úspěšné sezony autokrosařů z kraje úplně jednoduché. 

Královéhradecký závodník Ladislav Brožek se víkendovým druhým místem vyšvihl do čela průběžného pořadí, které bude v posledních třech podnicích seriálu bránit.

"Je to výborná sezona," netají jezdec, který se v evropském šampionátu pohybuje už téměř dvacet let.

Borec novopackého autoklubu z Lužan u Jičína Václav Fejfar zase v této sezoně už tři závody vyhrál. Dokonce poprvé v jeho dlouhé kariéře se mu podařilo triumfovat v obou českých závodech mistrovství Evropy - na začátku července v domácí Nové Pace, nyní v Přerově.

Celkově je čtvrtý, protože v prvních dvou závodech nebodoval. Na Brožka ztrácí 15 bodů.

"Nic jiného než vyhrávat už mi ani teď nezbývá, musím jet naplno," říká o sezoně, kterou začal velmi smolně. Do Portugalska kvůli poruše autobusu vůbec nedojel, ve Španělsku zase rozbil motor a také nebodoval.

Přestože se Brožek nyní může dívat na to, že má před svým soupeřem z kraje v průběžném pořadí po šesti závodech slušný patnáctibodový náskok, ten je ve skutečnosti mnohem menší. Jezdcům se totiž na konci šampionátu škrtne nejhorší výsledek.

Fejfar ví, že jedna nula z počátku sezony půjde pryč. "Ale další výpadek už si nemohu dovolit," uvědomuje si.

U Brožka je zatím nejhorší páté místo a dvanáct bodů z Nové Paky. Když si je odečte, rázem má před Fejfarem jen tříbodový náskok. A podobně na tom jsou druhý Litevec Pleskovac či pátý Rus Soročinskij. Naopak třetí v pořadí, další Rus Kvašnin, kopíruje Fejfarovu bilanci. V prvních dvou závodech nejel a pak začal sbírat velké bodové příděly.

"I když jsou teď až za námi, právě Fejfara a Kvašnina favorizuji," netají lídr šampionátu Brožek. Sám si ale sezonu nesmírně užívá: "Auto jezdí spolehlivě, je to nádherný a vyrovnaný šampionát."

Vyrovnanost je právě v této divizi opravdu nevídaná, vždyť ještě sedmý mužpořadí, český jezdec Jan Bartoš, může reálně pomýšlet na konečné medailové umístění.

"Proto stále i tři závody před koncem tvrdím, že o celkovém pořadí nemá cenu nic vymýšlet," tvrdí Brožek.

Fejfar s ním víceméně souhlasí: "Bude to také o štěstí, komu vydrží technika."

O konečném pořadí evropského šampionátu se bude postupně rozhodovat v Maďarsku, ve Francii a v italské Maggioře.

Oba jezdci vědí o přednostech a úskalích všech tří tratí své. "V Maďarsku jsem ještě nebyl na stupních vítězů, ale snad to protrhneme. Stejně jako se to podařilo loni ve Francii, kde jsem dojel třetí, i když se mi tam předtím nedařilo.

A do Maggiory jsem loni jel s nechutí, protože se mi tam nikdy nedařilo, ale dojel jsem třetí a zalíbilo se mi tam," vypravuje Brožek.

Fejfar na tom je podobně s jedním rozdílem, a tím je Maďarsko. "Startuje se tam na asfaltu, což nemusím, a i trať mě bude trochu znevýhodňovat. Ale Francie a Itálie, tam se mi jezdí dobře," říká.

V maďarském Nyirádu se o další evropské autokrosové body bude závodit už o víkendu, noví mistři Evropy se do historie tohoto sportu zapíší nejpozději za měsíc, přesně 26. září, kdy seriál vyvrcholí v italské Maggioře.

Zdroj: iDnes Radomír Machek

 

,,Takový start si užívám..."

>> Tvář měsíce Třináct let čekal hradecký autokrosař Ladislav Brožek na tak úspěšný vstup do seriálu mistrovství Evropy. První tři výsledky ho v divizi Tax vynesly na průběžnou druhou příčku. Pouze bod strácí na vedoucího Pleskovace.

Stejný výsledek z dubnového prvního závodu mistrovství Evropy hradecký autokrosař Ladislav Brožek v květnu nezopakoval. Navíc zatím poslední podnik evropského šampionátu divize TAX plechových aut, ve kterých závodí, v lotyšské Bausce vyhrál jeho konkurent z kraje Václav Fejfar.

  

Přesto při volbě tváře měsíce padla volba redakce MF DNES právě na třiapadesátiletého Brožka. Ten totiž po dubnovém druhém místě v Portugalsku přidal v květnu čtvrté ve Španělsku a třetí právě v Bausce.

Hlavně ho ale tyto bodové příděly vynesly na druhé místo průběžného pořadí, když zatím vedoucí Litevec Pleskovac získal jen o bod víc než Brožek.

"Prožívám to hodně, už dlouho se mi takhle nedařilo, užívám si to," netají hradecký autokrosař, který svojí závodnickou vytrvalostí patří k nejdéle sloužícím jezdcům celého šampionátu vůbec.

Brožek se v mistrovství Evropy pohybuje od roku 1994, o tři roky později a v roce 2006 skončil celkově třetí. Více však vzpomíná na první bronzový úspěch, protože k němu dospěl v sezoně, kdy nebyl daleko od mistrovského titulu.

"Tehdy jsem průběžné pořadí i vedl, ale nevyšel mi závěr. Před čtyřmi lety to bylo obráceně," porovnává nejvydařenější ročníky.

Ten letošní by se jim mohl minimálně přiblížit, i když takové úvahy Brožek teprve po třech odjetých závodech odmítá. "Jasno bude až po posledním závodě a to je za dlouho," říká.

Letošní úspěchy připisuje tvrdé práci a také štěstí. Ukazuje to na příkladu nedávného závodu v Bausce. Tam šel do finále z prvního místa. Hned o něj sice přišel, když ho předjel Václav Fejfar, ale boj o vítězství nevzdal. Tři kola před cílem však přišla porucha motoru a Brožek byl rád, že nakonec dojel třetí.

"Kdybych dojel druhý, mohl jsem celkové pořadí dokonce vést. Ale také jsem kvůli poruše mohl úplně zastavit a neměl bych skoro nic," pokračuje.

Pohled na průběžné pořadí, ve kterém je zatím druhý, si Brožek bude moci užívat až do posledního červnového víkendu, kdy evropský šampionát pokračuje závodem v Německu, o týden později se jede prestižní závod v Nové Pace.

"A po nich už může být pořadí v čele úplně jiné. Špička je vyrovnaná, navíc naskočili Vašek Fejfar a Rus Kvašnin, oba jsou schopní vyhrávat," říká hradecký autokrosař.

Zdroj: I Dnes, Radomír Machek, úprava marsat

 

Hodocení sezony 2009 a příprava na sezonu 2010

Co jsme si před loňskou sezonou naplánovali, jsme beze zbytku splnili.  Výborným pátým místem v celkovém hodnocení divize 1 evropského šampionátu bylo dosaženo kritéria pro zařazení do národního týmu a v nové sezoně 2010 budeme opět závodit s  podporou domácí automobilové federace.

,,Poslední tři závody mi vyšly nad očekávání. Kdybych jezdil celý rok jako ve druhé polovině šampionátu, celkově bych byl třetí. Ale na kdyby se nejezdí…“  usmívá se dvaapadesátiletý autokrosový matador.

V závěruminulé sezony se nám podařilo vyřešit vleklé problémy s turbem a tlumiči. To je dobrý vklad do nové sezony. Kromě dokončovacích prací na Fordu, za velké pomoci mechaniků, už stavíme i novou Fabii, s níž by měl zatím závodit v domácím šampionátu syn Jan.

V loni odjel jen pár závodů, ale celkově skončil na výborném osmém místě. Nepochybuji o tom, že jeho čas brzy příjde.

Program letošního seriálu mistrovství Evropy doznal oproti loňské sezoně dvou změn. Odpadl závod ve slovenském Lučenci a ke změně došlo také na německé půdě.  Místo neoblíbeného Matschenbergu se pojede opět v Seelowu.

K prvním letošním závodům jedeme do Španělska a Portugalska. Na portugalské trati ve Foz Coa se nám moc nedaří, ale pokusíme se to zlomit.Moc bychom si přáli, aby letošní sezona byla ještě úspěšnější než ta předchozí.

V Nové Pace slaví 40.výročí založení, co kdyby to vyšlo právě tam….

Zdroj: marsat, foto archiv marsat

 

 

 

19. 3. Josef

Zítra: Světlana

Chcete-li se stát našimi partnery a účastnit se tak závodů v Autocrossu, můžete se stát našimi reklamní partnery a těžit tak z naší vzájemné spolupráce...

 

 

nadace.jpg

skupina.jpg

 VCautoservis.jpg

chmelovice.jpg

Bez názvu.jpg

stažený soubor.jpg

stránky logo.jpg

 Bez názvu.jpg
logo.png

logo.jpg
jofa@iex.cz

 reklama Chott.jpg 

 

AUTO KELLY

 

Návštěvnost stránek

157978