2011


Brožek znovu na stupních vítězů. A je zpět v boji o evropskou medaili

17. srpna 2011  10:48
Je to matador a pořád skvělý závodník. Jízdu na bahnitém i tvrdém rychlém terénu má stále v krvi. Ale tipněte si. Kolikrát že stál letos hradecký pilot Ladislav Brožek na stupních vítězů při závodech mistrovství Evropy v autokrosu? Odpověď zní: dvakrát.
Václav Fejfar (vlevo) a Ladislav Brožek při závodu mistrovství Evropy v Nové Pace.
Václav Fejfar (vlevo) a Ladislav Brožek při závodu mistrovství Evropy v Nové Pace. | foto: Ondřej Littera, MF DNES

Poprvé si vyjel druhé místo ve francouzském Saint Martin Valmeroux. Podruhé se radoval ze stříbrného věnce na své velmi oblíbené české trati o víkendu v Přerově.

A nebýt nečestného jednání Rusa Valentina Koršunova, konečně by tu po loňském třetím místě bral vítězství. Jenže drsný chlapík ze země na východě vzal Brožkovi vedení problematicky při žluté signalizaci nebezpečí a tím si vlastně zajistil plný bodový zisk.

"Byl jsem přesvědčený, že ho po závodě komisaři diskvalifikují, ale nestalo se. Jenže já tu nejsem od protestů, jsem tu kvůli závodění," popisuje, proč se proti verdiktu vedení závodu nepostavil oficiální stížností, Ladislav Brožek.

Sešlo se vám v Přerově dohromady všechno: technika, jezdecká pohoda?
Bylo to přesně, jak říkáte. Ale jedna věc tu stejně byla. Pokaždé jsem ze startu hrozně pomalu odjel. Ve všech třech rozjížďkách jsem vyjel až ze třetího místa po startu. V první jsem soupeře předjel v posledním kole, v další dokonce až v předposlední zatáčce. Ve finále se právě pomalý start ukázal možná jako rozhodující chybička.

 Co to podle vás způsobovalo?
Auto jelo jinak skvěle, před finále jsme vyměnili jen startér. Ale jel jsem prostřední dráhu a před finále ji pořadatelé pokropili. Řeknu vám, byla tam hrozná kaluž vody. Ještě jsme stopu vysoušeli, co to šlo. Ale stejně jsem stál na místě, hrabal, a byl tedy vzadu.

Finále byla velká bitva.
Maďaru Kárayovi praskla poloosa a pak už jsme se prali o první a druhý flek s Koršunovem.

A přišel ten nejpříjemný moment ze strany Rusa...
Mám dojem, že na žluté vlajky skutečně předjížděl. Po finále mi to potvrdil za mnou jedoucí Slovák Zimerman. Sportovní komisaři zase říkali, že projel v souladu s pravidly. Já to neřeším a druhé místo beru jako veliký úspěch. Skončit takhle po krásném boji, jsem tomu rád.

Přesto, nevnímáte předjíždění Valerije Koršunova jako nefér jednání?
Bylo to způsobeno v zápalu boje. Je mladý a patrně si neuvědomil, že v té fázi nemůže předjet ani pomalu jedoucí auto. Já jsem ještě navíc brzdil, abych ho zpětně nepředjel. Do závodění jsem se pustil zase až za překážkou, kde už to je povolené.

Proč jste oficiálně nepožádal komisaře o přezkoumání?
Ptal jsem se ředitele závodu a ten říkal, že jeho předjetí je nahlášeno. Sportovní komisaři mají ale hlavní slovo. Možná kdybych podal protest, skončilo by všechno jinak. O tom jsem přesvědčený. Posunuli by ho možná v pořadí dozadu, ale je to moje chyba, že jsem jel až příliš hlavou. Moc kalkuluji a to už se mi několikrát vymstilo.

Druhé místo z Přerova vás posouvá zpět do bojů o medaile v ME. Berete to tak?
Druhé místo mi v klasifikaci hodně pomohlo. Zase se dostanu do popředí, i když to tak vlastně nevypadá. Teď jsem se spíš propadl. Ale v kontaktu s ostatními jsem.

Od třetího místa až do šestého je pole pěkně nahuštěné a zbývají tři závody. Rozhodne o vítězích každá chybička?
Hlavně ony rozhodnou a k tomu přidejme ještě "únavu" techniky. Jen doufám, že letos se to našemu týmu vyhne.

Zdroj: http://hradec.idnes.cz/clanek.aspx?c=A110817_1636082_motorsport_ten


Brožek znovu na stupních vítězů. A je zpět v boji o evropskou medaili

Je to matador a pořád skvělý závodník. Jízdu na bahnitém i tvrdém rychlém terénu má stále v krvi. Ale tipněte si. Kolikrát že stál letos hradecký pilot Ladislav Brožek na stupních vítězů při závodech mistrovství Evropy v autokrosu? Odpověď zní: dvakrát.

Poprvé si vyjel druhé místo ve francouzském Saint Martin Valmeroux. Podruhé se radoval ze stříbrného věnce na své velmi oblíbené české trati o víkendu v Přerově.

A nebýt nečestného jednání Rusa Valentina Koršunova, konečně by tu po loňském třetím místě bral vítězství. Jenže drsný chlapík ze země na východě vzal Brožkovi vedení problematicky při žluté signalizaci nebezpečí a tím si vlastně zajistil plný bodový zisk.

"Byl jsem přesvědčený, že ho po závodě komisaři diskvalifikují, ale nestalo se. Jenže já tu nejsem od protestů, jsem tu kvůli závodění," popisuje, proč se proti verdiktu vedení závodu nepostavil oficiální stížností, Ladislav Brožek.

Sešlo se vám v Přerově dohromady všechno: technika, jezdecká pohoda?
Bylo to přesně, jak říkáte. Ale jedna věc tu stejně byla. Pokaždé jsem ze startu hrozně pomalu odjel. Ve všech třech rozjížďkách jsem vyjel až ze třetího místa po startu. V první jsem soupeře předjel v posledním kole, v další dokonce až v předposlední zatáčce. Ve finále se právě pomalý start ukázal možná jako rozhodující chybička.

 Co to podle vás způsobovalo?
Auto jelo jinak skvěle, před finále jsme vyměnili jen startér. Ale jel jsem prostřední dráhu a před finále ji pořadatelé pokropili. Řeknu vám, byla tam hrozná kaluž vody. Ještě jsme stopu vysoušeli, co to šlo. Ale stejně jsem stál na místě, hrabal, a byl tedy vzadu.

Finále byla velká bitva.
Maďaru Kárayovi praskla poloosa a pak už jsme se prali o první a druhý flek s Koršunovem.

A přišel ten nejpříjemný moment ze strany Rusa...
Mám dojem, že na žluté vlajky skutečně předjížděl. Po finále mi to potvrdil za mnou jedoucí Slovák Zimerman. Sportovní komisaři zase říkali, že projel v souladu s pravidly. Já to neřeším a druhé místo beru jako veliký úspěch. Skončit takhle po krásném boji, jsem tomu rád.

Přesto, nevnímáte jednání? předjíždění Valerije Koršunova jako neférjednání? Bylo to způsobeno v zápalu boje. Je mladý a patrně si neuvědomil, že v té fázi nemůže předjet ani pomalu jedoucí auto. Já jsem ještě navíc brzdil, abych ho zpětně nepředjel. Do závodění jsem se pustil zase až za překážkou, kde už to je povolené.

Proč jste oficiálně nepožádal komisaře o přezkoumání?
Ptal jsem se ředitele závodu a ten říkal, že jeho předjetí je nahlášeno. Sportovní komisaři mají ale hlavní slovo. Možná kdybych podal protest, skončilo by všechno jinak. O tom jsem přesvědčený. Posunuli by ho možná v pořadí dozadu, ale je to moje chyba, že jsem jel až příliš hlavou. Moc kalkuluji a to už se mi několikrát vymstilo.

Druhé místo z Přerova vás posouvá zpět do bojů o medaile v ME. Berete to tak?
Druhé místo mi v klasifikaci hodně pomohlo. Zase se dostanu do popředí, i když to tak vlastně nevypadá. Teď jsem se spíš propadl. Ale v kontaktu s ostatními jsem.

Od třetího místa až do šestého je pole pěkně nahuštěné a zbývají tři závody. Rozhodne o vítězích každá chybička?
Hlavně ony rozhodnou a k tomu přidejme ještě "únavu" techniky. Jen doufám, že letos se to našemu týmu vyhne.

Zdroj: http://hradec.idnes.cz/clanek.aspx?c=A110817_1636082_motorsport_ten


Brožek znovu na stupních vítězů. A je zpět v boji o evropskou medaili

17. srpna 2011  10:48
Je to matador a pořád skvělý závodník. Jízdu na bahnitém i tvrdém rychlém terénu má stále v krvi. Ale tipněte si. Kolikrát že stál letos hradecký pilot Ladislav Brožek na stupních vítězů při závodech mistrovství Evropy v autokrosu? Odpověď zní: dvakrát.
Václav Fejfar (vlevo) a Ladislav Brožek při závodu mistrovství Evropy v Nové Pace.
Václav Fejfar (vlevo) a Ladislav Brožek při závodu mistrovství Evropy v Nové Pace. | foto: Ondřej Littera, MF DNES

Poprvé si vyjel druhé místo ve francouzském Saint Martin Valmeroux. Podruhé se radoval ze stříbrného věnce na své velmi oblíbené české trati o víkendu v Přerově.

A nebýt nečestného jednání Rusa Valentina Koršunova, konečně by tu po loňském třetím místě bral vítězství. Jenže drsný chlapík ze země na východě vzal Brožkovi vedení problematicky při žluté signalizaci nebezpečí a tím si vlastně zajistil plný bodový zisk.

"Byl jsem přesvědčený, že ho po závodě komisaři diskvalifikují, ale nestalo se. Jenže já tu nejsem od protestů, jsem tu kvůli závodění," popisuje, proč se proti verdiktu vedení závodu nepostavil oficiální stížností, Ladislav Brožek.

Sešlo se vám v Přerově dohromady všechno: technika, jezdecká pohoda?
Bylo to přesně, jak říkáte. Ale jedna věc tu stejně byla. Pokaždé jsem ze startu hrozně pomalu odjel. Ve všech třech rozjížďkách jsem vyjel až ze třetího místa po startu. V první jsem soupeře předjel v posledním kole, v další dokonce až v předposlední zatáčce. Ve finále se právě pomalý start ukázal možná jako rozhodující chybička.

 Co to podle vás způsobovalo?
Auto jelo jinak skvěle, před finále jsme vyměnili jen startér. Ale jel jsem prostřední dráhu a před finále ji pořadatelé pokropili. Řeknu vám, byla tam hrozná kaluž vody. Ještě jsme stopu vysoušeli, co to šlo. Ale stejně jsem stál na místě, hrabal, a byl tedy vzadu.

Finále byla velká bitva.
Maďaru Kárayovi praskla poloosa a pak už jsme se prali o první a druhý flek s Koršunovem.

A přišel ten nejpříjemný moment ze strany Rusa...
Mám dojem, že na žluté vlajky skutečně předjížděl. Po finále mi to potvrdil za mnou jedoucí Slovák Zimerman. Sportovní komisaři zase říkali, že projel v souladu s pravidly. Já to neřeším a druhé místo beru jako veliký úspěch. Skončit takhle po krásném boji, jsem tomu rád.

Přesto, nevnímáte předjíždění Valerije Koršunova jako nefér jednání?
Bylo to způsobeno v zápalu boje. Je mladý a patrně si neuvědomil, že v té fázi nemůže předjet ani pomalu jedoucí auto. Já jsem ještě navíc brzdil, abych ho zpětně nepředjel. Do závodění jsem se pustil zase až za překážkou, kde už to je povolené.

Proč jste oficiálně nepožádal komisaře o přezkoumání?
Ptal jsem se ředitele závodu a ten říkal, že jeho předjetí je nahlášeno. Sportovní komisaři mají ale hlavní slovo. Možná kdybych podal protest, skončilo by všechno jinak. O tom jsem přesvědčený. Posunuli by ho možná v pořadí dozadu, ale je to moje chyba, že jsem jel až příliš hlavou. Moc kalkuluji a to už se mi několikrát vymstilo.

Druhé místo z Přerova vás posouvá zpět do bojů o medaile v ME. Berete to tak?
Druhé místo mi v klasifikaci hodně pomohlo. Zase se dostanu do popředí, i když to tak vlastně nevypadá. Teď jsem se spíš propadl. Ale v kontaktu s ostatními jsem.

Od třetího místa až do šestého je pole pěkně nahuštěné a zbývají tři závody. Rozhodne o vítězích každá chybička?
Hlavně ony rozhodnou a k tomu přidejme ještě "únavu" techniky. Jen doufám, že letos se to našemu týmu vyhne.

Zdroj: http://hradec.idnes.cz/clanek.aspx?c=A110817_1636082_motorsport_ten




Brožek znovu na stupních vítězů. A je zpět v boji o evropskou medaili

17. srpna 2011  10:48
Je to matador a pořád skvělý závodník. Jízdu na bahnitém i tvrdém rychlém terénu má stále v krvi. Ale tipněte si. Kolikrát že stál letos hradecký pilot Ladislav Brožek na stupních vítězů při závodech mistrovství Evropy v autokrosu? Odpověď zní: dvakrát.
Václav Fejfar (vlevo) a Ladislav Brožek při závodu mistrovství Evropy v Nové Pace.
Václav Fejfar (vlevo) a Ladislav Brožek při závodu mistrovství Evropy v Nové Pace. | foto: Ondřej Littera, MF DNES

Poprvé si vyjel druhé místo ve francouzském Saint Martin Valmeroux. Podruhé se radoval ze stříbrného věnce na své velmi oblíbené české trati o víkendu v Přerově.

A nebýt nečestného jednání Rusa Valentina Koršunova, konečně by tu po loňském třetím místě bral vítězství. Jenže drsný chlapík ze země na východě vzal Brožkovi vedení problematicky při žluté signalizaci nebezpečí a tím si vlastně zajistil plný bodový zisk.

"Byl jsem přesvědčený, že ho po závodě komisaři diskvalifikují, ale nestalo se. Jenže já tu nejsem od protestů, jsem tu kvůli závodění," popisuje, proč se proti verdiktu vedení závodu nepostavil oficiální stížností, Ladislav Brožek.

Sešlo se vám v Přerově dohromady všechno: technika, jezdecká pohoda?
Bylo to přesně, jak říkáte. Ale jedna věc tu stejně byla. Pokaždé jsem ze startu hrozně pomalu odjel. Ve všech třech rozjížďkách jsem vyjel až ze třetího místa po startu. V první jsem soupeře předjel v posledním kole, v další dokonce až v předposlední zatáčce. Ve finále se právě pomalý start ukázal možná jako rozhodující chybička.

 Co to podle vás způsobovalo?
Auto jelo jinak skvěle, před finále jsme vyměnili jen startér. Ale jel jsem prostřední dráhu a před finále ji pořadatelé pokropili. Řeknu vám, byla tam hrozná kaluž vody. Ještě jsme stopu vysoušeli, co to šlo. Ale stejně jsem stál na místě, hrabal, a byl tedy vzadu.

Finále byla velká bitva.
Maďaru Kárayovi praskla poloosa a pak už jsme se prali o první a druhý flek s Koršunovem.

A přišel ten nejpříjemný moment ze strany Rusa...
Mám dojem, že na žluté vlajky skutečně předjížděl. Po finále mi to potvrdil za mnou jedoucí Slovák Zimerman. Sportovní komisaři zase říkali, že projel v souladu s pravidly. Já to neřeším a druhé místo beru jako veliký úspěch. Skončit takhle po krásném boji, jsem tomu rád.

Přesto, nevnímáte předjíždění Valerije Koršunova jako nefér jednání?
Bylo to způsobeno v zápalu boje. Je mladý a patrně si neuvědomil, že v té fázi nemůže předjet ani pomalu jedoucí auto. Já jsem ještě navíc brzdil, abych ho zpětně nepředjel. Do závodění jsem se pustil zase až za překážkou, kde už to je povolené.

Proč jste oficiálně nepožádal komisaře o přezkoumání?
Ptal jsem se ředitele závodu a ten říkal, že jeho předjetí je nahlášeno. Sportovní komisaři mají ale hlavní slovo. Možná kdybych podal protest, skončilo by všechno jinak. O tom jsem přesvědčený. Posunuli by ho možná v pořadí dozadu, ale je to moje chyba, že jsem jel až příliš hlavou. Moc kalkuluji a to už se mi několikrát vymstilo.

Druhé místo z Přerova vás posouvá zpět do bojů o medaile v ME. Berete to tak?
Druhé místo mi v klasifikaci hodně pomohlo. Zase se dostanu do popředí, i když to tak vlastně nevypadá. Teď jsem se spíš propadl. Ale v kontaktu s ostatními jsem.

Od třetího místa až do šestého je pole pěkně nahuštěné a zbývají tři závody. Rozhodne o vítězích každá chybička?
Hlavně ony rozhodnou a k tomu přidejme ještě "únavu" techniky. Jen doufám, že letos se to našemu týmu vyhne.

Zdroj: http://hradec.idnes.cz/clanek.aspx?c=A110817_1636082_motorsport_ten

Zdroj: http://hradec.idnes.cz/clanek.aspx?c=A110817_1636082_motorsport_ten

Zdroj: http://hradec.idnes.cz/clanek.aspx?c=A110817_1636082_motorsport_ten


Brožek znovu na stupních vítězů. A je zpět v boji o evropskou medaili

17. srpna 2011  10:48
Je to matador a pořád skvělý závodník. Jízdu na bahnitém i tvrdém rychlém terénu má stále v krvi. Ale tipněte si. Kolikrát že stál letos hradecký pilot Ladislav Brožek na stupních vítězů při závodech mistrovství Evropy v autokrosu? Odpověď zní: dvakrát.
Václav Fejfar (vlevo) a Ladislav Brožek při závodu mistrovství Evropy v Nové Pace.
Václav Fejfar (vlevo) a Ladislav Brožek při závodu mistrovství Evropy v Nové Pace. | foto: Ondřej Littera, MF DNES

Poprvé si vyjel druhé místo ve francouzském Saint Martin Valmeroux. Podruhé se radoval ze stříbrného věnce na své velmi oblíbené české trati o víkendu v Přerově.

A nebýt nečestného jednání Rusa Valentina Koršunova, konečně by tu po loňském třetím místě bral vítězství. Jenže drsný chlapík ze země na východě vzal Brožkovi vedení problematicky při žluté signalizaci nebezpečí a tím si vlastně zajistil plný bodový zisk.

"Byl jsem přesvědčený, že ho po závodě komisaři diskvalifikují, ale nestalo se. Jenže já tu nejsem od protestů, jsem tu kvůli závodění," popisuje, proč se proti verdiktu vedení závodu nepostavil oficiální stížností, Ladislav Brožek.

Sešlo se vám v Přerově dohromady všechno: technika, jezdecká pohoda?
Bylo to přesně, jak říkáte. Ale jedna věc tu stejně byla. Pokaždé jsem ze startu hrozně pomalu odjel. Ve všech třech rozjížďkách jsem vyjel až ze třetího místa po startu. V první jsem soupeře předjel v posledním kole, v další dokonce až v předposlední zatáčce. Ve finále se právě pomalý start ukázal možná jako rozhodující chybička.

 Co to podle vás způsobovalo?
Auto jelo jinak skvěle, před finále jsme vyměnili jen startér. Ale jel jsem prostřední dráhu a před finále ji pořadatelé pokropili. Řeknu vám, byla tam hrozná kaluž vody. Ještě jsme stopu vysoušeli, co to šlo. Ale stejně jsem stál na místě, hrabal, a byl tedy vzadu.

Finále byla velká bitva.
Maďaru Kárayovi praskla poloosa a pak už jsme se prali o první a druhý flek s Koršunovem.

A přišel ten nejpříjemný moment ze strany Rusa...
Mám dojem, že na žluté vlajky skutečně předjížděl. Po finále mi to potvrdil za mnou jedoucí Slovák Zimerman. Sportovní komisaři zase říkali, že projel v souladu s pravidly. Já to neřeším a druhé místo beru jako veliký úspěch. Skončit takhle po krásném boji, jsem tomu rád.

Přesto, nevnímáte předjíždění Valerije Koršunova jako nefér jednání?
Bylo to způsobeno v zápalu boje. Je mladý a patrně si neuvědomil, že v té fázi nemůže předjet ani pomalu jedoucí auto. Já jsem ještě navíc brzdil, abych ho zpětně nepředjel. Do závodění jsem se pustil zase až za překážkou, kde už to je povolené.

Proč jste oficiálně nepožádal komisaře o přezkoumání?
Ptal jsem se ředitele závodu a ten říkal, že jeho předjetí je nahlášeno. Sportovní komisaři mají ale hlavní slovo. Možná kdybych podal protest, skončilo by všechno jinak. O tom jsem přesvědčený. Posunuli by ho možná v pořadí dozadu, ale je to moje chyba, že jsem jel až příliš hlavou. Moc kalkuluji a to už se mi několikrát vymstilo.

Druhé místo z Přerova vás posouvá zpět do bojů o medaile v ME. Berete to tak?
Druhé místo mi v klasifikaci hodně pomohlo. Zase se dostanu do popředí, i když to tak vlastně nevypadá. Teď jsem se spíš propadl. Ale v kontaktu s ostatními jsem.

Od třetího místa až do šestého je pole pěkně nahuštěné a zbývají tři závody. Rozhodne o vítězích každá chybička?
Hlavně ony rozhodnou a k tomu přidejme ještě "únavu" techniky. Jen doufám, že letos se to našemu týmu vyhne.

Zdroj: http://hradec.idnes.cz/clanek.aspx?c=A110817_1636082_motorsport_ten

..............................................................................................................................

Brožek si ve Francii dojel pro senzační stříbro a stíhá bednu

Spojení Ladislav Brožek a technické potíže, to jde v poslední době ruku v ruce evropským šampionátem autokrosařů. Ale Brožek a úspěch je proti tomu mnohem silnější kalibr.  

Královéhradecký autokrosař mocně toužící po třetímu místu v ME zažívá další sezonu, v níž ho závady potkávají na každém kroku.

Při druhém podniku na novém okruhu ve francouzském St. Martin Valmeroux ho potíže s převodovkou postihly už po trénincích. S řazením si užil už vloni, a proto před sezonou nachystal raději dvě záložní sady těchto dílů. I ty ztroskotaly.

Avšak zkušený jezdec i díky kolegiální výpomoci soupeřů nejenže mohl samotný závod absolvovat, ale nakonec se v něm radovat i z 2.místa.

"Motorsport o tomhle je. Potíže má každý. Ale třeba kdyby Vaška Fejfara nezradil motor, věřím, že by vyhrál," hovořil skromně zanedlouho čtyřiapadesátiletý pilot, jenž dosud získal 28 bodů, tedy jen o dva body méně než na startu z minulé sezony, a je v ME zatím čtvrtý.

Zajel jste velice dobrý závod, ale měl jste kupu problémů podobně jako v Portugalsku, kde se vám vychýlila osa kola. Co se přihodilo tentokrát?

V seznamovacím tréninku jsem zajel dvě kola, najednou rána na převodovce a auto nejezdilo. Na první trénink jsme vůz nestihli opravit, vyměnili jsme kvalty, které jsme udělali před sezonou. Šli jsme na druhý trénink a zjistili, že nejde zařadit ani jednička, ani dvojka. Tak jsem šel za ředitelem závodu.

Ten vás však odstartoval nechal.
Ano, dali jsme tedy do auta rezervní skříň. Jenže pak jsme jeli třetí rozjížďku a v první zatáčce jsem zařadil raz, dva tři... a roztrhla se převodovka. Večer jsem si řekl: "Tak, a jedeme domů."

Vzhledem k tomu, že máte velké ambice, jste asi byl hodně zklamaný. Ale stejně jste závody nezabalil. Proč?
Podívali jsme se na nedělní program, hned jsem volal panu Fabíkovi, co mi dělá převodovky, a ten jasně řekl, ať to rozděláme a mrkneme se na to. Najednou přišel táta Pauliuse Pleskovase, že neexistuje, abych odjel. Řekl, že to rozděláme a pomůže mi dát všechno dohromady. O půlnoci jsme to zprovoznili a opravdu jsme tam objevili nepatrnou závadu.

Gesto obou Pleskovasů zaslouží ocenění. V motosportu všeobecně tak vstřícné poměry nepanují.
Určitě. Víte, jsme taková parta lidí, že když někomu něco schází, jdeme a zeptáme se. Nedávnem jsem pomáhal se servem. To samé Pleskovas. Přijde a já mu to udělám. Vyrábím mu a spravuji diferenciály. Známe se dlouho a když je člověk normální,musí to fungovat.

Mezi sebou máte zřejmě vypěstovaný dobrý vztah.
I když na mladého i starého jsem se nedávno trochu zlobil. Kdybyste viděl, co mi Pauilus provedl v Portugalsku. První zatáčka mi tam moc nešla a on mě hned dvakrát odstrčil. No, bylo to na hraně. Po závodě jsem přišel a řekl mu, že jestli to ještě jednou udělá, tak ho střelím. (směje se) Ale pochopitelně to bylo z legrace.

Zpět k závodu. Po té výpomoci vám to jelo a prokousával jste se, byť jste ve finále startoval ze sedmého místa. Stejně jako Maďar Káari jste ovšem vyrazil úžasně.
Stál jsem dokonce metr před ním. Vjel jsem potom rychle do zatáčky a přetočilo by se auto, tak jsem se zařadil za něj a odjeli jsme to spolu. Tři kola jsem se ho držel.

Nakonec francouzský víkend dopadl na výbornou i přes tyhle historky.
Jsem spokojený. Auto funguje, udělali jsme změny na diferenciálech a to auto je ovladatelné, až jsem z toho i sám překvapený. Kdyby se bylo v Portugalsku každému také něco stalo, tak mám dvakrát 17 bodů a vedl bych ME.

Trochu jiné problémy potkaly vašeho parťáka Fejfara.
Kdyby Vaška nezradil motor, věřím, že by vyhrál. I tak ho vidím na mistra Evropy.

Fejfar vyhrál první závod, vy jste teď k triumfu také neměl daleko. Držet oba vítězství by bylo pěkné, že?
Bylo. Jsme letití přátelé. A teď se také nabízel, že mi vypomůže a složíme auto. Je vidět, že tu není žádná zášť. Nerozhoduje se v depu, ale na trati.

Svůj speciál jinak máte vyladěný? V čem je jiný než ten loňský?
Minimální věci, ale velké změny na podvozku. Vyměnili jsme nějaké diferenciály, jiná je geometrie a zlehčili jsme Focuse o 40 kg.

Pojďme ještě k závodění. Trať ve Francii byla nová. Jak vám vyhovovala?
Opravdu mě překvapila. Byla jednoduchá, pár zatáček, ale poměrně rychlá. Udělali se na ní jen tři díry, nerozbíjela se. Její výrazné minus je, že se na ní nedá předjíždět. V rozjížďkách jsem předjel jen asi dva závodníky.

Každá rozjížďka "na krev".
Dobře odstartovat a jet bez chyby.

Čili také okruh pro rychlý dobře připravený vůz a zkušeného trpělivého pilota?
Přesně tak. Ta trať byla postavená přesně na Vaškovo auto.

zdroj:B.Stehno MF Dnes

..........................................................................................................................

Úspěšní autokrosaři by letos brali zlepšení, zaútočí na titul?


Oba jezdci z Královéhradeckého kraje svorně tvrdí, že by si v letošním mistrovství Evropy oproti loňsku o kousek rádi polepšili. Pokud se jim to podaří, bude to pro český autokros, alespoň v divizi TAX tzv. plechových vozů, výborná zpráva, o víkendu by závodem v Portugalsku vstoupil do nejúspěšnější sezony ve své historii.  

Zdroj: http://sport.idnes.cz/uspesni-autokrosari-by-letos-brali-zlepseni-zautoci-na-titul-p6d-/motorsport.asp?c=A110414_130320_motorsport_ald

 

Oba jezdci z Královéhradeckého kraje svorně tvrdí, že by si v letošním mistrovství Evropy oproti loňsku o kousek rádi polepšili. Pokud se jim to podaří, bude to pro český autokros, alespoň v divizi TA tzv. plechových vozů, výborná zpráva, o víkendu by závodem v Portugalsku vstoupil do nejúspěšnější sezony ve své historii.  

 Definitivně jasno bylo až po posledním závodě v italské Maggioře, který nevyšel Ladislavu Brožkovi. Jezdec z Hradce Králové kvůli tomu v celkovém hodnocení klesl na čtvrté místo, ačkoliv v průběhu sezony trvale okupoval jedno ze tří první míst.                                           

"Jdu do toho s plným nasazením a rád bych skončil do třetího místa," netají Brožek. S umístěním na bronzovém stupínku už má své zkušenosti, ve své téměř dvacet let trvající kariéře ho získal v letech 1997 a 2006.

"Je ale třeba se připravit, vždyť i špička se rozšíří," varuje Brožek.

Vedle loňských es Kvašnina, Maďara Káraie a dalších přidávají ještě jedno jméno. Po roční pauze se k autokrosu totiž vrací Ital Ferretti, předloni čtvrtý muž celkového pořadí.

...stálice z Hradce by si po letech ráda dojela pro jednu z medailí.

 Mezi první a druhou bronzovou medailí Ladislava Brožka v autokrosovém mistrovství Evropy uběhlo dlouhých devět let. Zkušený jezdec z Hradce Králové na ni čekal od roku 1997 do roku 2006.

Loni si až do posledního závodu šampionátu držel naději, že čekací lhůtu zkrátí na čtyři roky. Jenomže závěrečný podnik v italské Maggioře se mu nepovedl, medailové pořadí těsně opustil a skončil čtvrtý.

 "Hodně to mrzí, ale nemá cenu se vracet," říká Brožek před prvními dvěma závody letošního šampionátu.

První se jede tento víkend v Portugalsku, druhý hned následující ve Francii.

Teď je Brožek přesvědčený, že by minulé devítileté čekání mohl letos zkrátit na pět let. "Do třetího místa bych rád skončil, udělali jsme pro to dost," říká.

 Jedno z opatření vyplynulo i z loňského neúspěchu v Maggioře, který předtím velmi spolehlivého jezdce připravil o medaili. "Máme připraveny tři převodovky, aby k něčemu podobnému už nedošlo," hlásil Brožek krátce před odjezdem do Portugalska.

zdroj:R.Machek MF Dnes


Oba jezdci z Královéhradeckého kraje svorně tvrdí, že by si v letošním mistrovství Evropy oproti loňsku o kousek rádi polepšili. Pokud se jim to podaří, bude to pro český autokros, alespoň v divizi TAX tzv. plechových vozů, výborná zpráva, o víkendu by závodem v Portugalsku vstoupil do nejúspěšnější sezony ve své historii.  

Zdroj: http://sport.idnes.cz/uspesni-autokrosari-by-letos-brali-zlepseni-zautoci-na-titul-p6d-/motorsport.asp?c=A110414_130320_motorsport_ald


Oba jezdci z Královéhradeckého kraje svorně tvrdí, že by si v letošním mistrovství Evropy oproti loňsku o kousek rádi polepšili. Pokud se jim to podaří, bude to pro český autokros, alespoň v divizi TAX tzv. plechových vozů, výborná zpráva, o víkendu by závodem v Portugalsku vstoupil do nejúspěšnější sezony ve své historii.  

Zdroj: http://sport.idnes.cz/uspesni-autokrosari-by-letos-brali-zlepseni-zautoci-na-titul-p6d-/motorsport.asp?c=A110414_130320_motorsport_ald


Oba jezdci z Královéhradeckého kraje svorně tvrdí, že by si v letošním mistrovství Evropy oproti loňsku o kousek rádi polepšili. Pokud se jim to podaří, bude to pro český autokros, alespoň v divizi TAX tzv. plechových vozů, výborná zpráva, o víkendu by závodem v Portugalsku vstoupil do nejúspěšnější sezony ve své historii.  

Zdroj: http://sport.idnes.cz/uspesni-autokrosari-by-letos-brali-zlepseni-zautoci-na-titul-p6d-/motorsport.asp?c=A110414_130320_motorsport_ald

...........................................................................................................................

Láďa Brožek patří mezi naše nejdéle startující jezdce v Divizi TA, dříve D1, TAX. V loňské sezóně se do posledního závodu držel v průběžném hodnocení na předním místě divize, ale tento závod mu nevyšel. Co nového u Ládi, kde ho uvidíme a co nového připravuje si přečtete v následujícím rozhovoru.

Loňská sezona je daleko, jak se na ni díváš s odstupem času?

Tuto sezonu hodnotíme v týmu velice kladně. Pravda je, že byla rozjeta velice dobře, ale závěr nevyšel podle našich představ. Základem bylo dojíždět závody v popředí bodovaných míst. Některé věci s odstupem času hodnotím záporně, vím kde jsme udělali chybu, co jsme udělali špatně. To už ale zpět vzít nelze, tak proč nad tím plakat. Všichni v týmu tento sport milujeme a jsme rádi za to, že ho můžeme i přes ne malé finanční problémy dělat.

V závěru sezony Tě trápily technické problémy, v čem spočívaly?

Je pravda, že nás v závěru sezony trápila technika. Při závodě ve Francii nám praskl ventil hlavy motoru a tak jsme jeli s rezervním motorem, ve finále praskla poloosa…No Maggiora, to byl horor !!! V treninku odešla sekvenční převodovka a tak jsme montovali rezervní, se kterou jsem odjel rozjíždky. Při třetí rundě mi dvakrát nešla zařadit trojka a tak tam šla třetí -„funglovka“. Ta se roztrhla hned při prvním startu a bylo po veškerých nadějích – prostě pech.

Připravuješ vylepšení závodního vozu na nadcházející sezonu?

Auto Ford Focus prošlo kompletní repasí. Provedli jsme dílčí úpravy podvozku a máme lehké vylepšení průběhu motoru. Dále jsme před dokončením nové rezervní sekvenční převodovky.

Který závod Ti loni vysloveně sedl a který jsi nemusel ?

Loni jsem měl velice dobrý pocit po Bausce. Tento závod jsme odjeli velice dobře. No a rád zapomenu samozřejmě na Maggioru.

Na kterých závodech uvidíme Tvůj vůz startovat ? ME – MČR ?

Letos já pojedu seriál ME. Syn Jan pojede s tímto vozem minimálně první část seriálu MČR. Bude záležet kdy se nám podaří dodělat Škodu Fabii. Poté by jel zbytek závodů s ní.

Ještě bych chtěl poděkovat všem kdo nás podporuje a fandí, nemalé poděkování patří i mechanikům, bez kterých bych se neobešel.

Zdroj: P. Ondráček

..............................................................................................................................

8. 12. Květoslava

Zítra: Vratislav

Chcete-li se stát našimi partnery a účastnit se tak závodů v Autocrossu, můžete se stát našimi reklamní partnery a těžit tak z naší vzájemné spolupráce...

 

 

nadace.jpg

skupina.jpg

 VCautoservis.jpg

chmelovice.jpg

Bez názvu.jpg

stažený soubor.jpg

stránky logo.jpg

 Bez názvu.jpg
logo.png

logo.jpg
jofa@iex.cz

 reklama Chott.jpg 

 

AUTO KELLY

 

Návštěvnost stránek

162406