Setkání Mistrů na humpolecké trati přivítalo po pátečním vydatném dešti vskutku slunečné počasí. Na startu se sešlo více jak devadesát autokrosařů ze čtyř zemí Evropy. Sešli se zde i legendy tohoto sportu a legendy minulosti. Mezi nimi byl třínásobný Mistr Evropy Alois Havel, který kývl na nabídku, a po dlouhých dvaceti letech znovu usedl za volant autokrosového speciálu, dvousedadlové buggy.
Do Humpolce se sjeli i další závodníci, kteří v minulosti psali kapitoly automobilové historie. Byli tu Ivan Polák, Jaroslav Jurenka, ale také Jan Hovorka, Stanislav Landa, Jindřich Kotek, Petr Bartášek. Nechyběl ani Josef Keřka, či Ivan Vojta, Jiří Altrychtr, Roman Prynych, Zdeněk Razim a mnozí další závodníci z autokrosové historie.
Setkání Mistrů je prostě neobyčejný volný závod a není divu, že je všemi oblíbený. Seznam v divizi D5 a TA obsahoval dvanáct vozů, ale jen deset se probojovalo do finále. Všechny jízdy naprosto suveréně ovládl Václav Fejfar, který přijal pozvání od pořadatelů s velikou radostí. Však byl jako novopečený Mistr Evropy největší hvězdou. Ani jednou nebyl poražen a do první řady finálové jízdy se s ním postavili Bret a Zimmerman, dále Bartoš a Výborný.
Jan Brožek si zabezpečil startovní místo až ve třetí řadě. Nejlepší start do finále měl dle očekávání Fejfar, za kterého se zařadil Bret a Zimmerman. Už od prvního kola bylo jasné, že Fejfar vyhraje poslední finále letošní sezony. Druhá příčka patřila Bretovi, který sváděl souboj se slovákem Zimmermanem. Čtvrtý jezdil Bartoš, pátý Brožek a šestý Výborný.
Porucha vozu postihla Zimmermana. Ten se propadl až na páté místo. Byl předjet Bartošem a Janem Brožkem. Krátce nato se pustil pilot Mitsubishi Výborný do Brožka a to dost nešetrně. Zdemolované zavěšení předního kola hovořilo za vše.
Setkání Mistrů jednoznačně vyhrál Fejfar, který udělal tu nejlepší tečku za svoji fantastickou sezonou. Druhý dojel Bret před Výborným. Jan Brožek byl klasifikován na osmém místě.
Po relativně úspěšném závěrečném návratu z mistrovství Evropy, které se konalo již tradičně v italské Maggioře se tým Ládi Brožka rozhodl absolvovat závod ze seriálu MMČR v Sedlčanech. Jezdec Jan Brožek si od tohoto závodu sliboval další svoji velkou premiéru. Týmové, ale hlavně jeho splněné přání, poprvé vyjet s dlouho očekávanou Škodou Fabia. Vše bylo připraveno, ale při odpoledních zkušebních jízdách se objevil problém a elektronikou a všechny naděje na velkou událost uhasly. Šéf týmu rozhodl, že se závody pojedou, ale s evropským Fordem Focus. Tak se naložil.
Měřené jízdy nasvědčovaly, že se Brožek s autem poznává. Však je to jeho teprve druhý závod sezony. Celou dobu se plně věnoval stavbě svého nového vozu. V těch nejlépe naměřil Výborný před Bretem a Neumannem. První jízda už ale naznačila, že se Brožek nepřijel jen podívat, ale řádně aspirantům na titul MMČR zatopit. Zajel páté místo za Neumannem, Bretem, Hořčičkou a Mrkáčkem. To bylo poslední, co soupeřům dovolil. Druhou a třetí jízdu suveréně vyhrál. V "A" finále si tím zabezpečil Pole Position.
Po dramatických soubojích si postup z "B" finále zabezpečili Kořínek a Bittman. Start finálové jízdy se Brožkovi povedl, ale v zápětí byl předjet Výborným. Tomu ale ve čtvrtém kole vůz vypověděl službu a Brožek je rázem první. V tu dobu již odstoupili Bret, Výborný a Hořčička. Zle ale dotíral aspirant na titul Neumann. Po neustálém oťukávání se dostali do kontaktu. Brožkovi vůz zhasl. Než nastartoval, propadl se až na páté místo. Vítězný Neumann si zabezpečil titul, druhý dojel Kořínek před Svobodou a Gieslerem. Za Brožkem Bittman, Hořčička, Bret a Výborný.
U'vodní závod MMČR pořádaný na autokrosové trati v Humpolci přilákalo mnoho nedočkavých a hladových fanoušků po vůni benzínu. I přes nepřízeň počasí se sešlo opravdu dosti obdivovatelů tohoto automobilového sportu.
To samé se dalo říci i o účasti samotných závodníků a jejich speciálů plně připravených na sezonu 2012.
Ve spojené divizi TA+D5 prošlo přejímkou třináct aut. Objevili se i nové tváře, které jsme dříve vídali v rallykrosu. S. Brunát se Seatem Leon a Aleš Mrkáček, který sice už autokros jezdil sporadicky vloni, vyjel se zbrusu novým Mitsubischi Colt. Poslední novinkou byl rakušan Popp s Toyotou po Milanu Troškovi. Ten svoji přítomností sledoval jízdy svého bývalého vozu on-line.
Jan Brožek se představil s osvědčenou technikou svého otce evropského formátu. Bílý Ford Focus připravený na závody v rámci ME byl použit spíše jako hlavní test před zahajovacím závodem ve Francii.
Moc se ale nedařilo. Sice závod jako takový se nevyvíjel nikterak zle. Naměřené čtvrté nejrychlejší časy nevypadaly vůbec špatně v takovéto konkurenci nažhavených závodníků.
Rozjíždky se neobešly bez kontaktů se soupeři, což znamenalo opravu zdemolované zadní části vozu. I přes tyto problémy si Jan Brožek vyjel celkovou druhou řadu v postavení na startu finálové jízdy.
Před startem opakované finálové jízdy, kdy dostal M. Svoboda černou vlajku za předčasný start, nebyl Jan Brožek připuštěn na startovní rošt pro poruchu výfukového potrubí. Tím naděje na dobré umístění vyhasly.
Závod vyhrál výborně jedoucí B. Kořínek před J. Bretem a V. Svobodou.