Každá závodní sezóna začíná posledním závodem sezóny předešlé. Stejně tak tomu bylo i v případě autokrosové sezóny seriálu ME 2005.
Kompletní repasi podstoupil Ford Focus WRC. Motor prošel repasí v ladičské firmě Mike Callaghan Motosport v Holandsku. Nejvýznamější změnu prodělal systém mazání motoru, který byl nahrazen systémem se suchou skříní. Inovací prošla i elektronika. Úpravou prošel podvozek, kde byla řešena geometrie zadní osy. Ke zlepšení jízdních vlastností měly přispět i nové tlumiče pérování s možností seřízení útlumu a progrese. Karoserie byla převlečena do nových plastů a oblečena do nového kabátu v podobě bílého laku.
Během zimní přípravy jsme se snažili odstranit všechny technické problémy , které nás provázely sezonou 2004 , a které se velkou měrou podílely na vyřazení z reprezentace. S pocitem dobře vykonané práce jsme se pustily do boje s konkurencí s jedním cílem: vrátit se do reprezentace.
Tentokrát startoval Ladislav Brožek v seriálu ME v autokrosu D1 cestovních vozů jako soukromá osoba pod hlavičkou svého klubu, tedy AMK VČE Hradec Králové.
První polovina letošní sezony neměla nic společného s našimi představami a vytyčenými cíly.
Hned úvodní závod v Portugalské Murce byl toho důkazem. Překroucený kardan způsobil pád ze třetí pozice ve finálové jízdě na neutěšené desáté místo.
Rovněž závod v Německém Koblitzi byl plný technických problémů a přestřižené šrouby unašeče zadního kola v rozhodující rozjížďce nám nechaly o finále jen zdát.
Ve Slovenském Lučenci to vypadalo, že se začíná blískat na lepší časy a třetí místo nám mělo vdechnout novou sílu do dalších bojů. Opak byl ale pravdou.Lučenec byl předzvěstí rychlé smrti v Lotyšské Bausce, kde nás prohořelé písty vyřadily nejen za suvereního prvního místa ve finále B a zaručeného postupu do finálové jízdy, ale i z účasti v závodě v Litevském Plunge.
Závěr první a nástup do druhé poloviny sezony se již blížil našim představám a naznačil, že to s návratem do reprezentace myslíme zcela vážně.
Sedmé místo v Seelowě,čtvrté doma v Nové Pace a šesté na Slovensku v Molče dávaly , pokud vydrží technika , velkou šanci na celkové umístění od třetího do pátého místa . Tuto skutečnost potvrdil také první závod poslední čtvrtiny seriálu ME v Ruském Dmitrově, kde Ladislav Brožek obsadil v prostředí kde je vše směrováno k úspěchu Ruských jezdců výborné páté místo.
Náš útok na čelní pozice však nemohl zůstat bez povšimnutí. Na otázku jestli atak čelních pozic bude úspěšný odpověděli organizátoři v Ruské Kazani za nás a vyloučili Ladislava Brožka ze startu finálové jízdy za údajný předčasný start.
Výborné čtvrté místo v Přerově a šesté místo v Italské Maggioře nakonec znamenalo celkové osmé místo v hodnocení jednotlivců v seriálu ME v autokrosu D1 cestovních vozů se ziskem 98 bodů z celkového počtu 46 klasifikovaných jezdců.
S ohledem na průběh, lze hodnotit sezonu 2005 jako úspěšnou, protože cíl, který jsme si na začátku dali jsme splnili.
Na závěr bych chtěl jménem Ladislava Brožka, celého autokrosového týmu AMK VČE a jménem svým poděkovat všem firmám, jednotlivcům i příznivcům, kteří nám pomáhají reprezentovat Českou republiku a dobré jméno českého autokrosu v Evropě.
_______________________________________________________________