Mistrovství Evropy 2013 je již nenávratně minulostí, jak uplynulou sezónu hodnotíš?
Láďa: Kladně. Mimo prvního závodu v lotyšské Bausce, kde nám fouklo těsnění motoru a posledního v Maggioře. Po výborném tréninku se poškodily rozvody motoru. Jinak výborná sezona, kterou hodnotím velice kladně.
Honza: Loňskou sezónu hodnotím určitě za mimořádně vydařenou. Kdyby mi někdo řekl, že budu do osmého místa společně s taťkou, tak bych si o něm myslel, že spadl z Marsu. Na většině tratí jsem byl totiž poprvé a zcela s neotestovaným vozem. Fabii jsme testovali a ladili doslova a do písmene za provozu. A povedlo se.
Co mohlo být podle tebe lepší?
Láďa: Všechno. Vzhledem k financím a rozšíření týmu o druhé auto jsem v konečném účtování v tak veliké konkurenci dopadl velice dobře. Prioritu týmu bylo oživit a naučit novou Fabii jezdit s co nejmenšími závadami, což se nám dokonale povedlo.
Honza: Myslím si, že málo co (kromě pilota :-)). Kluci makali na 110%, technika držela a já se snažil jim moc nepřidělávat práce.
Jak jsi byl v průběhu sezóny spokojen se svým autem?
Láďa: Na to, jak staré auto je, jsem nadmíru spokojen. 150 koní jinde než špička Evropy. Motor a elektronika jede čtvrtou sezonu…
Honza: Určitě jsem byl spokojený velice moc. Je to nejlepší auto co táta postavil a za to bych mu chtěl moc poděkovat. Dal do něho veškeré zkušenosti a ještě o malinko víc. Postupně jsme odladili podvozek, který se velice pěkně chová a dá se odladit na jednotlivé tratě.
Který závod byl podle tebe organizačně nejlepší?
Láďa: Jednoznačně Přerov.
Honza: Myslím si, že všude odvedli perfektní práci. Vypíchnout bych chtěl hlavně organizátory v St. Igny de Vers, kde je vidět spoustu práce když už jen přijíždíte na závodiště. A další jsou určitě pořadatelé v Magioře za pěkně připravenou trať. Každoročně byla trať rozbitá a letos krásně držela pohromadě po celé závody.
Který závod byl podle tebe naopak organizačně nejhorší?
Láďa: Seelow.
Honza: Tohle moc nesleduji, protože se soustředím na závody a techniku. O zbytek věcí se stará manažer (taťka).
Který závod hodnotíš jako svůj nejpovedenější? A proč?
Láďa: Přerov. Jak výsledkem (2. místo) tak s autem, které dokonale fungovalo.
Honza: Novou paku. Dokázal jsem tam držet krok s těmi nejlepšími jako je Tamáš Kárai a Václav Fejfar. Celé závody jsem byl dobře naladěn, protože v pátek jsem oslavil 30 narozeniny a tak jsem si chtěl dát ten největší dárek (první pódium v Evropě). Do finále jsem si vybojoval 3. pozici. Start se mi povedl na jedničku a v zatáčce u depa jsem byl první. Hnedle v prvním kole jsem chyboval v zatáčce U Studánky. Najel jsem do ní příliš rychle a nechal jsem se vyvést. Hnedle toho využil V. Fejfar. Po této chybě jsem se uklidnil a už jsem si jel s čistou hlavou na druhé pozici. Bohužel nevydržela technika. V „doublované Brožkově zatáčce“ (poslední před cílem) mi praskly oba čepy zavěšení kola vepředu na levé straně. Ztratil jsem veškerou kontrolu nad vozem a po nárazu do svodidel jsem skončil v kotrmelcích.
Který závod hodnotíš naopak jako svůj nejnepovedenější? A proč?
Láďa:Jak jsem již zmínil. První a poslední závod se mi nevyvedl. Největším zklamáním byl závod v Nové Pace. V opravném finále auto přestalo jet, motor ztrácel výkon. Při hledání závady byla zjištěna porucha zapalovacího kabelu. Auto jelo jen na tři válce…
Honza: Určitě to je Cunewalde. Po volném tréninku jsme museli měnit převodovku. To se nám nepovedlo a v sobotu jsem už nenastoupil. Druhou rozjížďku jsem dojel a ve třetí mi prasklo zavěšení kola. A bylo po nadějích do finále.
Kdo nebo co byl(o) letos tvůj největší soupeř?
Láďa:Kdo? Každý soupeř, který stál proti mně. Co? Finance.
Co budeš dělat přes zimu?
Láďa: Odpočívat rozhodně nebudeme. Zaměříme se na celkovou repasi obou aut. Hlavně pak na výkon obou motorů za spolupráce p. Callaghana. Ty už byly expedovány do Holandska. V neposlední řadě rekonstrukce a úprava přepravníku na Škodu Fabia.
Honza: Odpočívat a věnovat se přítelkyni, Mellise (pes) a rodině.
Jaké jsou tvé plány pro následující sezónu?
Láďa: Velké. Chtěl bych docílit takových výsledků, abych mohl dále reprezentovat naši zem a dokázat tak, že patřím ke špici autokrosové divize plechovek.
Honza: Odstranit mušky na voze, o kterých víme, a když bude štěstí při nás stát tak být v příští sezoně s manažerem stejně úspěšní J.
Chtěl bys něco vzkázat fanouškům Autocrossu?
Láďa: Aby fanoušci týmu a všichni příznivci na tento hezký sport nezanevřeli. Aby chodili na závody, aby se o tento krásný sport intenzivně zajímali. Kdykoli budou vítáni v našem týmu jak pro rozhovor, tak pro propagační materiály.Na závěr bych chtěl poděkovat hlavně sponzorům. Zejména firmám Empla AG spol s.r.o., V Č Autoservis s.r.o., ČEZ a.s., autoklubuČR, panu Fabíkovi, Pneuservis Plačice s.r.o., Auto Kelly a.s., Hotel Hradec Mlázovice, Penzion Statek Chmelovice, Reklama Boris…Dále mechanikům, kteří na přípravě vozu výborně zapracovali a tím jsme společně oslavili dosaženého výsledku na konci sezony. V neposlední řadě všem přátelům, kteří napomáhají našemu týmu.
Honza: Chtěl bych všem popřát do nového roku hodně zdraví a štěstí, protože jak říká můj kamarád: „Na Titaniku byli všichni zdraví“
Na závěr bych chtěl poděkovat taťkovi za to, co pro mě všechno dělá, sponzorům že i v takové době obětují své finance, klukům co nás podporují na dílně či závodech svojí prací, pílí a přítelkyni, rodině za podporu (trpělivost).
Text : Jiří Marek