2013

 

 

Mistrovství Evropy AMK VČE

9.Závod - Maggiora, Itálie

Už dlouhé roky je tradicí, že autokrosové mistrovství Evropy uzavírá závod v italské Maggioře. Nejinak tomu bylo i letos. Osmidílný seriál, jehož kvalita rok od roku stoupá, přinesl výborné závodění a v Itálii to platilo dvounásob. Do Maggiory vždy zavítá silná, ale hlavně početná konkurence, a tak se bylo po celý víkend na co koukat.

Už s druhým titulem Mistra Evropy v kapse přijel i Tomas Kárai, takže se na této specifické trati bojovalo již jen o druhou a třetí příčku.

Poslední závod si opět nenechal ujít nizozemský rallykrosař Jos Kuypers, který početnému publiku předvedl zbrusu nový speciál Ford Focus nejnovější generace s označením MK 3. A byl hodně rychlý. Nestačil mu ani Otakar Výborný s černým Mitsubishi, který absolvoval poprvé celou sezonu a byl velkým aspirantem na zisk evropského šampiona.

Divize plechových aut má problém s počtem startujících, ale tato skutečnost neplatí v Maggioře, kde se sejde vždy veliká a hlavně početná konkurence. Letos bylo na startu hnedle dvacet čtyři závodníků. Jelo se tedy i "B" finále. Ale od začátku...

Očividně užívat si přijel Kárai, jako vloni Fejfar. Vyhrálvše co se dalo. Měřené jízdy, rozjíždky a v neposlední řadě i velké finále. Musel ale bojovat.

Po startu finálové jízdy šel do čela Fejfar, ale to netrvalo dluho. Hned při výjezdu z první zatáčky se před něj dostali Kárai a Kuypers. Za vedoucí trojicí figuroval na čtvrtém místě domácí Ottoboni, který letos závodil s bývalou Fejfarovou Fábií, ověnčenou mistrovským titulem. Po třech kolech byl předjet Janem Brožkem. Také on letos poprvé jede celou sezonu s Fábií. Jeho premiérové turné sklidilo právem úspěch a respekt u soupeřů v této kategorii, ale ne jen v ní. Až šestý ve finále jezdil Výborný, který svůj vůz notně poškodil již v sobotní rozjíždce.

Na osmou příčku dosáhl Jan Bartoš, který měl technické problémy. Do velkého finle nepostoupil Ladislav Brožek, jemuž vypověděl službu motor v první rozjíždce. Poslední český zástupce Neumann se neprobojoval z "B" finále, ale v součtu bodů za sezonu 2013 získal místo v reprezentaci.

Sezona pro  "Bílý balet" dopadla velice dobře. Však čtvrté místo Jana Brožka a pátá příčka Ladislava Brožka v konečném zúčtování hovoří za vše.

8.Závod - St. Igny de Vers, Francie

Osmý, předposlední závod mistrovství Evropy. Kdo chtěl získat co nejvíce bodů do celkové klasifikace do Francie přijel. Avšak po sdělení FIA o anulaci závodu v Seelow a odečtu bodů za nejhůře zajetý závod se moc závodníků do francouzkého Saint Igny de Vers moc nesešlo. Celá desítka pilotů tak bojovala o každé dosažené umístění v jízdách a nakonec i v jízdě finálové.

Měřené jízdy celkově vyhrál Kárai. Ten do první rozjíždky nastoupil jako první. Druhý Fejfar a výborně zajetým časem se do první řady postavil i Jan Brožek. Láďa Brožek startoval až ze třetí řady spolu s Bartošem a Děmkinem. Nevlídné počasí sice zabezpečovalo bezprašnou trať, ale kluzký povrch sliboval riskantní jízdy v podobě kontaktů mezi vozy i se svodidly. A to se do písmene potvrdilo.

A to hned v jízdě první. Kárai sice všem odjel, ale za ním se děly věci. Bok po boku po startu Fejfar s Výborným. Prvně jmenovaný situaci zvládl bez chyby a stíhal Káraie. Ze čtvrtého místa se dotahoval na Výborného Děmkin. Ten se v zatáčce před cílem druhého kola tvrdě opřel do Výborného, který postupně začal odpadat. Děmkin na atak doplatil. Z jeho vozu se zakouřilo a po půl kole zůstal stát. V tu chvíly nastupuje "bílý balet". Láďa Brožek se dostává na třetí místo, kdy předjel Výborného. Bílá Fábia těsně za ním stíhaná Neumannem. Zezadu začíná útočit Ervandian. Předjel Neumanna i Výborného. Pole uzavírají Bartoš a Popp. V posledním kole dělá jan Brožek chybu a byl předjet Ervandianem a Neumannem. Do cíle vjíždějí: Kárai, Fejfar, Láďa Brožek, Ervandian, Neumann, Jan Brožek, Bartoš, Výborný a Popp.

Do druhé jízdy vyrazil opět nejlépe Kárai stíhaný Fejfarem. Vozům, kterým nefungovaly stoprocentně stěrače nemohly absolutně nic vidět. Tím se závodní pole zpomalilo. Klidnou jízdu dokončil vítězně Kárai před Fejfarem a Výborným. Dále cílem projeli Ervandian, Láďa Brožek, a Děmkin. Tuto velmi blátivou rozjíždku uzavírali Bartoš, s defektem předního kola Jan Brožek, Neumann a Popp.

Do třetí jízdy již nenastoupili Kárai, Bartoš a Popp. Po startu se do čela dostal Výborný, stíhaný Láďou Brožkem. Za nimi Děmkin a Ervandian. Ke konci jízdy odstupují Fejfar a Děmkin pro poruchy vozů. Do cíle třetí jízdy se vřítil Výborný před Láďou Brožkem. Za nimi Ervandian, Neumann a Jan Brožek.

 Do finálové jízdy nastoupilo všech deset pilotů. Toho si nejlépe užil Kárai, když nejlépe odstartoval, zvítězil a tím si zabezpečil titul Mistr Evropy pro rok 2013.

Celé závody v této divizi se jevily jako ruská invaze na Výborného. Nejprve mladičký Děmkin, a ve finálové jízdě dílo zkázy dovršil Ervandian, za což byl napomenut černou vlajkou. Výborný zůstal stát, poté i Děmkin. Osmý Bartoš se celé závody trápil s technikou. Body posbíral Popp, ktrý dojel za šestým Neumannem. Smolný Václav Fejfar. Problémy s technikou ho zařadily až na místo páté. To mu vzalo veškeré naděje na titul. Čtvrté místo Láďa Brožek. Na třetího Ervandiana to v tomhle terénu nestačilo. První bedna v první evropské sezoně. To je Jan Brožek. Velký úspěch týmu AMK VČE, opět jako v závodě předešlém. Druhé a čtvrté místo "bílého baletu", ale v opačném gardu.

7.Závod - Přerov, Česko

Do sedmého podniku Mistrovství Evropy v Přerově prošlo přejímkou sedmnáct vozů. Každý chce co nejvíce bodů do konečného účtování. Po těchto závodech zbývají již jen dva, ve Francii a závěr v Itálii. Tomu nasvědčovaly již měřené jízdy, které ovládl Fejfar před Káraiem a Výborným. Bílým vozům z AMK VČE se moc nedařilo. Naměřili celkově deváté a dvanácté místo. Závodilo se ale naplno. Od devátého do čtrnáctého místa se jezdci vešli do jedné vteřiny.

Do první jízdy nastupoval L. Brožek z páté pozice. Po startu šel Výborný dost nečistě po Mahrovi, ale jeho dva tvrdé ataky Mahr ustál. Druhý jezdící Zimermann se ve třetím kole propadá až na páté místo. Mahrovy skoky U Mamuta zvedají diváky ze sedaček. Do cíle jako první přijíždí zcela suverénní Fejfar, Výborný před Mahrem a Brožkem. Za nimi Ervandian a Greguška.

Ve druhé skupině první jízdy nastoupil Jan Brožek až ze třetí řady. Do čela se dostal Kárai, Bartoš, Neumann. Za nimi Ottoboni, Děmkin a bílá Fabia. Pole uzavíral Soročinski a Walder. Ottoboni se propadl až na šesté místo. Jinak pořadí zůstalo až do cíle.

Do nedělní druhé rozjíždky nastoupily oba bílé vozy do první skupiny. Oba shodně vedle sebe ve druhé řadě za Fejfarem, Výborným a Mahrem. Hned v prvním kole tvrdě atakuje Soročinski L. Brožka a ten se propadá až na sedmou pozici. Ve druhém kole předjíždí Mahra Výborný. Jan Brožek za Mahrem na pozici čtvrté. Takové bylo i pořadí druhé jízdy. Skupinu B vyhrál Kárai před Zimermannem, Neumannem a Děmkinem.

Do třetích jízd již nenastoupili Fejfar s Káraiem z důvodů šetření vozů, ale ani Popp a Walder pro poruchy. To byla šance pro zbytek závodního pole docílit co nejlepšího umístění. To již byla trať dokonale nakropena přírodními podmínkami a dost klouzavý povrch byl nebezpečný. Svodidla byla od bláta neustále čištěna boky vozů. Skupinu A vyhrál Zimermann před Děmkinem a Mahrem.

Po nevydařené druhé jízdě startoval L. Brožek až ze třetí řady. Jan Brožek ze druhé. Po startu se do čela dostal Výborný, druhý se zařadil Ottoboni, J. Brožek, Neumann a L. Brožek. Po stíhací jízdě se L. Brožek dostává před Neumanna. Po sečtení bodů toto umístění nestačí na přímou účast v A finále.

Bílý Focus se utkává v B finále s Ottobonim, Bartošem, Greguškou, Ervandianem, Soročinskim, Eggem a Walderem. Po startu jde do vedení Ottoboni. O druhou příčku - postupovou bojují L. Brožek s Bartošem. Čtvrtý s odstupem Greguška, ale zabral a dostává se před Bartoše. Láďa Brožek si druhou pozici za Ottobonim udržel a raduje se z postupu do A finále.

Velké finále. První řada - Fejfar, Kárai, Výborný. Druhá - Zimermann, Mahr. Třetí - J. Brožek, Neumann, Děmkin. Startovní pole uzavírají L. Brožek s Ottobonim. 

Vynikající start předvedl Fejfar. Auto a jeho řidičské umění...Za ním vedle sebe Zimermann, Kárai a Výborný, který chtěl tvrdou ranou do boku odzbrojit Káraie, ale doplatil na to a svůj vůz ukládá ke kraji trati. Na skok najíždějí první Fejfar, Zimermann, Děmkin, Ottoboni, J. Brožek, L. Brožek. Káraie nekompromisní ránou zezadu postrčil Neumann. Závodní pole v prvním kole uzavíral zatím výborně jezdící Mahr.

Ve druhém kole jel Fejfar již s náskokem opravdového mistra. Se značnou strátou za ním Zimermann a Ottoboni. Čtvrtý L. Brožek, který předjel bílou Fabii. Poté kouřící vůz Neumanna spolu s Mahrem. Ti předvedli pod skokem krkolomnou situaci. Mahr po dvou kolech a Neumann zůstává stát. Se silně odlaminovaným vozem stíhá Kárai.

Pořadí - Fejfar, Ottoboni, Zimermann, L. Brožek, J. Brožek, Kárai, Mahr. Fejfar si to užívá. To už dává kolo skoro všem zúčastněným. Odstupuje Zimermann a svoji stíhací jízdu ke svému prospěchu dokončuje Kárai, který předjel J. Brožka.

Šachovnici viděli první Fejfar a L. Brožek, jako jediný nebyl předjet o kolo, dále Kárai, J. Brožek, Zimermann a Ottoboni.  Stát zůstali Mahr, Neumann, Výborný a Děmkin.

Pěkné závody pro diváky a úspěch druhého a čtvrtého místa pro tým AMK VČE bylo tečkou za přerovským Mistrovství Evropy.   

6.Závod - Nyirád, Maďarsko

Rozbitá trať, obrovské množství prachu, k tomu neskutečné vedro. To byl letošní šestý podniku ME v autokrose...maďarský Nyirád. Rekordní byla i účast jezdců v divizi TX. Dvacet jedna převzatých aut. To seriál mistrovství dlouhou dobu nepamatuje. Však jedna celá třetina závodního pole startovala se lvíčkem na prsou. O jednoho jezdce méně mělo zastoupení maďarů, tři piloti z Itálie, po dvou zástupcích z Ruska a Švýcarska. Jediný ze Slovenska, který skončil již v měřené jízdě.

Velké překvapení nastalo v okamžiku, když se začaly jízdy, jak měřené, tak rozjíždky jezdit jen na čtyři kola !!! Finálové jízdy mimo standart jen na sedm kol.

Už v měřených jízdách časy nasvědčovaly boj o prvenství. Fejfar, Kárai, Výborný. Na nárazník jim dýchali Ottoboni, Neumann, Láďa Brožek a Greguška. Jan Brožek jel tuto trať poprvé, tak neriskoval. Nejlépe naměřil Fejfar před Káraiem a Výborným. Láďa Brožek celkově desátý, bílá Fábia zajela čas dvanáctý.

To se už schylovalo k velice opožděným prvním jízdám. Oba vozy z týmu AMK VČE nastoupily do stejné skupiny. Nejlépe odstartoval Kárai, sledovaný Ottobonim, Bartošem, Luigim a Láďou Brožkem. Ze sedmého místa sledoval Jan Brožek. V prvním kole odstoupil Bartoš, Waldera předjela bílá Fabia a pořadí po projetí cílem bylo - Kárai, Ottoboni, Láďa Brožek, kdy ještě předjel Lucciho. Za Révésem v těsném závěsu Jan Brožek.

 Ve druhé jízdě v neděli se zadařilo bílým vozům v závodním poli. Jan Brožek měl těžkou úlohu. Spolu s Fejfarem, Ottobonim, Neumannem. Dále Stecca, Ervandian a Luigi. Bílá Fabia vystřelila ze startovní čáry a do první zatáčky byla třetí za Fejfarem a Ottobonim. Nato trochu stratila a byla předjeta Neumannem. Celé tři kola to zkoušela zleva, z prava, ale Neumann držící si perfektní stopu jí předjetí neumožnil.

Do druhé skupiny s Fordem Focus nastoupili Kárai, Výborný, Bartoš, Děmkin... Také nic lehkého. Focus se z první řady zavěsil za Káraie a Výborného a jízdu dokončil jako třetí.

A šlo do tuhého. Nervozita stoupala. Za předčasné starty ve třetích jízdách dostali penalizaci + 5 vteřin Děmkin, Ottoboni a oba Brožkové.

V první skupině Láďa Brožek odstartoval jako třetí za Káraiem a Výborným. Ve druhé zatáčce ho to ale vyneslo a byl vnitřkem předjet Luigim. Sice dojel čtvrtý, ale pět vteřin ho odsunulo na pozici šestou. Složitější to měl Jan Brožek. Odstartoval výborně za Neumannem. Bartoš, který zavinil kolizi,  zezadu napálil Ervandian. Ottoboni vnějškem před Brožka, který  rozhodil i Neumanna. Jan stratil a byl předjet Greguškou. Ten byl v laufu a předjel i Ottoboniho. Na něho již zle dotírala bílá Fabia. Tak dojeli i do cíle. Pěti vteřinami byl Jan Brožek odsunut na místo šesté. To znamenalo "B" finále jako druhý. Láďa Brožek si zabezpečil šestou pozici v "A" finále.

A je tu velké finále.

O auto lépe odstartoval Kárai před Fejfarem. Za nimi do první zatáčky Výborný, zezadu nakopnutý Ottobonim. Výborný přetáčí vůz a způsobuje hromadnou kolizi. Jízda ukončena červenou vlajkou.

Druhý start. Opět nejlépe Kárai před Fejfarem. Láďa Brožek sváděl boj s Výborným, Ervandianem a Neumannem. V závěsu Jan Brožek. Druhému Fejfarovi odchází spojka a je předjet Výborným. V té chvíly už odstavi svůj vůz Greguška, o kolo později i Fejfar. Cílem tedy projeli Kárai, Výborný, Láďa Brožek. Čtvrtý Neumann byl diskvalifikován. Tím tuto pozici získal Jan Brožek před Ervandianem. I když měl tým AMK VČE nemalé technické problémy na obou vozech, vše se díky práci mechaniků podařilo odstranit a oba piloti se jim odměnili vynikajícím umístěním. Třetí a čtvrté místo...

5. Závod - St. Georges de Montaigu, Francie

Poslední červencový víkend, páté kolo evropského šampionátu v autokrose. Tato trať vzdálená z Hradce Králové cca 1600 kilometrů, byla zařazena poprvé do seriálu evropského šampionátu, takže byl očekáván velkým zájmem diváků.

V divizi plechových aut bylo převzato jedenáct aut, z toho sedm zástupců z Česka. Měřené jízdy s přehledem vyhrál Kárai sledovaný Fejfarem. Dvojice bílých vozů stáje AMK VČE si rozdělily místa třetí v každé měřené jízdě.

První a druhou rozjíždku si rozdělili Fejfar s Káraiem. Výborně jezdil Láďa Brožek, když dojížděl obě rundy za Káraiem. Ve druhé skupině obě rozjíždky sledoval Výborný Fejfara. Jan Brožek měl technické problémy s autem a nebyl vůbec spokojen se čtvrtou a pátou příčkou. Děmkin odstoupil z první rundy a v závodění již nepokračoval.

Do třetí jízdy za úmorného vedra již nenastoupili Fejfar s Káraiem. Toho chtěli využít oba bílé vozy, ale shodně skončlily na třetích místech. Láďa Brožek za Bartošem a Poppem, bílá Fabia za Výborným a Ervandianem. Výborný si tímto vítězstvím zabezpečil finálovou první řadu spolu s Fejfarem a Káraiem.

Hned po startu finálové jízdy se do čela dostal Fejfar. Po malé strkanici druhý Váborný a třetí Kárai. Výborný se se svými soupeři opravdu nemazlí. Jeho jízda i účast v celém mistrovství je někdy za hranicí únosnosti. Hned v prvním kole byl předjet Káraiem, který se snažil ze všech sil se dostat před vedoucího Fejfara. Čtvrtý jezdil Láďa Brožek, pátý Jan Brožek. To ale netrvalo dlouho. Nečekaně u bílého Fordu Focus prasknul ráfek kola a bylo po nadějích.

Výborný na souboj Kárai - Fejfar nestačil a začal strácet. Na čtvrtého Jana Brožka ale začal zle dotírat Neumann. Ten svoji pozici neudržel a byl předjet úřadujícím mistrem republiky. Fejfar si svoji pozici udržel a novou Fabii při svém druhém startu přivedl ke druhému vítězství. Kárai měl problém s turbem, byl předjet Výborným, ale třetí pozici udržel. Na medaili nedosáhli čtvrtý Neumann, pátý Jan Brožek, šestý Ervandian, sedmý Greguška a osmý Popp. Devátý byl klasifikovám Láďa Brožek, který s Bartošem finálovou jízdu nedokončil.

 

4. Závod - Nová Paka, Česko

Štikovská Rokle v Nové Pace. Právě zde se jel čtvrtý závod ME v autokrosu za účasti dvou bílých vozů ze stáje AMK VČE Ládi Brožka. Poprvé s novou Fabií se zde představil i Václav Fejfar.

 Krásné slunečné počasí, připravená trať, zaplněné stráně diváky jak z tuzemska, tak i Německa, Holandska a Francie. Kdo přišel, určitě nelitoval, protože bylo opravdu na co se koukat. Třináct převzatých aut, z toho více jak polovina z Česka.

K velkým favoritům patřil nekompromisně Fejfar, pozadu nechtěli zůstat Kárai s Výborným. Naladěný z úspěchu z Německa Mahr, ale i čtveřice dalších jezdců. Láďa a Honza Brožkovi, Bartoš, Neumann, ruský tandem Děmkin - Ervandian a v neposlední řadě Greguška a Popp. Ozdobou závodů byl ital Ottoboni s bývalou Fejfarovou Fabií.

Sobotní serie rozjížděk se jela na velmi mokré trati. Po hodinové dešťové přeháňce se spíše auta klouzala než závodila a výsledky zajetých časů tomu nasvědčovaly. V neděli ale byla trať i počasí v naprostém pořádku, a tak se závodilo, jak se patří. Favorit Fejfar po loňském neúspěchu to neměl ze začátku ani letos nikterak lehké.

V měřené jízdě objel jedno kolo a z Fabie se šeredně zakouřilo. Fejfarovi fanoušci omdlévali. Naštěstí odešlo jen turbo, které mechanici vyměnili a divákům se odměnil vítězstvím ve všech třech rozjíždkách. Do první řady finále se postavil společně s Káraiem a velikým překvapením závodu Janem Brožkem. První řada tedy ve znamení Škody Fabia.

Jan Brožek absolvoval teprve pár evropských závodů. S Fábií se učí, ale ve Štikovské Rokli dokazoval, že z něj vyrůstá další skvělý autokrosař. To potvrdil i výborným startem po němž tři kola vedl celé závodní pole, než jej předjel Fejfar, zatímco Kárai byl daleko vzadu. Poté závada na zavěšení kola  v " Brožkově zatáčce", nazvané podle jeho otce, vůz narazil do svodidel a několikrát "hodil boudu". Vyvázl nezraněn, ale finále se muselo opakovat. V době přerušení jízdy se Láďa Brožek držel na třetí pozici s Fordem Focus.

Opakované finále už žádné vzrušení nepřineslo. Jan Brožek nenastoupil, a na start nepřijel ani Kárai. Fejfar si tak dojel nikým neohrožován v pohodě pro zlatý věnec před Výborným a Bartošem. Bílému Focusu se již tolik nedařilo, motor ztrácel výkon a tak se musel Láďa Brožek spokojit se sedmým místem.

 

 3. Závod - Matschenberg, Německo

V třetím závodě v Matschenbergu bylo k vidění dosti divokých momentů v divizi Tuning Autocross, tedy v divizi plechových aut. Děmkin a Výborný na sebe opět narazili a to už v rozjíždkách. Lépe z bojů vyšel Výborný, který si zabezpečil druhou řadu ve finálové jízdě. Do ní se neprobojoval Jan Brožek, který měl problém s převodovkou a nakonec i se zavěšením kol. To se ale povedlo Líďovi Brožkovi, jenž se v rozjíždkách neustále zlepšoval a na start šel ze čtvrtého místa. Výborně jezdil Ivoš Mahr, který si zabezpečil první místo ve finále spolu s Káraiem a Greguškou.

Nejlepší start neměl překvapivě Kárai, ale Mahr, který se ujal vedení. Druhý jezdil Kárai, třetí Výborný sledovaný Děmkinem. Jediný úsek, kde se Mahrovi příliš nedařilo byl nájezd do cílovézatáčky. Tam ho vždy Kárai dojel a ohrožoval o něco víc, než na zbytku tratě. Nakonec Mahr zatáčku do cíle nešťastně otevřel a zkušený Kárai nezaváhal. Šance na zlatý věnec se rozplynul, ale druhé místo je veliký úspěch tohoto jezdce. Třetí dojel Výborný, který byl na bedně zatím každý závod. Čtvrtý Děmkin, pátý Greguška a šestý Ervandian dojeli před Láďou Brožkem, který si připsal do celkového mistrovství deset důležitých bodů.

2. Závod - Seelow, Německo

Na druhý závod ME byl týmem AMK VČE nasazen pouze vůz Ford Focus Ládi Brožka. Podnik v německém Seelow se ale absolutně celkově nevydařil. Po vydatných deštích se tato situace dala čekat. Přesto se na trať pod paneláky sjelo více jak sedmdesát jezdců. Do již promočeného depa si sedlo nespočet přepravních autobusů...

 Do divize Touring TX bylo převzato dvanáct aut. Volný sobotní trénink absolvovalo jen několik jezdců. Láďa Brožek, Bartoš a Greguška vynechali i první měřené jízdy. Do druhé nanastoupil Kárai z důvodu poruchy motoru, Greguška, Popp a Láďa Brožek. Ostatní naměřily celkové časy v pořadí Fejfar, Pleskovas, Neumann, Výborný, Děmkin, Bartoš, Ervandian, Mahr, Kárai a Popp. Greguška a Láďa Brožek neměli žádný čas, což znamenalo poslední pozici na startu první jízdy, která se konala až v sedmnáct hodin. Do této jízdy již nenastoupil Bartoš. Porucha turba?

Ve svých skupinách zvítězili Fejfar a Výborný, druzí Neumann s Pleskovasem před Ervandianem a Poppem. Čtvrtou pozici zajeli Láďa Brožek s Greguškou. Pole uzavírali Děmkin a Mahr.

Trať byla kolo od kola stále horší. Nedělní začátek jízd byl stanoven dle programu na desátou hodinu. Silné ranní srážky ale byly proti závodění. Ty celou trať plně znehodnotily. Pořadatelé si dali hodinu a půl odklad, poté na setkání s jezdci, a rozhodli o ukončení závodu...

1. Závod - Bauska, Lotyšsko

Nažhavení autokrosaři zamířili po dlouhé zimní přestávce na sever Evropy, do lotyšské Bausky. Někteří již odzkoušeli svoji techniku na prvním autokrosovém podniku v rámci MMČR v Humpolci. Premiéru, hlavně v divizi super buggy, měly týmy především z Holandska a Německa v Nové Pace. Přípravu na evropské turné tedy některé týmy nepodcenily. AMK VČE startoval v rámci přípravy na evropské závody v Humpolci s vozem Škoda Fabia s jezdcem Janem Brožkem. Vůz, přesněji řečeno motor, odmítl poslušnost a tak se testování na evropské závody moc nevydařilo. Druhý vůz Ford Focus je po celkové rekonstrukci připraven. Pilot a zároveň šéf týmu AMK VČE naznačil, že oba vozy budou plně připraveny na první závod v rámci Mistrovství Evropy 2013. Celý seriál by tedy měly jet oba vozy. V rámci povinosti reprezentace ČR pak Láďa Brožek musí odjet tři závody v seriálu MMČR. Kde? Necháme se překvapit.

Cestu dlouhou 1 200km za evropskýmy body se vydal tým Ládi Brožka ve čtvrtek večer. Nevlídné počasí přivítalo závodníky u řeky Rundáles, ale nádherná trať a nadšení prvního evropského podniku náladu týmům neubrao. Do divize Touring Autocross se přihlásilo 13 jezdců. Tréninkové jízdy ovládi dle očekávání Fejfar a Kárai. Špatně na tom nebyli ani nováčci v evropském autocrossu Honza Brožek, Výborný, Neumann. Bartoš, Greguška, Ervandian, Pleskovas jeli svoji třídu. Do stínu je postavil rus Děmkin, kterému plechovka vyloženě svědčí, což dokazoval již v minulé sezoně.

První a druhou jízdu měli pro sebe jen Fejfar a Kárai. Oba třetí jídu vynechali. To ostatní sváděli tuhé souboje, někteří až za hranicí všech regulí, o co nejlepší umístění. Poprvé v životě by se tedy v první jízdě, dle výsledků naměřených jízd, měli setkat dva vozy z týmu AMK VČE. Osud byl ale proti. U Fordu Ládi Brožka fouklo těsnění pod hlavou a premiéra se nekonala. Honza zajel třetí pozici a Láďa opravoval.

V neděli již šlo do tuhého. Fabia pracovala bez chyb a Honza ve druhé jízdě dojel druhý za Fejfarem, před Neumannem , Greguškou a Výborným, kterého neposlouchala převodovka a diferenciál.

Třetí jízdu prokoučoval Láďa Brožek nepodařeným startem. Jízda více jak na páté místo nestačila a po součtu bodů zbyla červená pro účast ve finálové jízdě. Drama ale bylo ve skupině druhé. Skvěle odstartoval Ervandian. Na zrcátka ho kontaktoval Výborný. Po několika šťouchancích se mu podařilo Ervandiana "zneškodnit"? Ten se ocitl v hlubokém blátě u svodidel a dobu trvalo, než se vyhrabal. Toho mohl využít, v tu dobu jezdící na třetím místě Honza Brožek, ale přetočil svoji Fabii a po kolizi s Greguškou šanci dojet opět druhý, promarnil.

Finálová jízda byla vyvrcholením prvního evropského závodu. Každý chce vyhrát. Na první řadu zleva se postavili Děmkin, Kárai, Fejfar. Na druhou Neumann a Ervandian. Třetí Pleskovas, Výborný, Honza Brožek. Čtvrtou startovní čáru obsadili Greguška s Bartošem.

Fejfar odstartoval nejlépe, ale po první zatáčce ho předjel Kárai. Tuto dvojici stíhal Děmkin. Tvrdě ze zadní pozice se probíjeli Výborný s Neumannem, ale Ervandian byl jiného názoru. Neumanna si držel za sebou. Zato Výborný otloukal tak dlouho Děmkina, až ho vyštípal ze závodního pole úplně. Nešťastný Děmkin byl odstřelen na svodidla a zůstal stát. Na čele závodu si to rozdávali Mistři Evropy Kárai s Fejfarem. Druhý jmenovaný dýchal na zadní nárazník po dobu čtyř kol, než udělal Kárai chybu v podobě přetočení svého vozu. Z této kolize, kde se o něj Fejfar opřel bok na bok, vyšel výtězně Kárai, neboť on svůj vůz nastartoval a pokračoval ve vítězném tažení, kdežto Fejfar svůj vůz již nenastartoval a nepokračoval  v jízdě.

To vše se odehrálo v nepřehledné zatáčce. První, kdo se s Fejfarovým vozem setkal byl Výborný. Neumann se vyhnul, ale to už nestihl Honza Brožek. Trať se skoro ucpala. Pleskovas po dvou kolech přeskočil jak Gregušku, tak i Ervandiana. V tu dobu již Brožek spěchal do cíle. Premiéra prvního evropského závodu mu dokonale vyšla. Kárai si došel na podium pro věnec zlatý, stříbrný převzal Výborný a zelený, poprvé evropský v životě, Neumann. Honza Brožek dojel čtvrtý, Pleskovas pátý před Greguškou. Bartoš, Děmkin a Fejfar cíl finálové jízy neviděli.

Láďa Brožek byl klasifikován na jedenáctém místě.

 

19. 3. Josef

Zítra: Světlana

Chcete-li se stát našimi partnery a účastnit se tak závodů v Autocrossu, můžete se stát našimi reklamní partnery a těžit tak z naší vzájemné spolupráce...

 

 

nadace.jpg

skupina.jpg

 VCautoservis.jpg

chmelovice.jpg

Bez názvu.jpg

stažený soubor.jpg

stránky logo.jpg

 Bez názvu.jpg
logo.png

logo.jpg
jofa@iex.cz

 reklama Chott.jpg 

 

AUTO KELLY

 

Návštěvnost stránek

157979