2018

 

Česko - Nová Paka

Pátým dostaveníčkem nejlepších evropských autokrosařů se stala východočeská Nová Paka. Trať ve Štikovské rokli je tradiční. Vždyť první mistrovství Evropy se na ni jelo už v roce 1979. Tehdy se mu ještě říkalo Evropský pohár. 

Počasí bylo příjemné, ani vedro, ani zima. Navíc přišlo asi dest tisíc diváků a tak organizátoři mohli být spokojeni.

Divize Touring Autokros s jedenácti účastníky byla tou nejméně zastoupenou. Oba tréninky ovládl Václav Fejfar před Otou Výborným. Naopak suverén předcházejícího závodu v Německu Martin Samohýl prožíval horké chvilky. 

Přestalo se dařit i Výbornému, kdy nedojel ani jednu rozjížďku. To Jan Brožek byl spokojenější. Po kvalifikaci byl čtvrtý. "Vybrali jsme si pár závodů co jsou poblíž. Německo, Maďarsko, Českou republiku v evropských závodech. Pak pojedeme ještě závody, které se nám líbí v republice. Dnes jsme zatím spokojeni. Dvakrát druzí. Uvidíme jak ve třetí rundě. Kluci mě zatím ujíždí. Uvidíme jak ve finále se všechno podaří."

Začalo se dařit i Martinu Samohýlovi, který všechny tři rundy ve své skupině vyhrál. Po poruše sání, které se podařilo opravit byl tedy spokojen. 

Všechny své jízdy vyhrál i Václav Fejfar, který se musel chvílemi schovávat před nadšenými fanoušky. Sedm bodů za čtvrté místo v rozjížďkách vybojoval Jan Brožek. "Jelikož jsme Paku dva roky nejeli, zpočátku jsem spíše vzpomínal,kudy jet a jaká stopa je ideální. Pomalu jsem se zlepšoval. Během sobotní rozjížďky mě odešlo turbo. Naštěstí vydrželo až do cíle a my ho večer vyměnili. Ve druhé jsem se srazil s Otou, který to bohužel odnesl rozbitým chladičem. Já naštěstí pokračoval dál. V závěrečné mě Ota přestartoval. Starty se mi nedařily celý víkend. Jinak ale auto fungovalo perfektně a do finále to dalo druhou řadu."

 Pole position obsadil Václav Fejfar. Vedle něj byl Martin Samohýl a první řadu uzavíral Adrian Boele. Po startu se dostal Ota Výborný z poslední řady jako zázrakem na čtvrté místo. Martin Samohýl jel po startu vnitřkem do první zatáčky. Ale Václav Fejfar na venkovní straně byl o chloupek rychlejší. Na třetím místě jej Adrian Boele. 

Za ním se snažil Ota Výborný, kterého pronásledoval Jan Brožek. Skupinku uzavírala Grit Hennerzdorf. Netrvalo dlouho a Ota Výborný se prokousal na třetí pozici. Boele se nechal rozhodit muldami na vrcholu závodní tratě, při sjezdu se potkal se svodidly a málem měl kolizi s Janem Brožkem. Ten se mu tak tak vyhnul. Boele byl klasifikovaný jako osmý. Sedmá skončila Grit Hennerzdorf, také po havárii. Šestý Janis Vegeris a pátý Martin Samohýl, kterému odešel předek. Tím se z jeho auta stala dvoukolka, která nestačila tempu soupeřů a ti ho předjeli.Čtvrtý dojel Haas.

Na stupně vítězů se dostal Jan Brožek. Na druhém místě dojel Otakar Výborný. Zvítězil už po čtvrté z odjetých pěti podniků Václav Fejfar. Stupně vítězů byly ryze české. 

Jak zhodnotil Jan Brožek ? "Finálový start se mi opět nepovedl a soupeři mě přestartovali. Jinak vše fungovalo bez sebemenších problémů. Jedna krize nastala ve chvíli, když se z kopce dolu přetočil Adrian Boele. Ten místo aby zůstal stát, spustil auto na druhou stranu tratě. Já se mu vyhnul jen tak tak a opřel jsem se o něj zadkem. Naštěstí to bylo bez újmy a mohl jsem pokračovat dál."

Německo - Cunewilde

Závodní dráha Matschenberg, poblíž města Cunewalde, byla dějištěm čtvrtého podniku mistrovství Evropy. trať je nedaleko českých hranic a tak to naši jezdci měli coby kamenem dohodil. 

V Německu je čekalo studené, nevlídné počasí, rychlá, poměrně nebezpečná trať. V plechovkách se sešlo deset jezdců, z toho byli čtyři naši. Václav Fejfar, Martin Samohýl, Otakar Výborný a po delší pauze i Jan Brožek.

Nejlepší v rozjížďkách byl tentokrát zlínský Martin Samohýl, který vyhrál první dvě jízdy, pokaždé s poměrně slušným náskokem. V první čtyři a ve druhé sedm vteřin. 

Do poslední série už tento dvaatřicetiletý borec nemusel nastoupit. Letošní smolař Ota Výborný postoupil do finále ze druhé pozice. Jeho Mitsubishi jelo, a tak byl dvakrát druhý. Ve třetí sérii vyhrál. 

Trochu více problémů měl tentokrát Václav Fejfar. Po třetím, čtvrtém a třetím místem po rozjížďkách spokojen nebyl. 

Na Pole position byl ve finále Martin Samohýl. Vedle něj Ota Výborný, ale tomu hned po startu zkolabovalo turbo jeho vozu. Zkusil jet bez něj, ale bylo to jen trápení a tak ve třetím kole odstoupil. Prostě smolař se nezapře.

A tak jako druhá za Martinem Samohýlem odstartovala Grit Hennerzdorf. Je totiž na této trati doma. Třetí, nejzkušenější borec z celého startovního pole jel Václav Fejfar. Startoval ze druhé řady a hned ve druhém kole zajel nejrychlejší čas celého závodu.

Na špici byl Samohýl. Na druhé místo se dostal Václav Fejfar. Předjížděl v cílové zatáčce Grit. Došlo ke kontaktu, kde došlo k poškození jejího levého předního kola. Následovaly hodiny a s poškozeným ráfkem odjela do depa.

Na třetí pozici tak postoupil Badmayev, ale nakonec byl až šestý. Sedmý dojel Jan Brožek, který si to opravdu užil. V první sérii mu rozbili okno, ve třetí mu odešla spojka. Prostě radostný víkend. 

Ve finiši Fejfar Samohýla dojel, snažil se útočit ze všech stran, ale Martin je moc dobrý pilot na to, aby ten nějaký souboj vzdal. 

Třetí byl pod šachovnicovým praporem Adrian Boele, čtvrtý Janis Vergeris, pátý rakušan Beck. S rozdílem tří desetin zvítězil Martin Samohýl a na druhé pozici dojel Václav Fejfar, který po dojezdu dostal žlutou vlajku, napomenutí za kontakt s Grit.

Na stupních vítězů je doplnil Adrian Boele. Martin Samohýl vyhrál letos poprvé. Osmý byl Stenzel, devátý Výborný a desátá Grit Hennerzdorf.

 

17. 8. Petra

Zítra: Helena

Chcete-li se stát našimi partnery a účastnit se tak závodů v Autocrossu, můžete se stát našimi reklamní partnery a těžit tak z naší vzájemné spolupráce...

 

 

nadace.jpg

skupina.jpg

 VCautoservis.jpg

chmelovice.jpg

Bez názvu.jpg

stránky logo.jpg

 Bez názvu.jpg
logo.png


jofa@iex.cz

 
Hotel Mlázovice

 
AUTO KELLY

 

 

Návštěvnost stránek

093836