Sezona 2018 MMČR

Sedlčany

Závěrečný závod MMČR se jel v Sedlčanech. Atmosféra byla skutečně výborná. Boje na trati dramatické a nebyla ani nouze o karamboly. Záchranný systém z Prahy měl plné ruce práce. Diváků bylo hodně, takže vládla spokojenost.

Sto čtrnáct jezdců..to tady ještě nebylo. Počasí vyšlo, což bylo super.

Do naši divize si přijel zazávodit i Ota Výborný. V první jízdě nestartoval a po kvalifikaci byl až na šestém místě.

Jako první ve finále stál Dušan Hořčička. Jeho Honda je hodně rychlá. Odjel jako první, za něj se zařadil Jan Bartoš a Ota Výborný. Čtvrtý František Kostroun líznul mez a zkoušel to po dvou kolech. Na jeho místo se tak dostal Luboš Kužel a na páté Ivoš Mahr. Měl ale problém s diferenciálem, nešel mu pohon jednoho kola, takže jel s tříkolkou.

Zezadu startovní pole doháněl Jan Brožek. Měl problémy se startem celý den. Ani do finále se nepodařilo jeho zlobivou elektroniku naladit.

V čele jezdil Hořčička, za ním už jistý mistr Jan Bartoš. Třetí příčku si držel Ota. Za něj pěknou stíhací jízdou se propracoval Jan Brožek. Pak si zase zahrála náhoda. Hořčička si vylomil zadní kolo a tím pro něj závod skončil. Na špici se dostal Jan Bartoš, Ota druhý a Brožek třetí. Muse se svoji fábií hodně závodit, aby dohnal ztrátu ze startu závodu.

Dařilo se mu. Jeho jízdu mohl Hořčička sledovat jako nedobrovolný divák. Stále však nebylo rozhodnuto. Otovi v jeho autě všechno hrálo a tak začal útočit na Bartoše. Došlo ke kontaktu a Jan Bartoš se přetočil. Oba dva tak předjel Jan Brožek a tím se dostal na první místo. Bartoš při stíhací jízdě udělal hodiny a skončil až na šestém místě.

Poté byl Brožek příliš dlouhý na brzdě. Ota ho předjel a zvítězil. Brožek tedy druhý, Kužel třetí, Horáček čtvrtý a Ivoš Mahr pátý.

 "Tréninky pro nás nezačaly šťastně. Nakropili nám trať a hned v prvním kole toho úvodního mi začal hořet plastový kryt, takže jsem to zabalil. Ve druhém mi pro změnu v první zatáčce bouchla pneumatika a já opět nic nenaměřil. Smůla se nás držela celou sobotu a v úvodní rundě se mi ze čtvrté pozice rozpadl kříž na kardance. Kluci opravovali celou noc, abychom mohli v neděli závodit. Auto bohužel celý víkend nestartovalo, vždy jsem odjížděl zezadu a druhou rundu jsem dojel čtvrtý. V závěrečné jsem se chtěl posunout co nejvýše dopředu a zajistit si pro finále dobrou startovní pozici.Z přemíry snahy jsem bohužel přetočil Luboše Kužela a byl právem diskvalifikován. Takováhle laťka měla být nastavena hned od začátku sezóny. Do finále jsem tedy šel zezadu s tím, že přede mnou byl Ivoš Mahr, kterému to špatně startovalo. Já se musel prokousávat dopředu. Ve finále perfektně zafungovala komunikace s týmem. Táta mě vysílačkou parádně informoval o dění přede mnou a já bez problémů postoupil na první místo. Po drobné chybě na asfaltové pasáži mě však předjel Ota Výborný," dodal po závodě Jan Brožek.

Poříčí nad Sázavou

Další, v pořadí již čtvrtý podnik MMČR pokračoval v Poříčí nad Sázavou. Na závodní dráze s velkou tradicí, která je za pomoci Radka Jordáka jedna z nejlepších u nás.Jenom nekřesťanské vedro svazovalo ruce všem. 

Závodní trať, kde se jezdilo i mistrovství Evropy, byla perfektně připravena. V evropské třídě Touring Autocross, ve které u nás startují i auta divize 5, začal velmi dobře Dušan Hořčička. V měřáku byl druhý a v první rundě to ještě vylepšil. Ve druhé byl třetí a v poslední mu zarachotilo v převodovce a byl konec. Mechanici nedokázali vyměnit převodovku na finále ?

V rozjížďkách byl nejlepší Ivoš Mahr se Škodou fabia. V první rundě dojel na druhém místě právě za Hořčičkou a ve zbývajících dvou sériích vždy zvítězil. Soupeři ho sice trošku trápili, ale byl spokojený.Finále pojedu z prvního místa a "budu držet plnej," řekl při rozhovoru s Vojtou Károu pro Svět motorů.

Ve finále ale nejlépe odstartoval druhý z kvalifikace Marcel Dlesk. Za ním jeli Ivoš Mahr a Jan Brožek. Jenže po technické závadě udělal Mahr hodiny, musel odstoupit a na chvíli zablokoval Radka Plichtu. Po prvním kole bylo pořadí Dlesk, Brožek, Adamík, Kostroun, Bret a Horáček.

Pak začal boj o vítězství mezi Marcelem Dleskem a Janem Brožkem. Jan Brožek, ostřílený v závodech mistrovství Evropy, útočil, ale pak měl defekt dvou pneumatik prakticky současně. Bylo po útočení a východočeský jezdec se pouze snažil udržet svoji pozici. Ale marně. Přesypali se přes něj Adamík a Kostroun. Brožek tedy raději odstoupil.

Druhý do cíle nakonec dojel Adamík. O třetí místo svedli velký souboj Kostroun a Bret. Úspěšnější byl ale Kostroun který dojel třetí, Bret byl čtvrtý. Pátý Plichta a šestý Stanislav Horáček. Zvítězil s přehledem Martin Dlesk. Sice závodilo v obou divizích jen dvanáct jezdců, ale bylo se na co koukat.

Šachovnicový prapor nespatřil ve finále Jan Brožek. "Předně chci pochválit pořadatele za perfektně připravené závody a skvělou trať o kterou se výborně starali. Také časový harmonogram odsýpal. Jedinou výtku bych měl k finále. Na něm se to trochu zhoršilo. Na rozdíl úžasného povrchu v rundách, byla trať ve finále rozbitější. Na to jsem doplatil. Jelikož jsme, jako celý předchozí průběh víkendu, jeli trochu podfouknuté pneumatiky. Vlivem velkých děr jsem hned ve druhém kole shodil gumu z ráfku a bylo po nadějích."

Přerov

Třetí podnik Kontejnery Louda MMČR v autokrosu se jel na trati známé z mistrovství Evropy, v Přerově. Počasí bylo až moc krásné, prášilo se, a tím se neúměrně protahoval i program závodu.

Martin Samohýl a Jan Brožek se letos objevili poprvé na startu mistrovského závodu. Martin měl potíže už v první jízdě. Jan Brožek vydržel až do finále. 

Proč chyběl v předchozích závodech ? "Máme novej motor a byly jsme ho brzdit. Byla tam nějaká závada, nevím, nemohli jsme přijít na to, proč nejde. Takže jsme to tam museli nechat. Díky tomu jsme nebyli v Seelowě. Před Pakou jsme to přivezli, ale na brzdě se ještě rozpadla skříň, takže jsme museli skládat novou. Tak jsme to odvolali, aby to bylo všechno v cajku a mohli jet sem do Přerova."

V rozjížďkách byl nejrychlejší Ivoš Mahr. V první sérii dojel druhý a pak přidal ještě dvě vítězství. Na druhé pozici, také se dvěma prvními místy a jedním třetím, se umístil Jirka Bret. Jako třetí se kvalifikoval s vítězstvím a druhým místem Jan Bartoš, který svoji třetí jízdu nedokončil. Čtvrtý pak byl Jan Brožek s prvním a třetím místem.

Ve finále byl plný počet deseti dravců. Na pozici toho nejlepšího z kvalifikačních jízd stanul Ivoš Mahr se Škodou Fábia.

Pak se ale začaly dít věci. Nejlépe do finálové jízdy vyjeli Mahr a Bartoš. Ale první zatáčka vynesla až do svodidel Radka Plichtu. O něj se zastavil Dušan Hořčička a skončil i Luboš Kužel. Hořčička neměl kam jet.

Závodní dráha se v tu ránu změnila v parkoviště. Ti, co jeli dál, jeli znamenitě. I když finálové první kolo dokončilo jen pět aut, bylo se na co dívat. 

V čele byl Ivoš Mahr a za ním Jan Bartoš. Třetí Jirka Bret , čtvrtý Jan Brožek a pátý František Kostroun. Dál se děly věci. Jiřímu Bretovi už zase záhadně začal zlobit motor, nepodával plný výkon. Jan Brožek se zase dvakrát roztančil do hodin. Nebyly to jeho jezdecké chyby, ale zlobil diferenciál a to při jeho jezdeckém nasazení je k tanečkům velice blízko. Když všechna čtyři kola nezabírají v tom správném režimu.

Mezitím se začaly zvětšovat odstupy mezi jednotlivými jezdci. Nešlo už o přímé souboje. Pátý dojel Jan Brožek, čtvrtý František Kostroun. Podobně jako jeho všichni soupeři se Škodou Fábia. Na prvních místech jezdili, a i tak i dojeli Ivoš Mahr a Jan Bartoš.

Oba předváděli rychlou, ale i technickou jízdu. Ale jízda blatník na blatník tentokrát v Přerově chyběla. Na třetí pozici dojel Jirka Bret.

Vítězný Ivoš Mahr stanul na nejvyšším stupínku a současně se posunul do čela tabulky šampionátu. Druhý je Jan Bartoš, třetí Dušan Hořčička. Jan Brožek po jednom závodě MMČR figuruje na jedenáctém místě.

 

 

27. 4. Jaroslav

Zítra: Vlastislav

Chcete-li se stát našimi partnery a účastnit se tak závodů v Autocrossu, můžete se stát našimi reklamní partnery a těžit tak z naší vzájemné spolupráce...

 

 

nadace.jpg

skupina.jpg

 VCautoservis.jpg

chmelovice.jpg

Bez názvu.jpg

stažený soubor.jpg

stránky logo.jpg

 Bez názvu.jpg
logo.png

logo.jpg
jofa@iex.cz

 reklama Chott.jpg 

 

AUTO KELLY

 

Návštěvnost stránek

158599