2019

ME Maggiora - Itálie

Poslední závod sezóny. Italské peklo Maggiora. Náš tým se do toho závodu nezúčastnil z důvodu poruchy motoru z Přerova. To znamenalo i neúčast ve Francouzském St. Igny de Vers.

Již od poloviny sezóny bylo jasné, že titul neobhájí Václav Fejfar. Provázely ho problémy a nejinak tomu bylo i v Itálii. „V měřeném tréninku nám, stejně jako v Nové Pace praskl blok motoru a byli jsme nuceni vzdát. Příští rok se vrátíme silnější,“ zhodnotil Václav Fejfar.

Z dvanácti pilotů tedy bylo hned o jednoho méně. V boji o celkové prvenství si to tedy měli rozdat Ota Výborný a Matvey Furazhkin. Dělilo je od sebe pouhých pět bodů.

Ale ani Výborný neměl jednoduchý víkend. Měl problém s motorem, ale podařilo se auto opravit. Závady se nevyhnuly ani Lukáši Červenému. Technika je opravdu už na poslední závod sezóny unavená. I on opravoval motor, který také rozebíral. I jemu se zadařilo dát techniku do kupy. Však měl šanci na třetí místo v Evropě !

Favorit Matvey Furazhkin měl k Evropskému titulu nejblíže. Dvěma jízdami vyhrál kvalifikaci, a ve finále startoval jako první. Stačilo mu dojet do třetího místa, aby byl titul jeho, chtěl vyhrát i poslední závod, kdy všechny předešlé nekompromisně vyhrál. Tedy mimo St. Igny de Vers, kde nestartoval.

Druhý v kvalifikaci byl Jan Bartoš. Jemu auto fungovalo bez chyby. Do finále postoupil i další český jezdec Pavel Vávra ze šesté pozice.

Po startu finále šel do čela Furazhkin, ale vzadu sestřelil Gurschler s ex Fábií Fejfara Grot Hennerzdorf, trefil ji na zadní nárazník a poslal ji do svodidel.

Už v první zatáčce se Ota dostal na druhé místo, třetí Bartoš, Červený pátý. Výborný na každém metru dorážel na Furazhkiny. Zdálo se, že jeho auto má lepší dynamické vlastnosti než Fábie ruského pilota. Nevynechal jedinou příležitost na Furazhkina zaútočit. Podařilo se mu dostat v pravé zatáčce před cílovou rovinkou pod něj. Oba jeli vedle sebe. Oba měli plynový pedál na podlaze, jeli na dveře. Před pravou zatáčkou po rovince najednou Furazhkin zakolísal a ruský pilot šel do svodidel. Jel ale dál s vylomeným pravým předním kolem.

Na špici zbyl Výborný. Za ním jel Jan Bartoš a Gurschler. Čtvrté místo si vybojoval Lukáš Červený, za ním už skvěle jedoucí Grot Hennerzdorf, která po úvodním karambolu jela svou stíhací jízdu. Pomýšlela na bednu. Pavel Vávra po poruše odstoupil.  

Furazhkin se po trati ploužil s vylomeným kolem, dostal černou vlajku a byl ze závodu vyloučen. Jakmile zastavil, běžel na ředitelství, aby podal protest za kontakt s Výborným.

První tedy projel šachovnici Ota výborný, druhý Jan Bartoš. Byl to jeho velký úspěch. Jak se však později ukázalo, mohl se radovat o to víc. Ota byl diskvalifikován. Takžese pořadí měnilo. Osmý skončil Pavel Vávra, sedmý Amatori, šestý Kune, pátý Tomassini, čtvrtá Grit. Třetí Lukáš Červený, druhý Werner a z vízězství se tedy radoval Jan Bartoš.

ME Přerov - Česko

Další, již sedmý závod mistrovství Evropy se jel na populární trati v Přerově. Tentokrát pod názvem Morkus Morava. 

V naši divizi startovalo dvanáct jezdců. Bez stálic startovního pole...Nezúčastnila se Grit Hennerzdorf z rodinných důvodů a Adrian Boele, který neopravil motor a proto asi letošní sezónu končí.

Osm Čechů ve startovním poli. Jan Brožek, Václav Fejfar, Otakar Výborný, Jan Bartoš, Dušan Hořčička, Lukáš Červený, Pavel Vávra a překvapením byl návrat na autokrosovou trať Aleše Fučíka, který si do Přerova přijel zazávodit se Škodou Fábia.

Semifinále se nejelo. To znamenalo, že dva jezdci se do finále nepodívají. Po rundách nebyl klasifikován po technických problémech němec Kühne. Druhý po velké smůle Jan Brožek. První rozjížďku zajel na druhém místě za Výborným. Ve druhé řekl motor stop! 

Jízdy celkově vyhrál Václav Fejfar. Ve všech svých jízdách zvítězil a doufal v dobrý výsledek. Druhý v kvalifikaci byl Matvey Furazhkin. Ten dvakrát zvítězil a jednou byl třetí. Sice si odskočí do Francie a Lotyšska na světový Relykros, odkud dostal nabídku z týmu ESmotorsport. Třetí pozici si vyjel Otakar Výborný. První rundu vyhrál a pak dojel dvakrát na druhém místě. Auto mu fungovalo jako raketa.

Na čtvrtém místě skončil po rozjížďkách Aleš Fučík. Ten letos v autokrosu nestartuje, přesto si vyjel dvě druhá místa. Jako pátý Dušan Hořčička, po jednom druhém a dvou třetích místech.

Po startu finále šel do čela Václav Fejfar. Za ním Furazhkin a Výborný. Čtvrtý Hořčička, pátý Fučík, šestý Bartoš. Ten obsadil v kvalifikaci až sedmou pozici. V čele se držel Fejfar, ale ve výjezdu ze zatáčky mu praskl čep zavěšení kola a s neovladatelným autem šel do smyku. Za ním jedoucí Aleš Fučík se mu už nestačil vyhnout a narazil do něj. Oba tak byli ze hry venku.

Do čela se dostal Rus Furazhkin s Fábií zlínského týmu Martina Samohýla. Druhý byl Výborný, třetí Hořčička, čtvrtý Bartoš sledovaný Červeným. Za nimi jel Vávra s Mazdou.

Vedoucí dvojice si vytvořila náskok. Za nimi to ale vřelo. Hořčička prorazil kolo a s autem buchnul do svodidel. Rána to byla pořádná a tak musel odstoupit. 

Na třetím místě tedy dojel Jan Bartoš.Čtvrtý Lukáš Červený, pátý Pavel Vávra a šestý Rus Badmayev s Fordem Fiesta.

Ota Výborný je vždy velkým bojovník a tentokrát cítil, že auto má v dobré formě. Začal útočit na Furazhkina. Chtěl, aby už konečně někdo přetrhl sérii jeho vítězných tažení. Předváděli pěknou autokrosovou bitvu. Klatovský pilot si začal hledat místo, kudy by se kolem Rusa protlačil do vedení. Ale nebylo mu přáno.

V posledním kole se mu zasekl pojistný ventil turba, z motoru se zakouřilo a byl konec nadějí. Zvítězil tedy Matvey Furazhkin. Ota Výborný, kdy měl už slušný náskok, dojel silou vůle druhý. Třetí Jan Bartoš.

Matvey Furazhkin si tady vyjel sedmé vítězství, ze sedmi zatím odjetých závodů.

 

ME Nová Paka - Česko

Pátý letošní podnik byl Fusch Oil mistrovství Evropy v autokrosu v Nové Pace. Jel se na známém závodišti ve Štikovské rokli. Skutečně známé, však poprvé se tu evropský šampionát jel už před čtyřiceti lety. Od té doby se zde jezdí pravidelně, rok co rok. Byl to velký důvod k oslavě, ale i k zamyšlení.

V naši divizi se letos s vozem Martina Samohýla objevuje a vítězí Rus Matvey Furazhkin. A proč nezávodí Martin sám ? "Je to takový složitější. Přibylo o moc víc práce ve firmě. Co je hlavní, narodil se mi kluk, což si hrozně užívám. To je moje hlavní starost. Navíc Matveye to velice lákal, ten Turing. Vytvořili jsme tak nějakou tu spolupráci, která si myslím dneska funguje a jsem za to rád, že auto je tam, kde je," zdůvodnil svoji neúčast letos Martin Samohýl.

Náš nejlepší byl Otakar Výborný. Před Novou Pakou mu tým Tony Motor přestavěl celý agregát a přidal i nějaké ty koně. To mu vyneslo po kvalifikaci druhé místo.

Na čtvrté místo se dostal Jan Brožek. K radosti tak měl dvojí důvod. "Trénink se mě vydařil. Skončil jsem čtvrtej. V první rozjížďce jsem byl na druhým místě, ale bohužel v druhé jsem se dostal pod Boeleho, ten mě sestřelil a roztočil na rovině za zatáčkou pod depem. Jeho diskvalifikovali, ale mě pokazil rundu, takže se budu muset probojovat zase někam dopředu. Minulý víkend, kdy se jelo Německo, tak se mi narodila dcera. Tak proto jsem se nezúčastnil závodu v Německu. Bylo to už očekáváno."

Na pátou příčku dosáhl Jan Bartoš po skvělém tréninku, kde byl třetí. Po dvou druhých místech v kvalifikaci. Na osmé pozici byl po rozjížďkách Lukáš Červený. V sobotu mu trochu zlobilo auto, ale mechanici si věděli rady. Elektronika se podařila opravit a mohlo se zase závodit.

Ve finále byl v první řadě z našich jezdců pouze Ota Výborný. Z Pole position startoval Matvey Furazhkin a odjel nejlépe. Výborného vynesla první zatáčka až na svodidla, ale svou druhou pozici neztratil. Třetí byla Grit Hennerzdorf a za ní chvátali Jan Bartoš s Janem Brožkem.

Zatímco oba vedoucí jezdci měli své pozice jasné, boj o tu třetí příčku se trošku přiostřil. Nejdříve se přes německou závodnici přehnal Jan Bartoš a po chvíli i Jan Brožek. 

Vedoucí jezdec Rus Matvey Furazhkin s Fábií zlínského týmu nedal nikomu šanci a začal soupeřům ujíždět. Začal se pronásledovatelům vzdalovat. Ale i Ota Výborný. O třetí místo si to rozdávali Bartoš s Brožkem.

Ve finále chyběl Václav Fejfar. Vyřadil ho prasklý blok motoru dříve, než začal závodit. Ostatní jezdci tak měli o starost méně.

O třetí místo byl stále velký boj. Jan Brožek se dostal před Jana Bartoše, ale ten mu to hnedle vrátil. Dojel na třetím místě. Jan Brožek tak byl čtvrtý. Obě jejich Fábie jely velmi rychle a hlavně spolehlivě. Pátá dojela Grit Hennerzdorf, za ní na šesté pozici pod šachovnicí Lukáš Červený. šanci na lepší umístění neměl. Startoval až ze třetí řady a jeho Fábie nedisponuje takovým stádem koní, jako třeba ta Furazhkinova. 

Matvey předvedl rychlou dinamickou jízdu, při které dokonale využil výkonu jízdních vlastnosti auta a svoje jezdecké schopnosti. Matvey se začíná stávat sériovým vítězem. Svědčí to i o tom, jakou péči dávají ve Zlíně přípravě jeho vozu.

 

ME Seelow - Německo

Letošní ME odstartovalo podle zvyklostí v německém Seelow. Jenom pár kilometrů od Berlína. Trať přímo uprostřed města byla opět velmi dobře připravena. I počasí celkem přálo.

Divize TX tuto sezónu "bojuje" o přežití a do prvního závodu evropského šampionátu tu bylo převzato jedenáct jezdců. Bohužel hned dva museli skončit již v tréninku.

"Do Seelowa jsme konečně vyrazili s nově přestavěným autobusem. Pozlobily nás na něm baterie, ale dokázali jsme to vyřešit. V měřeném tréninku, v té nejrychlejší tratě pasáže, ve stoupání k panelákům mi praskla poloosa a auto mi zatočilo do břehu. Trefil jsem vant a šel jsem přes boudu. Auto nebylo nijak rozbité, ale problém byl, že praskl intercooler a turbodmychadlo. Jeho kousky nalétaly do motoru a bylo po závodě. Ještě v Seelow jsme motor vyndali a pan Callaghan si ho odvezl, " okomentoval Václav Fejfar.

Dalším smolařem tohoto víkendu byl Adrian Boele. Ani ten se moc nesvezl."První start byl dobrý,a já obsadil třetí místo. Ve druhém se mi auto zablokovalo a otočilo se vlevo, kde jsem narazil do hráze a převrátil se. Snažili jsme se auto opravit, ale odnesla to zadní náprava a především převodovka. Rozhodli jsme se nepokračovat, aby nedošlo k většímu poškození."

V kvalifikaci zvítězil Furazhkin. Z první řady do finále s ním startoval Ota Výborný a Jan Bartoš. Všichni tři se tak seřadili i po startu. Za nimi byl Jan Brožek a Lukáš Červený, který se po roce v ralykrose opět vrátil do své domovské disciplíny. Sice nemá ve svém voze supervýkon, dařilo se mu. 

Čelo se neměnilo, ale velký boj byl o příčku čtvrtou. Červený versus Brožek. Došlo mezi nimi ke kontaktu. Brožek si vylomil kolo a Červeného předjela výborně jezdící Gritt Henersdorf.

"Auto fungovalo po zimní repasi dobře. První a druhou rozjížďku jsem dojel na druhém místě. Už to vypadalo, že stejný scénář bude mít i ta třetí, ale nahoře u paneláků se z ničeho nic odmlčela elektronika. Auto chcíplo a musel jsem znovu nastartovat. To se podařilo, ale dojel jsem poslední. 

Do finále se nám závadu podařilo odstranit. Při startu jsem periferně viděl, jak se pohnul jezdec stojící vedle mně. Já ubral plyn s domněním, že to ulil,a najednou blikla zelená a bylo odstartováno. Vyrazil jsem asi předposlední. Jel jsem za Lukášem Červeným. Pokaždé, když jsem ho dojel na kontakt, nahodil mi sklo a já musel zvolnit, než mi to seberou stěrače. Takto to probíhalo asi tři kola. Poté to v první zatáčce otevřel, já to pod něj zkusil na brzdy, ale při kontaktu s ním jsem si ulomil kolo," zhodnotil finále Jan Brožek.

Třetí do cíle dojel Jan Bartoš za Otou Výborným. Zvítězil Matvey Furazhkin. Druhý start s Fábií. Druhé vítězství !!!

 

14. 11. Sáva

Zítra: Leopold

Chcete-li se stát našimi partnery a účastnit se tak závodů v Autocrossu, můžete se stát našimi reklamní partnery a těžit tak z naší vzájemné spolupráce...

 

 

nadace.jpg

skupina.jpg

 VCautoservis.jpg

chmelovice.jpg

Bez názvu.jpg

stránky logo.jpg

 Bez názvu.jpg
logo.png


jofa@iex.cz

 reklama Chott.jpg 

 

AUTO KELLY

 

Návštěvnost stránek

117892