Sezona 2019 MMČR

MMČR - Nová Paka

Třetí letošní podnik Kontejnery Louda MMČR se jel na známé trati ve Štikovské rokli v Nové Pace. Tým AMK VČE první závod v Hallabrunnu neměl v plánu a před druhým závodem v Humpolci se na voze objevily technické problémy, které účast vyřadily.

Závody v Nové Pace měli spád, přišlo poměrně dost diváků, nedělní počasí bylo ideální. V sobotu se přehnala přeháňka, ale to na závodech nic neubralo. Naopak pořadatelé měli napilno.

V divizi TX přijelo pouze sedm jezdců!!! Mezi nimi se objevil i domácí Václav Fejfar, který si přijel vyzkoušet auto před evropskými závody.

Vévodil startovnímu poli, kde získal dvě vítězství v rozjížďkách a tím si zajistil pole position. Ve finále vyrazil jako první. Za ním byli Hořčička, Dlesk, Bret, Kostroun a Brožek. Ten sice startoval z třetí řady, ale nevzdával to a prokousával se kupředu. 

Kostroun byl v první zatáčce moc rychlý a ta ho pěkně vynesla až do svodidel. Fejfar začal hned ujíždět. Na druhé pozici jel Hořčička, za ním Dlesk, Bret a Brožek.

Toto pořadí se posunulo o jedno místo dopředu. Václav Fejfar v posledním kole zastavil pro poruchu převodovky, nešla mu řadit trojka. S tím se sice dá pro fanoušky dojet, ale Václav nechtěl před následujícími evropskými závody v Litvě a Lotyšsku více poškodit svůj vůz a tak raději odstoupil.

Čtvrtý dojel, od rána technickými problémy trápený Jan Brožek. "S pátým časem v tréninku jsme byli spokojeni. Chystali jsme auto na první rundu a měl jsem za cíl se probojovat na lepší umístění. Při zahájení rozjížděk začalo poprchávat a bylo jasné, že pojedeme za mokra. Jako jediní jsme se rozhodli nasadit hrabalky, což byla správná volba. Auto skvěle drželo, ale bohužel již od samého začátku nám špatně fungovali stěrače. Při každém zašpinění skla jsem musel zvolnit a počkat na jeho dostatečné očištění. Po této sobotní rozjížďce jsem si polepšil pouze o jednu příčku. 

V neděli jsme nezačali o nic lépe. Byli jsme vyřazeni vlivem technických problémů s převodovkou. Do třetí rundy jsme se auto snažili opravit. Objevil se ale další problém a to v podobě poruchy alternátoru. Na poslední chvíli jsme Fabii opravili a pořadatelé byli shovívaví a nechali nás nastoupit na startovní rošt.

Start se povedla z poslední řady jsem se propracoval na třetí místo již ze sjezdu od depa. Za zatáčkou pod depem se přede mnou začal přetáčet Hořčička a já jsem již neměl možnost uhnout a došlo ke kontaktu. Komisaři vyhodnotili danou situaci diskvalifikací. Konečné druhé místo bylo hodnoceno jako DQ. 

Do finále jsme si určili strategii. Startovat z venčí a zkusit zopakovat start z třetí rundy. Start finálové jízdy byl úspěšný, ale do kopce mě Kostroun zkřížil stopu. K zamezení nehody jsem musel tvrdě na brzdy. To mělo za následek značnou časovou ztrátu, která se těžko doháněla."

Pátý dojel František Kostroun, který se snažil hodně stíhat, ale to by finále muselo být delší. Pro vítězství si letos poprvé dojel Dušan Hořčička, druhý Marcel Dlesk a třetí Jirka Bret. Startovní finálové pole uzavřel Lubor Zívr.

MMČR - Přerov

Čtvrtý podnik Kontejnery Louda MMČR se jel v Přerově. Trať byla dokonalá, závody měly spád, protože organizátoři spěchali. Předpověď počasí totiž hlásila bouřky a přívalový déšť. Nakonec o boje Údolí mamutů těsně minulo. Ale i tak si pořadatelé užili své při přípravě celého závodu.

V evropské třídě TX se představilo pouze pět jezdců. Smolařem tohoto závodu se stal bezpochyby Jirka Bret, který po destrukci motoru musel odstoupit. Byl poslední po kvalifikaci, do té doby druhý v tabulce šampionátu.

Ve finále vedl Marcel Dlesk a o druhou pozici se prali Jirka Bret a Jan Brožek s fábiemi. Za nimi další fábie Františka Kostrouna a Dušan Hořčička, u které zlobil computer motoru. Přesto se dokázal dostat přes Kostrouna. V dalším průběhu se pořadí neměnilo. Po třech kolech finále zmlkla fábie Jirky Breta a ten musel ze závodů odstoupit. Na třetím místě dojel Dušan Hořčička. Na čtvrtém byl klasifikován František Kostroun a na pátém Jirka Bret. 

Od poloviny finále byly na trti už jen čtyři vozy, ale finále stálo opravdu za pohled. Jan Brožek totiž dojel vedoucího jezdce Martina Dleska, a mezi Škodou fábia a Mitsubishi Lancer se rozpoutal nevídaný souboj, který ani v tak bojovné disciplíně, jako je autokros, není vůbec běžný. 

Když Jan Brožek elegantně podjel Martina Dleska, ten ještě pevněji sevřel volant, a poměrně brzy mu předjetí vrátil. Do konce celé finálové jízdy, celých sedm kol, to byla nádherná podívaná na velkou autokrosovou bitvu. Oba soupeři si nedali ani setinu vteřiny, ani milimetr závodní dráhy. V celém souboji nebylo vůbec patrné, že nebude závěrečné vyčkávání.

Oba do toho šli celým srdcem. Ze všech sil. Byla to prostě velká podívaná. Nakonec byl Jan Brožek o šest desetin vteřiny druhý.

"První trénink se nám povedl a zajeli jsme druhý čas. V druhém tréninku a to hned v prvním kole nám bohužel kompletně selhalo turbo. Nové nám nedorazilo včas před závodem a byli jsme nuceni namontovat méně výkonné. Propadli jsme se v tréninku celkově na čtvrté místo. Sobotní závody jsme uzavřeli příjemným druhým místem.

V druhé rozjížďce se nám opět povedl start. Má přílišná defenzivní jízda mě připravila o první místo. V poslední rozjížďce nás rozmetal na rovince František Kostroun, ale start se naštěstí opakoval. Druhé opáčko se povedlo dle našich představ a to postem 1. 

Ve finále se mi nevydařil start a vyrazil jsem za Marcelem Dleskem. Ve třetím kole se mi podařilo ho předjet, ale dlouho jsem se z prvního místa neradoval. Bitva to byla do posledního kola. Marcel si mě značně hlídal ve zpětném zrcátku a kličkoval jako zajíc. Několik šancí jsem měl, ale nestačilo to k bezpečnému předjetí. Celkově jsme skončili druzí a moc jsem si celou finálovou jízdu užil.

Závod se pořadatelům velmi vydařil. Trať byla vždy perfektně připravená a objednaný počasí bylo snesitelné. Celému týmu děkuji a těším se na další závod," zhodnotil Jan Brožek.  

 

 

 

19. 7. Čeněk

Zítra: Ilja

Chcete-li se stát našimi partnery a účastnit se tak závodů v Autocrossu, můžete se stát našimi reklamní partnery a těžit tak z naší vzájemné spolupráce...

 

 

nadace.jpg

skupina.jpg

 VCautoservis.jpg

chmelovice.jpg

Bez názvu.jpg

stránky logo.jpg

 Bez názvu.jpg
logo.png


jofa@iex.cz

 reklama Chott.jpg 

 

AUTO KELLY

 

Návštěvnost stránek

114637