Sezona 2019 MMČR

Setkání mistrů Humpolec 

Vůbec posledním závodem sezóny byl Bernard Cup, Setkání mistrů, který se jel ve Slávia pojišťovna v Humpolci, pod názvem Memoriál Pavla Urbana.

Počasí bylo, že by psa nevyhnal, ale autokrosaři to zvládli. Celý den bylo mokro a na finálové jízdy intenzivně pršelo. Ale i tak byli k vidění zajímavé souboje našich nejlepších.

Měřený trénink i obě rozjížďky ovládl Tomáš Jánoš, který si zapůjčil Škodu Fabia ze stáje Martina Samohýla, tedy auto Mistra Evropy, s kterým to dokázal Matvey Furazhkin.

Na opačné straně klasifikace byl Jan Brožek. „Po pravdě ani nevím, kolikátej jsem skončil v republice. Jeli jsme to míchaně. Některé závody u nás a část Evropy, co bylo poblíž. Na posledních závodech v Sedlčanech se mi nedařilo ve finále. Bohužel, byla tam závada na elektronice. Když se ohlédnu zpátky, tak celková spokojenost. Do Humpolce jsem se moc těšil, ale bohužel nepřálo počasí.

Trénink se jel na bahně. Přede mnou jel Marcel Dlesk a přes značný odstup jsem ho ve druhém, slibně rozjetém kole, dojel. Byla z toho druhá pozice v měřáku. V první rozjížďce jsem odstartoval o chloupek lépe, než Tomáš Jánoš, ale měl lepší stopu a já musel ubrat a zkoušet to na trati. Pár slibných šancí jsem měl.

Ve druhé jízdě po startu jel Tomáš první zatáčku hodně ze široka a tak jsem mu to zkusil dát vnitřkem. Rychlost jsem měl lepší, ale on mi to před skokem zavřel. Nemohl jsem nic dělat a po kontaktu jsem se přetočil.

Do finále jsem šel ze zadních pozic a pod tlakem týmu o co nejlepší umístění. Jeli jsme za deště a bahna. Po startu finálové jízdy jsem dostal hned nálož bahna na čelní okno a tak jsem odjížděl poslední.

Hned první dvě kola jsem předjel v horní části Lubora Zívra a Františka Kostrouna. Posléze jsem dojel Marcela. Po zbytek finále jsem na něj tlačil. V jeden okamžik jsem byl již před ním.

Finále pro mě bylo těžké, kvůli tomu, že se jelo po slepu, tudíž jsem se třtím místem spokojen.

Závěrem autokrosové sezóny bych chtěl poděkovat celému týmu a sponzorům za velkou podporu,“ zhodnotil Jan Brožek.

První řadu měl tedy Tomáš Jánoš. Odstartoval nejlépe. Za ním byli Marcel Dlesk, Standa Horáček, František Kostroun, Lubor Zívr a Jan Brožek s blátem zaházeným oknem. Moc toho neviděl, ale nevzdával se.

Pořadí se moc neměnilo, spíš se zvyšovaly rozestupy mezi jednotlivými závodníky. Ale ze zadních pozic zatroubil k velkému útoku Jan Brožek. Předjel tři jezdce a pokoušel se zaútočit i na Marcela Dleska, který jel na druhé pozici za Tomášem Jánošem.

Slovenský pilot si svoji pozici uhlídal. Jan Brožek dojel třetí. Takže finálové pořadí vypadalo takto. Tomáš Jánoš, Marcel Dlesk, Jan Brožek, Stanislav Horáček, František Kostroun a Lubor Zívr.

MMČR - Sedlčany

Autokrosová sezóna se rapidně blíží ke konci. Je tu poslední závod MMČR v Sedlčanech. Počasí přálo a trať neměla chybu. Náš tým vynechal závod v Dolním Bousově. Nestačil se opravit motor.

V naši divizi byli dva kandidáti na titul. Marcel Dlesk A Jiří Bret. Po třetím, druhém a prvním místě v kvalifikacích se ve finále na pole position postavil Jan Brožek.

Po několika metrech po startu se jeho Fábia zastavila. „Na závody v Sedlčanech jsme byli nuceni dát rezervní motor. Nechtěli jsme nic uspěchat, a tak jsme první trénink pojali jako test, zda je vše v pořádku.

Vedruhém tréninku jsme jeli již naostro a byla z toho první lajna. Postupně jsme se zlepšovali a v rozjížďkách jsme nejprve obsadili třetí, pak druhé a na konec první místo. Do finále jsem nastupoval jako první.

Při startu ve finále mi při zařazení druhého stupně zničehonic zhasl motor. Snažil jsem se ho ještě nastartovat, ale marně. Tím pro nás finále skončilo. Tak snad si spravíme chuť na Setkání mistrů v Humpolci,“ zhodnotil závod Jan Brožek.

Do vedení šel Dušan Hořčička s Hondou Civic. Druhý byl Marcel Dlesk s Mitsubischi Lancer, třetí Jiří Bret, čtvrtý František Kostroun a pátý Libor Zívr se Škodou Fáfia.

Velké souboje se ve finále nekonaly. Jezdci si drželi rozestupy, které se postupně zvětšovali. Diváci si užívali jízdu všech pěti borců, kteří na závodní dráze zbyli.

Hořčička se konečně zbavil problémů, které ho letos provázely a v nejlepším výsledku sezóny si dojel pro vítězství. Marcel Dlesk svým druhým místem rozhodl, že mistrovský titul letos poputuje na Slovensko.

Na stupních vítězů pak stanuli ti nejlepší z letošního šampionátu. I když v trošku jiném pořadí.

 

MMČR - Poříčí nad Sázavou

Pátý závod MMČR, letošně pojmenovaný Konternery Louda, se jel v Poříčí nad Sázavou. Trať byla pečlivě udržovaná, tedy dokonalá. I organizace klapla na jedničku. Přálo i počasí, ani vedro, ani zima. Tak si diváci, a zejména závodníci, víkend velice užili. Prostě v Poříčí to umějí. Zkrátka byl to autokrosový svátek. Příspěvek ke spokojenosti diváků bylo mraky stánků, které se staly v Poříčí již tradicí. I vystoupení na krosových motorkách zvedlo diváky do pozoru. Vyvrcholením byl sobotní ohňostroj. V neposlední řadě byla i losovaná soutěž o svezení v dakarském speciálu Tomáše Ouředníčka.

Do Poříčí přijeli i atraktivní zahraniční matadoři. Zejména z dalekého Španělska si přijel po ujetí 2100 kilometrů pro čtvrté místo Carlos Hernando v nejsilnější divizi s vozem super buggy Mitsubishi.

Druhý atraktivní pilot v naší divizi TA jel Natale Casalboni s vozem Mitsubishi Evo. Ten byl po druhém měřáku nejlepší. Dařilo se mu i přesto, že v tréninku hodil boudu. Ale to se může stát. První jízdu vyhrál, i v těch dalších se mu povedly pěkné výkony. Takže si krásně zazávodil. 

Po startu šel do finále nejlépe Dušan Hořčička. Za ním Casalboni, a při výjezdu ze zatáčky ho předjel. Třetí pozici si vybojoval Jan Brožek. Čtvrtý Rosťa Hilse. Právě s ním měl kontakt Jirka Bret. Jeho Fábia zamířila do meze.

Jan Brožek začal útočit na Hořčičku a jeden z jeho útoků byl úspěšný. Pak se strhla mela. Hořčička předjel Brožka, nahodil mu okno, Brožek nic najednou neviděl , najel na mez a auto převrátil na bok. Tím byl finálový závod zastaven. Do Brožka ještě naboural Hilse, poškodil si chladič a na nový start již nenastoupil. 

Při restartu vyjel opět nejlépe Hořčička, druhý Casalboni, třetí Brožek, čtvrtý Bret a pátý rakouský jezdec Neuhauser. Pořadí ale dlouho nevydrželo. Casalboni předvedl, že s pedály a volantem to umí.

Vnějškem předjel Hořčičku, ten ale píchnul kolo. S tímto handicapem se doplazil do cíle jako pátý. Casalbonimu odešla poloosa. Do předu se prodíral Bret s Fábií. Dostal se až na první místo a vyhrál. Druhý dojel výborně jedoucí Jan Brožek, třetí Neuhauser a čtvrtý Kostroun.

MMČR - Nová Paka

Třetí letošní podnik Kontejnery Louda MMČR se jel na známé trati ve Štikovské rokli v Nové Pace. Tým AMK VČE první závod v Hallabrunnu neměl v plánu a před druhým závodem v Humpolci se na voze objevily technické problémy, které účast vyřadily.

Závody v Nové Pace měli spád, přišlo poměrně dost diváků, nedělní počasí bylo ideální. V sobotu se přehnala přeháňka, ale to na závodech nic neubralo. Naopak pořadatelé měli napilno.

V divizi TX přijelo pouze sedm jezdců!!! Mezi nimi se objevil i domácí Václav Fejfar, který si přijel vyzkoušet auto před evropskými závody.

Vévodil startovnímu poli, kde získal dvě vítězství v rozjížďkách a tím si zajistil pole position. Ve finále vyrazil jako první. Za ním byli Hořčička, Dlesk, Bret, Kostroun a Brožek. Ten sice startoval z třetí řady, ale nevzdával to a prokousával se kupředu. 

Kostroun byl v první zatáčce moc rychlý a ta ho pěkně vynesla až do svodidel. Fejfar začal hned ujíždět. Na druhé pozici jel Hořčička, za ním Dlesk, Bret a Brožek.

Toto pořadí se posunulo o jedno místo dopředu. Václav Fejfar v posledním kole zastavil pro poruchu převodovky, nešla mu řadit trojka. S tím se sice dá pro fanoušky dojet, ale Václav nechtěl před následujícími evropskými závody v Litvě a Lotyšsku více poškodit svůj vůz a tak raději odstoupil.

Čtvrtý dojel, od rána technickými problémy trápený Jan Brožek. "S pátým časem v tréninku jsme byli spokojeni. Chystali jsme auto na první rundu a měl jsem za cíl se probojovat na lepší umístění. Při zahájení rozjížděk začalo poprchávat a bylo jasné, že pojedeme za mokra. Jako jediní jsme se rozhodli nasadit hrabalky, což byla správná volba. Auto skvěle drželo, ale bohužel již od samého začátku nám špatně fungovali stěrače. Při každém zašpinění skla jsem musel zvolnit a počkat na jeho dostatečné očištění. Po této sobotní rozjížďce jsem si polepšil pouze o jednu příčku. 

V neděli jsme nezačali o nic lépe. Byli jsme vyřazeni vlivem technických problémů s převodovkou. Do třetí rundy jsme se auto snažili opravit. Objevil se ale další problém a to v podobě poruchy alternátoru. Na poslední chvíli jsme Fabii opravili a pořadatelé byli shovívaví a nechali nás nastoupit na startovní rošt.

Start se povedla z poslední řady jsem se propracoval na třetí místo již ze sjezdu od depa. Za zatáčkou pod depem se přede mnou začal přetáčet Hořčička a já jsem již neměl možnost uhnout a došlo ke kontaktu. Komisaři vyhodnotili danou situaci diskvalifikací. Konečné druhé místo bylo hodnoceno jako DQ. 

Do finále jsme si určili strategii. Startovat z venčí a zkusit zopakovat start z třetí rundy. Start finálové jízdy byl úspěšný, ale do kopce mě Kostroun zkřížil stopu. K zamezení nehody jsem musel tvrdě na brzdy. To mělo za následek značnou časovou ztrátu, která se těžko doháněla."

Pátý dojel František Kostroun, který se snažil hodně stíhat, ale to by finále muselo být delší. Pro vítězství si letos poprvé dojel Dušan Hořčička, druhý Marcel Dlesk a třetí Jirka Bret. Startovní finálové pole uzavřel Lubor Zívr.

MMČR - Přerov

Čtvrtý podnik Kontejnery Louda MMČR se jel v Přerově. Trať byla dokonalá, závody měly spád, protože organizátoři spěchali. Předpověď počasí totiž hlásila bouřky a přívalový déšť. Nakonec o boje Údolí mamutů těsně minulo. Ale i tak si pořadatelé užili své při přípravě celého závodu.

V evropské třídě TX se představilo pouze pět jezdců. Smolařem tohoto závodu se stal bezpochyby Jirka Bret, který po destrukci motoru musel odstoupit. Byl poslední po kvalifikaci, do té doby druhý v tabulce šampionátu.

Ve finále vedl Marcel Dlesk a o druhou pozici se prali Jirka Bret a Jan Brožek s fábiemi. Za nimi další fábie Františka Kostrouna a Dušan Hořčička, u které zlobil computer motoru. Přesto se dokázal dostat přes Kostrouna. V dalším průběhu se pořadí neměnilo. Po třech kolech finále zmlkla fábie Jirky Breta a ten musel ze závodů odstoupit. Na třetím místě dojel Dušan Hořčička. Na čtvrtém byl klasifikován František Kostroun a na pátém Jirka Bret. 

Od poloviny finále byly na trti už jen čtyři vozy, ale finále stálo opravdu za pohled. Jan Brožek totiž dojel vedoucího jezdce Martina Dleska, a mezi Škodou fábia a Mitsubishi Lancer se rozpoutal nevídaný souboj, který ani v tak bojovné disciplíně, jako je autokros, není vůbec běžný. 

Když Jan Brožek elegantně podjel Martina Dleska, ten ještě pevněji sevřel volant, a poměrně brzy mu předjetí vrátil. Do konce celé finálové jízdy, celých sedm kol, to byla nádherná podívaná na velkou autokrosovou bitvu. Oba soupeři si nedali ani setinu vteřiny, ani milimetr závodní dráhy. V celém souboji nebylo vůbec patrné, že nebude závěrečné vyčkávání.

Oba do toho šli celým srdcem. Ze všech sil. Byla to prostě velká podívaná. Nakonec byl Jan Brožek o šest desetin vteřiny druhý.

"První trénink se nám povedl a zajeli jsme druhý čas. V druhém tréninku a to hned v prvním kole nám bohužel kompletně selhalo turbo. Nové nám nedorazilo včas před závodem a byli jsme nuceni namontovat méně výkonné. Propadli jsme se v tréninku celkově na čtvrté místo. Sobotní závody jsme uzavřeli příjemným druhým místem.

V druhé rozjížďce se nám opět povedl start. Má přílišná defenzivní jízda mě připravila o první místo. V poslední rozjížďce nás rozmetal na rovince František Kostroun, ale start se naštěstí opakoval. Druhé opáčko se povedlo dle našich představ a to postem 1. 

Ve finále se mi nevydařil start a vyrazil jsem za Marcelem Dleskem. Ve třetím kole se mi podařilo ho předjet, ale dlouho jsem se z prvního místa neradoval. Bitva to byla do posledního kola. Marcel si mě značně hlídal ve zpětném zrcátku a kličkoval jako zajíc. Několik šancí jsem měl, ale nestačilo to k bezpečnému předjetí. Celkově jsme skončili druzí a moc jsem si celou finálovou jízdu užil.

Závod se pořadatelům velmi vydařil. Trať byla vždy perfektně připravená a objednaný počasí bylo snesitelné. Celému týmu děkuji a těším se na další závod," zhodnotil Jan Brožek.  

 

 

 

19. 3. Josef

Zítra: Světlana

Chcete-li se stát našimi partnery a účastnit se tak závodů v Autocrossu, můžete se stát našimi reklamní partnery a těžit tak z naší vzájemné spolupráce...

 

 

nadace.jpg

skupina.jpg

 VCautoservis.jpg

chmelovice.jpg

Bez názvu.jpg

stažený soubor.jpg

stránky logo.jpg

 Bez názvu.jpg
logo.png

logo.jpg
jofa@iex.cz

 reklama Chott.jpg 

 

AUTO KELLY

 

Návštěvnost stránek

157979