Sezóna 2007

 

Hodnocení sezóny 2007 z pohledu jezdce Ládi Brožka:

Na sezónu jsme postavili úplně nový vůz, o kterém aniž by vyjel se tvrdilo, že to je nejlepší auto, které jsme kdy postavili. Což podle výsledků v sezóně potvrdilo.

 Ale jak jsem od začátku tvrdil, auto se nevyvarovalo dětských nemocí, které nás stály některá dobrá umístění.Dále jsem se jako jezdec nevyvaroval několika chyb, které měly za následek dvě havárie.

Obzvlášť mrzela první havárie v Portugalské Murce ve finále z druhého místa.  Havárie v Maggiore  naštěstí nenechala velké následky na voze a mohli jsme závodit dále.

Po celém závodě jsme se s mechanikama shodli, že to byl nejlépe zajetý závod, který jsem na této trati zajel po celou dobu působení v české reprezentaci.  Sezóna přinesla také jedno vítězství v slovenském Lučenci, které jsme s týmem  potřebovali již delší dobu.

Výsledné 6. místo je relativně dobrý výsledek "mohl by být i lepší".Po sezoně auto projde odtučňoůvací kůrou (momentálně váží o 80 kg nad limit). Dále bude zrepasován motor, uvažujeme o změně výrobce pérování.

Celý team vyvine maximálmní úsilí v přípravě vozu na sezonu 2008 aby jsme dosálhi co nejlepších výsledků.

 ________________________________________________________________________

11. závod - Francie - St. Igny de Vers - 28.9. - 30.9.2007

V první rozjížďce. se umístil Brožek na 2. místě.  V druhé rozjížďce byl z 1. místa vystrčen Kvashninem a dojel druhý.  V 3. rozjížďce se umístil opět jako druhý a to mu vyneslo ve finálové jízdě druhou řadu.  Po startu finále byl Brožek z 3. místa vystrčen Pleskovasem na svodidla a tímto pro něho závod zkončil, neb přišel o levé přední kolo a byl klasifikován až na 9. místě.

________________________________________________________________________  

10. závod - Italie - Maggiora -21.9. - 23.9.2007

V prvém tréninku Brožek havaroval a umístil se na 28.místě.  1. rozjížďka z 3. místa - praskl kloub na přední poloose, což znamenlo7. místo.   2. rozjížďka z 5.místa - upadlé zadní rameno, ve výsledku 6. místo   3. rozjížďka ze 4. místa  na startovní čáře, která se nevydařila, což znamenalotřetí řadu v B finále.   V B finále perfektní start a od 1. kola. 1. místo až do cíle !!!   A finále vyhrál Wild, druhý dojel Kvashnin a třetí Marochkin, Brožek bojoval celé finále o 5. - 7. místo.   Dojel na 7. pozici.  

________________________________________________________________________

  9. závod - Česko - Přerov - 31.8. - 2.9.2007   

 Trénink vyhrál opět suverén této sezóny Naujokaitis 2. byl Pleskovas,3. Kárai.  Rozjižďky rozhodly o postavení na finálovém roštu, které bylo následující.  1. řada Naujokaitis, Pleskovas, Kárai  2. řada Brožek a Simaska,   3. řada Kvashnin, Ervandian a Vlčko.  4. řada Emödi a Egg.   Finále vyhrál Pleskovas, 2. Kárai, 3. Kvashnin... 5. Brožek   

________________________________________________________________________

8.  závod - Maďarsko - Nyirád - 24.8. - 26.8.2007  

 Měřený trénink vyhrál Naujokatits. Brožek se umístil na 8. místě.  V první rozjížďce se umístil Brožek na 2. místě za Italem Negrim.  Ve 2. rozjížďce se situace opakovala v tom samém pořadí.  3. rozjížďku dokončil Brožek na 3. místě.  V první řadě ve finále stál Intal Negri, Simaska a Kvashnin.  Ve druhé řadě nastoupil Brožek a Naujokaitis.  Ve finálové jízdě v 1. kole, při nájezdu do poslední zatáčky, měl kolizi Simaska s Kvashninem. Při objíždění těchto jezdců, byl Brožek sestřelen, vracejícím se Simaskou na trať.   S uraženým kolem zůstal stát a byl klasifikován na 10.místě.  Vyhrál domácí jezdec Kárai, 2. Kvashnin, 3. Naujokaitis

_________________________________________________________________________ 

   7. závod - Slovensko - Lučenec -  27.7. - 29. 7. 2007

V prvním měřeném tréningu se Ladislav Brožek umístil na 1. místě.

 Ani druhý tréning pořadí nezměnil. 1. Brožek, 2. Naujokaitis, 3. Pleskovas. První rozjížďku vyhrál po boji Brožek.To samé se povedlo i v 2. rozjížďce.

Na finále šel Brožek jako první, druhé místo si vybojoval Noujokaitis. Třetí do první řady na startu byl Shimaska.

Start finále vyšel perfektně Brožkovi.Během finále prakticky před sebe nikoho nepustil a dojel si pro první vítězství v této sezóně na novém voze!!! Po tomto závodě se náš závodník Brožek protlačil do prvé bodované osmičky ME.

  ________________________________________________________________

 6. závod - Německo - Matchenberg – 20.7. - 22.7 2007

Závod se konal v Německu v Maechnebergu. Ve volném tréninku dojel L.Brožek na 3. pozici.  

V prvním měřeném tréninku dosáhl 5. pozice. Ve  druhém měřeném tréninku  si řada jezdců vylepšovala svoje časy, díky zlepšeným podmínkám na dráze, ovšem  L.Brožkovi hned v prvním kole praskla pneumatika a musel z tohoto měřeného tréninku odstoupit. Celkový čas v tréninku 9. místo.

 I přestože v první rozjížďce startoval z 3 řady, dokázal se probojovat na 3. místo, na kterém jezdil téměř celý závod. V posledním kole před cílem se vyskytla porucha na přední poloose, což mělo za následek propad na 5. místo, na kterém dorazil i do cíle.

 V druhé rozjížďce se „vyznamenali“ pořadatelé, kteří nechali pokračovat závod i přes vyvěšenou červenou vlajku. Rozjížďka měla být opakována, což potvrdil i místní ředitel závodu. Po několika tahanicích, nakonec sportovní komise rozhodla, že závod měl být opakován, ale nestalo se tak. L.Brožek, který si všiml červené vlajky a nezavodil projel první kolo zpět na start, kde si všiml, že závod nebyl  přerušen. Proto v poslední rozjížďce musel startovat  z poslední řady a dokončil závod na 3.místě.  

Díky tomuto výsledku se probojoval do finále, kde nastupoval jako devátý z poslední řady. Po startu se L. Brožek okamžitě probojoval na 3. místo, ovšem po kontaktu se svým soupeřem musel svůj vůz zastavit z důvodu hrozící kolize. 

Stíhací jízdou z 10 pozice se znovu probojoval na 5. místo. Při napínavém soupeření o čtvrtou pozici však zradila L. Brožka  opět převodovka z Belgie, kde se přetrhl řetěz, který přivádí pohon na přední osu. Díky této závadě se z automobilu o pohonu 4x4 stal automobil s pohonem na zadní osu.

 Závod se L. Brožek snažil dokončit, avšak po odjetí dalšího kola se zničila viskózní spojka v převodovce. Závod dokončil na 7. místě.

  ________________________________________________________________________

 5. závod - Česko - Nová Paka – 29.6. - 1.7. 2007  

 Tradiční a velmi oblíbený závod se konal v Nové Pace.

 V první rozjížďce obsadil L.Brožek třetí místo a stejně tomu bylo i ve druhé jízdě. Třetí rozjížďka byla pro tým velice úspěšná, protože ji náš závodník vyhrál, což zaručilo druhou startovní řadu pro finálovou jízdu.  

Díky tomuto výkonu byl celý tým nabuzen a očekával dobrý výsledek. Ovšem start finálové jízdy se L.Brožkovi nepovedl (špatné otáčky motoru) a ocitl  se až na 6 místě. Během závodu se probojoval na místo čtvrté. Na něm nakonec i skončil.

 Před závodem by jistě celý tým tuto pozici bral jako úspěch, avšak po závodě bylo cítit jisté zklamání. Díky tomuto výsledku jsme se posunuli v celkovém pořadí na 12 místo.

 _________________________________________________________________________________________________

 4. závod - Německo - Seelow - 22.6. - 24.6 2007

Další závod se konal v německém městečku Seelow, kde se L.Brožek umístil na pátém místě v tréninku.

 První rozjížďka dopadla pro tým úspěšně a to na 3 pozici a stejně tomu bylo i ve druhé rozjížďce. Třetí rozjížďku L.Brožek vyhrál a to ho posunulo na druhou startovní pozici ve finálové jízdě.

 Po startu se okamžitě usadil na 3 místě, ovšem toto dlouho neuhájil, protože ho jeden ze soupeřů dosti nevybíravým způsobem atakoval a poškodil tak páku řízení.

 Došlo k propadu až na desátou pozici, za kterou tým obdržel pouze 7 bodů.

  _________________________________________________________________________________               

3. závod - Lotyšsko - Bauska - 25.05 -27.5.2007

   Třetí závod probíhal v Lotyšsku v Bausce.  

V tréninkové jízdě dojel Focus na 5. pozici. První rozjížďkovou jízdu jezdil L.Brožek na  pěkném 2. místo, avšak tuto pozici si do cíle nepřivezl kvůli poruše na vozidle a automobil musel být odtažen do depa. Na Fordu byla zjištěna závada na kabelovém svazku k palivové pumpě.

 

Po úspěšném odstranění této závady nastupoval L.Brožek do druhé rozjížďky z poslední řady. Po velice napínavém závodě získal 3.místo. Do další(třetí) rozjížďky ovšem nemohl L.Brožek nastoupit. Objevila se  porucha na převodovce, což způsobilo ztrátu kvalifikace na závod.  

Po třetím závodě si tým zapsal druhou  0  a v celkovém bodovém hodnocení obsadil osmnácté místo. Dá se říci, takového neúspěchu tým nedosáhl za celou dobu reprezentace na Mistrovství Evropy!

___________________________________________________

             

 1.   a 2. závod - Portugalsko  -     Murca        13.4. - 15.4.2007 

                                                       Foz Coa     20.4. - 22.4.2007

 První závod se konal v Portugalsku ve městě Murca.

 

První tréninková jízda byla spíše seznamovací, v ní se L. Brožek snažil sžít s novým vozem. I přesto dosáhl pěkného 6. místa.

 Ve druhém tréninku došlo ke zlepšení na 3. pozici.V první rozjížďce L.Brožek vyhrál.

 Ve druhé, po velkém boji s jezdcem Karajem, dojel na prvním místě.

 

Na finále odstartoval z velmi slibné druhé pozice. Po školácké chybě způsobené dřívějším najetím do zatáčky, chytil o krajnici a vozidlo skončilo na střeše. Touto chybou závod pro našeho závodníka skončil, protože se vyskytla závažná porucha na automobilu.  

Celkově skončil na 10 místě.

 

V místní portugalské dílně se týmu podařilo automobil znovu opravit, přičemž museli vyměnit motor a opravit karoserii. Ford Focus WRC byl znovu připraven na další portugalský závod, který se konal ve Foz Coa. Ovšem ani tento závod neprobíhal slibně.

 

Během tréninkové jízdy se porouchala převodovka, kterou jsme zakoupili v Belgii. Jelikož v tuto dobu ještě neměl L. Brožek rezervní převodovku, musel předčasně ze závodu odstoupit. Po návratu domů bylo zjištěno, že za zmíněnou chybu převodovky mohla špatná aretace zpátečního segmentu a tak byla převodovka reklamována.

________________________________________________________________

 Na sezónu 2007 jsme s týmem připravili úplně nový vůz. Jedná se o Ford Focus WRC. Sestavení nového vozu trvalo celou zimu. Dokončení automobilu se nám povedlo zhruba 3 týdny před prvním závodem. Testování tohoto automobilu probíhalo v Poříčí nad Sázavou, kde jsme si nechali přizvat i odborníky z Anglie, kteří nám pomáhali s dolaďováním nového motoru.  Vozidlo bylo vyrobeno z karosérie, kterou jsme zakoupili od společnosti Ford motor sport. V automobilu se nachází motor Ford Eskort Cosworth, který disponuje výkonem 500 koní při 7000 ot./min. a kroutícím momentem 550 Nm při 5000 ot./min. Automobil byl vybaven klasickou sekvenční pětistupňovou převodovkou 4*4, kterou jsme zakoupili v Belgii. S touto převodovkou může vozidlo dosáhnout maximální rychlosti 200 km/h a zrychlení  z 0 na 100 do 3 vteřin. Ve voze jsou použity samosvorné diferenciály vlastní výroby. Podvozek byl navržen ve spolupráci se Škodou motosport. Přední náprava je ve stylu McPerson a zadní osa je víceprvková.  

 

  

  

      

 

         

 

   

  

 

 

 

8. 12. Květoslava

Zítra: Vratislav

Chcete-li se stát našimi partnery a účastnit se tak závodů v Autocrossu, můžete se stát našimi reklamní partnery a těžit tak z naší vzájemné spolupráce...

 

 

nadace.jpg

skupina.jpg

 VCautoservis.jpg

chmelovice.jpg

Bez názvu.jpg

stažený soubor.jpg

stránky logo.jpg

 Bez názvu.jpg
logo.png

logo.jpg
jofa@iex.cz

 reklama Chott.jpg 

 

AUTO KELLY

 

Návštěvnost stránek

162406