Sezóna 2008

11. Závod - Saint Igony de Vers

Naše autokrosová výprava se vrátila z Francie...

Do posledního závodu na francouzské trati Saint Igny de Vers se treninků zúčastnilo pouze osm závodních speciálů...

Tohoto kolotoče se nezúčastnili Naujokaitis a A.Kvashnin. Posledně jmenovaného v plné míře nahradil jeho bratr Sergey. Ten v tomto podniku získal prvenství, když první dvě rundy vyhrál, třetí vynechal a ve finále zvítězil...

1. rozjíždka: S.Kvashnin, Fejfar, Giarollo, Makarov, Kárai, Brožek...Nedojel  Savickas.

2. rozjíždka: S.Kvashnin, Makarov, Kárai, Brožek, Savickas...Nedojel Fejfar.

3. rozjíždka: Kárai, Fejfar, Giarollo, Makarov, Savickas...Nestartovali - S.Kvashnin z důvodu zajištěné první pozice ve finálové jízdě a L.Brožek - taktika, která se později vyplatila.

Finálová jízda: S.Kvashnin, Giarollo, Brožek, Kárai, Fejfar, Savickas, Makarov...Celkově v ME D1: Naujokaitis, A.Kvashnin, Fejfar, Kárai, Giarollo, Makarov, Brožek, Faleev, Savickas, Zebergs...

A co na to L.Brožek? " V pátek před závodem nám přivezli mechanici od Callaghana motor, který zkompletovali narychlo z našich dvou motorů. Výsledný efekt tzv. repase byl to, že nám byly vsazeny  "seriové" vačky motoru, což znamenalo snížení výkonu o osmdesát "koní". Ani snad jsem nedoufal, že motor vydrží..."Vydržel, L.Brožek si ve Francii dojel pro 3. místo, které ho udrželo v reprezentaci celkově na sedmém místě.

Závodu se nemusela účastnit špička na 1. a 2. místě celkově. Tam bylo bodově rozhodnuto už v italské Maggiore...

_________________________________________________

10. Závod - Maggiora - Itálie

Od přerovského závodu náš tým opustila štěstěna a nastaly problémy s motorem. V Přerově, kde se vyskytla závada netěsnosti simerinků a těsnění motoru nám v Maggioře nevydržel válec opraveného motoru.Vadný motor se v Přerově přímo v depu demontoval a z důsledku požáru v závodě byl exportován na opravu mechanikům  do Holandska.

Po kompletaci vozu s opraveným motorem se vyjíždělo s velkým nasazením do Itálie, kde jsme chtěli sbírat velmi důležité body do konečného hodnocení...Už v měřeném treninku však motor nešlapal tak jak měl. Ani v sobotní 1. rozjíždce jsme nedojeli...Zjištění závady - trhlina ve válci motoru. To znamenalo výměna za náhradu, kterou jsme si přivezli z Hradce.

Mechanici pracovali celou noc, abychom byli připraveni s provozuschopným autem na dobré umístění.Nedělní runda nám však vzala veškeré naděje a 2. rozjíždka nás poslala do pekel Maggiory. Opět závada na motoru. Poté co se objevil z vozu šedivý dým, končí veškeré naděje na dobré umístění a zisk důležitých bodů do ME.Bez bodů a dvou "oddělaných" motorů pro náš tým končí tento závod v italské Maggioře...

Konečné pořadí 10. závodu:

1.Kvashnin, 2.Negri, 3.Giarollo, 4.Naujokaitis, 5.Andolina, 6.Kárai, 7.Ottink, 8.Noris, 9.Faleev, 10.Makarov......17.Fejfar - porucha převodové skříně.

 _________________________________________________________________________

9. Závod - Přerov- Česko

Hrozivě vypadající havárie, čtyři tisícovky diváků a slunečné počasí...To byl devátý závod ME Přerov v divizi 1.Na tento závod se přihlásilo v této divizi jenom třináct jezdců. To je sakra málo na evropský závod na tak krásné trati...

V 1. sobotním měřeném treninku jsme přišli o poloosu u pravého předního kola, ve druhém jsme dojeli na 6. místě, celkově byl dosažen devátý čas.První rozjíždka nedopadla dle našich představ. Udržovali jsme pozici těsně za vedoucím Fejfarem, když nám "foukl" simerink v olejovém systému motoru...I přez tento technický problém jsme tuto rundu dokončili na druhém místě, celkově se čtvrtým časem.Vůz jsme opravili a byli jsme připraveni na nedělní pokračování závodů...Druhou rozjíždku jsme stáli v první řadě spolu s Fejfarem a Bartošem. Start se povedl. 

Ve druhém kole se řítí Giarollo do cíle...Strácí kontrolu nad vozidlem a při nájezdu do cílové rovinky posílá svůj Focus na střechu a končí.  Ve čtvrtém kole, opět v cílové rovince naše auto hoří v prostoru motoru. Tím je všem nadějím konec. Hasiči po době, než se pokoukali na hořící vůz, začali svoji práci a Focus uhasili...Třetí rozjíždku jsme neabsolvovali z důvodu zjištění vody v olejovém systému. Ani oprava simerinku a výměna těsnění pod hlavou motoru nenapomohly odstranit tuto závadu.Co to znamenalo? Motor ven a odeslání na opravu do Holandska. Tím bylo dobojováno.Tuto rundu již "nerozchodil" ani Giarollo, který po havarii auto nezprovoznil.

Na start 3. rozjíždky se tedy postavili: Kárai, Makarov, Zeebergs, Ottink, Naujokaitis a Savickas.Po startu vystřelil jako první Makarov. Vozy narovnány těsně za sebou se řítily na skok U mamuta. Velký souboj sváděli Savickas a Ottink. Nastal kontakt zezadu Savickase a následná ošklivá havárie, kde se Ottink 7x otočil přez střechu, končí závod v nemocnici s otřesem mozku a pohmožděninami hrudníku. V silném šoku je odvážen z trati...Celkové pořadí po třech rozjíždkách: Kárai, Fejfar, Makarov, Bartoš, Kvashnin, Zeebergs, Faleev, Naujokaitis, Brožek a Savickas.

FINÁLE:

Savickas ujel 20 metrů a to mu stačilo k tomu, aby byl lepší než náš tým. Raketový start se povedl Makarovovi, druhý Kárai, třetí Fejfar.

1.kolo - Druhá zatáčka po startu. Fejfar jede ze třetího místa...Podjíždí Káraie i Makarova...Na následném skoku doslova přelétává tyto dva soupeře a dopadá na první pozici...To si udržel až do finálového cíle...

3.kolo - Odstupuje J.Bartoš...

4.kolo - Makarovovův Focus odmítá spolupráci...Jede podstatně pomaleji...Propadá se až na šestou pozici v poli...

5.kolo - Zeebergs je zahalen silným dýmem ze zadní části vozu...Konec...

Celkové pořadí D1 Přerov 2008: Fejfar, Kárai, Kvashnin, Naujokaitis, Faleev, Makarov, Zeebergs, Bartoš, Savickas a náš tým...

_________________________________________________________________

8. Závod - Nyirád - Maďarsko

Za proměnlivého počasí přijíždělo do maďarského Nyirádu spousty fanoušků autokrosu s vidinou zajímavých závodů dalšího podniku ME. To se jim podařilo.

V pátek na přejímku vozu v divizi 1 se sjelo na 21 jezdců. To naznačovalo tuhé boje v měřených jízdách o místo na postupy do první rozjížďky.

Tam se probojovalo 17závodních speciálů a jejich jezdci: Makarov, Naujokautis, Kvashnin-východní trio s nejlepšími časy. Dále Kárai, Giarollo, Negri, Emodi, Fodor, Cimerman. A další hoši z východu: Zeebergs, Kondračkin, Faleef, Savickas a Bogdanovics.Z našich se kvalifikovali: L.Brožek, J.Bartoš a V.Fejfar.

Sobotní první rozjížďka určila cílové pořadí: Kárai, Kvashnin, Naujokaitis, Makarov, Giarollo, Fejfar, Zeebergs, Bartoš, Fedor, Faleef.Pro poruchy nedojeli: Bogdanovics, Kondračkon, Negri a L.Brožek, kterému prasklo plynové lanko ze třetího místa.Ze soboty na neděli pršelo, to nasadilo brouka do hlavy mechanikům, jaké pneu obout na ranní 2.rundu... Bylo rozhodnuto. Neděle se vyjasnila a gumy šly na osychající trať.

Druhou rozjížďku jsme dojeli na 4.místě, celkově na 12.pozici. Startovali jsme z poslední lajny...dobře zajeto...Pořadí - Kárai, Kvashnin, Fejfar, Makarov, Gierollo, Zebergs, Faleef, Fodor, Savickas, Bartoš.Třetí rozjížďka byla pro nás nejlepší... dosahovali jsme stále lepší časy. Výsledkem bylo 2.místo po startu z druhé řady a celkově 7.čas. To ve finále znamená 3. řadu!!!

Finále : Bylo co vidět. Po startu se do čela dostal Giarollo, když ho ve 4.kole po vzájemných soubojích poslal Kvashnin nekompromisně "k plotu" a dojel si do cíle pro zlatý věnec.Za Kvashninem obsadil 2.místo Naujokaitis za zády s Fejfarem.Nastal šok. Sváděli jsme boj o 4.místo s Fejfarem. Vyskytla se technická porucha, kterou způsobil prasklý řemen olejového čerpadla - to hovoří za vše...Vzestupně dobře rozjetý závod jsme tedy zkončily na 8.místě se ziskem 9ti bodů do pořadí ME. Další náš zástupce J.Bartoš obsadil 12.místo. Po tomto závodě v Nyirádu je naše umístění v ME na 6.místě se ziskem 69 bodů.

Celkové pořadí ME: 1. Naujokaitis, 2. Kvashnin, 3. Fejfar, ... 6. Brožek,... 12.Bartoš.

_________________________________________________________________

 7. Závod - Lučenec - Slovensko

V pátek 1. srpna se sjela autokrosová elita tentokrát do Filakovských Klčan.     Trať ve stráni nedaleko Lučence slibovala souboje za velikého vedra.

Od pátku jezdily vozy na technickou přejímku až do 20.00 hod. V divizi 1 prošlo prohlídkou devatenáct vozů ze sedmi zemí Evropy.

Sobotní měřený trening byl rozdělen do dvou skupin. První skupina jela na tvrdém, prašném podloží. Před jízdami skupiny druhé, nechali komisaři trať nakropit, což znamenalo, že druhá skupina dosahovala výrazně pomalejší časy.V měřákách jsme zajeli sedmé a čtvrté místo na mokré trati a celkově to dalo šestou pozici.

Odpoledne byla na programu 1. runda. Start se povedl, vyrazili jsme na třetí pozici, poté nás kontaktoval Rus Makarov, ale ustáli jsme to. Výsledkem bylo druhé místo v cíly za Naujokaitisem. Z obou skupin to znamenalo čtvrtý zajetý   čas celkově.Do nedělní druhé rozjíždky jsme vyrazili jako první. V zápalu boje nás poslal Giarollo do "hodin". Auto zhaslo a bylo ticho... Po nastartování s půlkolovou ztrátou jsme dojeli jezdce před námi, předjeli Bartoše a vyjeli si páté místo.Třetí rundu jsme odstartovali ze druhé řady, ale náhlá porucha táhla plynu nás uklidila  ke svodidlům. Čekalo se, jak dopadne tato rozjíždka a počítalo,      jak  to vlastně všechno výjde.

A výsledek? Přímá účast ve finále A, čtvrtá řada, devátá pozice. Ve finálové     jízdě jsme vyrazili do první zatáčky na čtvrtém místě. V tu chvílí opět začal úřadovat Makarov, který nás vytlačil do bláta silně nakropené tratě.Nastala tma jako při zatmění slunce. Stěrače jílové bláto jen rozmazaly,      takže    do dalších soubojů jsme vyráželi z posledního místa skoro poslepu.I přez tyto problémy jsme si dojeli pro osmou pozici, což znamenalo devět   cených bodů do celkové klasifikace. Stav ME po tomto závodě je šestá příčka        se šedesáti body.

Závod v Lučenci vyhrál Naujokaitis. Tuto pozici mu "nechal" V.Fejfar, který  po najetí na kámen a zničení řízení hodil "boudu" a zničil si auto.

_________________________________________________________________________

6. Závod - Matschenberg - Německo

Minulý víkend se Evropský autokrosový kolotoč stěhoval do Německého Matschenbergu. Počasí napovídalo, že se bude bojovat opravdu natvrdo z důvodů tropického vedra, kde každý jezdec čeká na chybu soupeře.Natvrdo ale bojoval jen Rus Makarov, když svoji jízdou poslal do nemocnice Maďara Káraie a jeho vůz defakto šel naodpis.

Další jeho vystoupení bylo, když sestřelil J. Bartoše se Škodou Fabia a nás, když nám zdemoloval celou přední nápravu...Jaký styl jízdy předvádí Makarov ukazuje i foto z Litevské Bausky...Závod vyhrál V.Fejfar, kde se mu konečně podařilo vytvořit rekord - vytězství ve všech divizích autokrosových speciálů -Druhý dojel vedoucí jezdec ME Naujokaitis a pro bronzovou medaili si přišel na stupně vítězů Giarolo.

A naše jízdy???

V měřákách jsme si vyjeli 2x devátý čas. V první rundě čtvrtá příčka, ve druhé šestá. Ve třetí rundě jsme vyjeli třetí pozici...V tom začal svoji zběsilou jízdu Makarov. Kdybychom dojeli na této pozici, znamenalo by to páté místo na startu finálové jízdy...Tento sen se však rozplynul.Konečná bilance tohoto závodu je 12. místo bez bodového zisku. Celkově to znamená 6. pozice celkově v ME s počtem 51.bodů.

_________________________________________________________________

5. Závod - Štikovská rokle - Česko

Po čtvrtém závodě, který se jel v německém Seelow, bylo auto kompletně zkontrolováno a připraveno na prestižní závody v Nové Pace.

Po prvním měřeném tréningu jsme se celkově umístili na 8. místě s minimální ztrátou na čtvrtou pozici. Po odjetí tohoto tréningu jsme přenastavili zadní tlumiče z důvodu odskakování zadní osy.Ukázalo se, že nastavení z loňské sezony absolutně nevyhovuje.Ve druhém měřáku jsme klesli na 11. místo, což znamenalo start na 1. rundu až ze třetí řady.

1. rozjíždka: Start ze šesté pozice. Během úspěšné rundy jsme se probojovali až na 1. pozici. V posledním kole jsme místo ztratili, z důvodu předjetí na žlutou vlajku Maďarem Káraiem.

Při večerní kontrole vozu jsme vyhodnotili výsledky dne a preventivně provedli výměnu turbochladiče i s novými hadicemi.

2. rozjíždka: Po startu z nadějného 1. místa nám explodovala nová hadice turbochladiče, což znamenalo deváté místo v cíli.

3. rozjíždka: V této rundě jsme se umístili na 5. místě a se součtem sedmi bodů ze všech třech rozjížděk jsme postoupili přímo do - A - finále, kde nám příslušela třetí řada jako 8. startující.

Finále: Už v prvním kole jsme se dostali do problémů s Rusem Makarovem, který nás "jemným" kontaktem poslal na svodidla. To znamenalo konec nadějí na dobré umístění. Makarov a Kvashnin se prali o čtvrtou pozici.Vedl Naujikaitis, za ním Kárai a třetí stíhal Maročkin.

Při vjezdu do cílové rovinky čtvrtého kola sváděli urputný mač Maročkin a Kvashnin o třetí pozici. Maročkin v souboji po výjezdu pod lávku nebyl schopen se vyhnout našemu odstavenému vozu, který byl "uklizený" u levého svodidla a to už kolem našeho vozu jel třikrát !!!Tímto nepochopitelným manévrem odhodil náš vůz doprostřed trati, kde byl vystaven velkému nebezpečí.Nepojizdný vůz s ulomeným levým předním a pravým zadním kolem byl tedy uprostřed trati zcela vydán dalšímu, ještě horšímu osudu.¨

" Stál jsem zoufajíce u svodidel a korigoval jezdce, aby můj vůz objeli z levé strany. V tom se přiřítil Kárai... Vypadalo to hrozivě. Letěl přímo na střed Focuse a vypadalo to, že ho trefí přímo "nakomoru" Chytám se za hlavu, ale zkušený Tomas to ubrzdil, ne jako Maročkin, a pokračoval v jízdě."

Tímto obdivuhodným manévrem se vozu vyhnul, ale stálo ho to tvrdě vybojovanou druhou pozici, kde byl předjet Kvashninem.

Finálová jízda tedy skončila: 1. Naujokaitis, 2. Kvashnin a 3. Kárai.

Čeští jezdci obsadili: 5. Fejfar, 8. Petrik, 9.Brožek a 10. misto obsadil J. Bartoš.

______________________________________________________________

4. Závod - Seelow - Německo

Za slunečného víkendu, koncem školního roku se sešla autokrosová plejáda jezdců na trati Seelow.V seznamovacím treningu jsme zajeli 5. místo. První a druhý měřený trening nám vynesl celkově 6. pozici.

Při první rozjíždce jsme měli velice špatný start, což znamenalo veliký propad ve startovním poli. Do první zatáčky jsme vjížděli jako poslední...Vcelku agresivní jízdou se dostáváme na 4. pozici v cíli.Druhá rozjíždka je podobná té první...Opět dojezd na 4. místě. Při preventivní kontrole vozu vyměňujeme díly elektroniky motoru.Ve třetí rozjíždce se situace zlepšuje, ale opět dojíždíme jako čtvrtí. To znamená po celkových výpočtech 3. řada ve finálové jízdě, celkově 7. místo.  Ještě před finálovou jízdou měníme turbo...

Finále: Vyjíždíme ze sedmé pozice. Ve třetím kole vedl Karai před Zebergsem. Kvashnin s Naujokaitisem jeli kolo na kolo, kde druhý jmenovaný dostal hodiny a zhasl mu motor. V poslední chvíly mu motor naskočil, uvolnil volný průjezd, a tím zamezil kolizi s naším vozem. Z videa je patrné, že to bylo opravdu o chlup.

A-finále jsme dokončili na 5. místě...První Karai, 2. Zebergs, 3. Kvashnin...Osmé místo si vyjel V.Fejfar, když ho zradilo servo řízení...

________________________________________________________________

3. Závod - Bauska - Lotyšsko

První seznamovací trening v sobotu jsme absolvovali s výborně připraveným autem a dosáhli 3. čas. V týmu zavládla výborná nálada, kde jsme plánovali taktiku na trening měřený…

 

V prvním, při nájezdu do druhého kola se začíná přetáčet vůz. Je jasné, že máme závadu a proto zajíždíme do depa. Kontrola na vozidle nezjistila žádný nedostatek. Vše funguje jak má.

 

Po dalších odjetých kolech, se závada objevuje znovu, začíná boj s časem…

 

Probíhá kompletní kontrola vozu tzn. demontáž poloos, kontrola mezinápravového diferenciálu, preventivní výměna předního a zadního diferenciálu... Závada není obhjevena.

 

Zajíždíme zkusit speciál na zkušební trať, která se nachází v sektoru za depem. Tam nás ale policejní ochrana nepouští. Z tohoto důvodu jsme ztratili druhý měřený trening a je nám započítáno jen jedno měřené kolo, což pro nás znamená 12. pozici.

 

Na první rundu nastupujeme z poslední lajny. Smůla v Bausce graduje… Jde zařadit jen 1. rychlostní stupeň… Dojíždíme na šesté pozici.Mechanici opravují zaseklé sekvenční řazení za pět minut.

 

Druhá runda – start z poslední lajny. Vůz se chová v mezích nastavení a výsledkem je 4. místo v těsném závěsu za ostatními.

 Třetí rundu jsme dojeli opět na 4. pozici.

 Rozjíždky nám určily pozici ve finále dle zajetých časů. Třetí řadu, tedy osmý post. Během finálové jízdy postupujeme pouze přes domácího jezdce Bogdanovicse. V dalším kole nás předjíždí Naujokaitis, ovšem na žlutou vlajku, což později znamenalo jeho diskvalifikaci a propad na celkové osmé místo.

 

Ve finálové jízdě jsme obsadili sedmou příčku, ale po penalizaci Naujokaitise se řadíme na šestou pozici, která nám uděluje 11 velice důležitých bodů do celkové klasifikace.

 

Ve třetím podniku zvítězil A. Kvashnin s náskokem +01,33.

  

________________________________________________________

2. Závod - Murca - Porgugalsko

V noci na sobotu se nad tratí přehnala dešťová přeháňka, která se celý víkend opakovala střídavě se skromným sluníčkem.

V prvém měřeném tréningu nám praskl řemen na olejovém čerpadle motoru. Tím jsme prožili krušnou půlhodinu v domění, že se porouchal motor. Po nasazení nového řemene zjišťujeme, že je vše vpořádku.Ve druhém měřeném tréningu zajíždíme celkově pátý čas.První rundu se honíme s vedoucím jezdcem Naujokaitisem a dojíždíme jako druzí s minimální ztrátou.

Druhá runda je to samé. Třetí rozjížďku vyhráváme, což nás po celkových výpočtech vyneslo do finále na první lajnu, jako třetí pozici.Po startu finálové jízdy jsme bok po boku s Naujokaitisem celých pět kol. Od pátého kola, žačínáme ztrácet - výkon motoru - ???V posledním kole finálové jízdy jsme dosti nevybíravým způsobem předjeti rusem Makarovem, ale přes to dojíždíme na výborném třetím místě.

Po příjezdu do čech a kontrole vozu, jsme zjistili závadu... Prasklá vrtule větráku chladiče stlačeného vzduchu a ta prorazila tento chladič. Z tohoto důvodu neměl motor dostatečný výkon.Po těchto dvou závodech v Portugalsku, nám přísluší 11. pozice v celkové klasifikaci.

Škoda prvního závodu...

________________________________________________________________

 1. Závod - Foz Coa - Porgugalsko

První závodní setkání jezdců, a přes zimu vylepšených strojů, proběhlo na trati Foz Coa v Porgugalsku.

V měřeném tréningu jsme zajeli deváté místo s minimální ztrátou +1,579s na prvého Naujokaitise.Na první řádně nakropenou rozjížďku, jsme vyrazili s optimismem, což znamenalo hned po startu druhé místo. V průběhu závodu nastal problém se stíráním čelního okna a propad na šesté místo.

Do cíle se nám podařilo předjet Magdalena a  Savickase. Se ztrátou +22,447s na vítěze jsme obsadili čtvrtou příčku.Ddruhá runda se podobala jako vejce vejci té první. Krátce po startu druhé místo, ale špinavé okno opět nejde setřít!!! To znamenalo propad na čtvrté místo. Celou rozjížďku se snažíme předjet soupeře před sebou, ale nedaří se.

Při nájezdu do cíle, se pokoušíme o předjetí Glikase. Cílovou pásku protínáme téměř společně, vedle sebe.Cíl je do mírné zatáčky. Po projetí zjišťuji, že druhý Fejfar padesát metrů za cílem, nesmyslně zastavuje. Ve vysoké rychlosti, přes intenzivní brždění, již střetu nelze zabránit. Náraz do Fejfarova vozu, znamená zničení celé přední části našeho speciálu.

Timto pro nás závody končí... Po odtažení závodního speciálu do depa, zjišťujeme totální destrukci předku vozu a chystáme se na cestu domů...Světlou naději nám nabídl kamarád ze Španělska, závodník D3 Carlos Hermando s tím, že domů nepojedeme, vůz převezeme do jeho dílny a tam vše opravíme, abychom mohli absolvovat i závod v Murce.

Po shlédnutí finálových jízd ostatních divizí, balíme a odjíždíme na noc do pětset km vzdáleného Burgosu. Od pondělního rána s mechaniky pracujeme od 9.00 do 22.00 hod na voze tři dny.Ve čtvrtek ráno provádíme poslední zkoušky chodu vozu a v poledne odjíždíme vyčerpaní směr Murca k druhému podniku závodu ME.

________________________________________________________________

 Úvod sezóny 2008

Na sezónu 2008 jsme silně zredukovali váhu vozu. Odebrali jsme celých 75 kg !!! Z rozebraného automobilu byly odebrány součástky po součástce a uvažovali jsme, kde odlehčit...Dále byly provedeny dílčí úpravy na podvozku a karoserii. Ostatní díly a části automobilu prošly kompletní repasí.Čtrnáct dní před odjezdem směr Porgugalsko jsme měli pozvaného specialistu na ladění elektroniky motoru.Po všech přípravách a testech jsme plni optimismu odjížděli na dva závody do Porgugalska.

________________________________________________________________

Zdroj: autokros tým L.Brožek

 

 

 

 

27. 4. Jaroslav

Zítra: Vlastislav

Chcete-li se stát našimi partnery a účastnit se tak závodů v Autocrossu, můžete se stát našimi reklamní partnery a těžit tak z naší vzájemné spolupráce...

 

 

nadace.jpg

skupina.jpg

 VCautoservis.jpg

chmelovice.jpg

Bez názvu.jpg

stažený soubor.jpg

stránky logo.jpg

 Bez názvu.jpg
logo.png

logo.jpg
jofa@iex.cz

 reklama Chott.jpg 

 

AUTO KELLY

 

Návštěvnost stránek

158600